PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ufać takiemu pracodawcy

  • 21. Data: 2006-02-27 07:55:38
    Temat: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: jerry [Sun, 26 Feb 2006 13:48:58 +0100]:

    > poczytaj na temat składek jakie idą do ZUS - na co są
    > przeznaczane.

    Są przeznaczane na marmurowe posadzki, pozłacane wykończenia
    i stado darmozjadów którym się pracować nie chce więc sobie
    pozałatwiali renty i zasiłki.

    Coś pominęłam...?

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|

  • 22. Data: 2006-02-27 08:05:17
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: i [Sun, 26 Feb 2006 14:41:29 +0100]:

    > niby w tym ze nie placac Ci skladek za ubezp. spoleczne
    > pozbawia cie emerytury i nie placac skladze ze zdtowtone
    > dostepnu do bezplatnej slubzy zdrowia.

    Skąd założenie, że każdy ma ochotę pozbywać się 1/3 zarobionych
    przez siebie pieniędzy na coś, co mu i tak nie wystarczy ani do
    normalnego w miarę życia, ani nie zapewni opieki zdrowotnej?

    Od 1000zł samego ZUSu masz jakieś 200zł. Miesięcznie.

    Czyli zabierają Ci rocznie 2400zł.

    Jedna wizyta u lekarza kosztuje 50zł.
    Średnio w roku, o ile nie jesteś przewlekle chory, jesteś
    u lekarza powiedzmy średnio raz na miesiąc (doliczam tutaj
    np. dentystę czy innego tam od przeglądów). Daje nam to
    jakieś 600zł. Rocznie.

    Zostaje 1800zł.

    Dzieląc to przez 12 m-cy mamy 150zł. Całkiem niezła składka
    na emeryturę, jako że z tych 150zł dostajesz nie jakiśtam
    drobny fragment, tylko MINIMUM 150zł.
    Chyba że zainwestujesz z sensem. Wtedy dostajesz powiedzmy
    150zł x 3 = 450 z każdej składki. Miesięcznie.
    Odkładając to sobie i inwestując po 10 latach masz na swoim
    koncie grubo ponad 60.000zł.

    Test na spostrzegawczość: ile po 10 latach masz w ZUSie?

    > niby jedno i drugie to dno ale przy naszych srednich
    > zarobkach jednak lepiej miec placone skladki na zus...

    Rzekłabym, że przy naszych średnich zarobkach to po szybkim
    nawet przeliczeniu wynika, że na ZUS to nas NIE STAĆ. Tak,
    właśnie w kontekście przyszłości własnej.

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 23. Data: 2006-02-27 10:07:07
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Są przeznaczane na marmurowe posadzki, pozłacane wykończenia
    > i stado darmozjadów którym się pracować nie chce więc sobie
    > pozałatwiali renty i zasiłki.
    >
    > Coś pominęłam...?

    Bardzo wiele, ja dorzucę jeszcze wypłaty na urlopy, odszkodowania,
    emerytury!, zasiłki oraz renty dla "stada" ludzi, dużo liczniejszego niż
    wspomniani wyłudzacze i złodzieje, "stada", które jak dotąd może tylko
    na to liczyć gdyż na pewno nie na pdeudo znawców biznesu i wątpliwych
    krzykaczy postrzeganych jako modernizatorów systemów społecznych.

    pozdrawiam,
    Jarek

  • 24. Data: 2006-02-27 10:11:10
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    > Są przeznaczane na marmurowe posadzki, pozłacane wykończenia
    > i stado darmozjadów którym się pracować nie chce więc sobie
    > pozałatwiali renty i zasiłki.
    >
    > Coś pominęłam...?

    Tak...

    "dokarmianie" p. Krauze:)

    Pozdr
    Slawek

  • 25. Data: 2006-02-27 10:16:55
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    Użytkownik "yard" <y...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Czy tkorzystałeś kiedyś z pomocy/porady lekarza?

    Ja korzystalem.
    I wychodzi na to, ze lepiej prywatnie...
    .. i taniej, biorac pod uwage ile faktycznie za panstwowa opieke medyczna place...

    Pozdr
    Slawek

  • 26. Data: 2006-02-27 10:24:50
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Sławek Mróz [Mon, 27 Feb 2006 11:16:55 +0100]:

    > Ja korzystalem.
    > I wychodzi na to, ze lepiej prywatnie...
    > ... i taniej, biorac pod uwage ile faktycznie za panstwowa
    > opieke medyczna place...

    Standard. Też zwykła kalkulacja - między innymi także kosztów
    związanych z użeraniem się z tą publiczną ;> A że i tak prawie
    za wszystko dopłacisz, to lepiej dorzucić te 50zł i mieć całość
    z głowy...

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 27. Data: 2006-02-27 20:48:06
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I wychodzi na to, ze lepiej prywatnie...
    > .. i taniej, biorac pod uwage ile faktycznie za panstwowa opieke medyczna

    Bla, bla, bla...Młodzi, silni, zdrowi...Pogadamy jak osiągniesz 50-tke, zacznie
    ci dokuczać prostata, zacznie się przytykać serducho - dam sobie rękę uciąć, że
    będziesz żebrał o miejsce w szpitalu w publicznej służbie zdrowia...
    yamma

  • 28. Data: 2006-02-27 20:48:40
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-26 19:53 futszaK said something like this:

    > jesli sie nie ma nic merytorycznego do powiedzenia to się sięga do
    > argumentów pozamerytorycznych, komentowania literówek czy sygnaturek
    > (w omawianym przypadku i jedno i drugie na raz)

    i na dodatek nie potrafi sie korzystac z delimitera i robiac literowki
    ma sie prenetnsje od innych...

    --
    pozdr
    Nicki

    ED- "czego pragną kobiety?"
    CHRIS O PORANKU - "tego co my tylko w kolorze..."

    http://furia.ovh.org

  • 29. Data: 2006-02-27 20:49:58
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-27 09:05 Kira said something like this:
> [...]
    > nawet przeliczeniu wynika, że na ZUS to nas NIE STAĆ. Tak,
    > właśnie w kontekście przyszłości własnej.

    wiesz co... "kocham" takie wypowiedzi, powinnas wyjechac do innego kraju
    bo w polsce sie meczysz, za dobra jestes na ten kraj...

    ROTFL

  • 30. Data: 2006-02-27 20:53:46
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-27 11:16 Sławek Mróz said something like this:
    > Użytkownik "yard" <y...@d...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja korzystalem.
    > I wychodzi na to, ze lepiej prywatnie...
    > .. i taniej, biorac pod uwage ile faktycznie za panstwowa opieke medyczna place...

    nie ma to jak kompletnie przestarzale poglady, od lat mam w przychodni
    "panstwowej' lekarzy specjalistow i musze powiedziec ze sa lepsi od
    prywatnych, od jednej pani ginekolog ktorej za wizyty placilam 60 zl
    uslyszalam: "dobrze ze sie pani zajela sama tym problemem" (problem byl
    onkologiczny, dosc powazny. To mozesz mi powieziec za ta baba brala
    kase? za to zebym sie sama leczyla???

    nie, dzieki, nie korzystam z prywatnych lekarzy zjednego powdu: oni sa
    kompletnie pozbawieni odpowiedzialnosci, maja w wszytsko "gleboko i
    daleko" i na dodatek biora za to kase.

    a po co ja mam placic za cos co moge miec za darmo? (nie do konca bo i
    tak na sluzbe zdrowia mi zabieraja kase z wyplaty, w takim razie placie
    podwojnie)