PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypadek a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2006-02-26 06:46:35
    Temat: wypadek a zwolnienie z pracy
    Od: "moonchild" <m...@v...pl>

    niedawno wracajac z pracy mialem wypadek samochodowy,kilka dni w
    szptalu,aktualnie przebywam na zwolnieniu chorobowym.mam umowe na czas
    okreslony i czy w takiej sytuacji pracodawca majac swiadomosc,ze jeszcze troche
    pobede na tymze zwolnieniu moze mi wypowiedziec umowe o prace????

  • 2. Data: 2006-02-26 09:57:20
    Temat: Re: wypadek a zwolnienie z pracy
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    troche
    > pobede na tymze zwolnieniu moze mi wypowiedziec umowe o prace????

    Nie, na zwolnieniu lekarskim pracodawca nie może wypowiedziec umowy o pracę
    (art. 41 Kodeksu pracy)

  • 3. Data: 2006-02-26 13:06:29
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > troche
    >

    > Nie, na zwolnieniu lekarskim pracodawca nie może wypowiedziec umowy o pracę
    > (art. 41 Kodeksu pracy)

    a nie jest przypadkiem tak ze po 3 miesiacach moze? Nie jestem pewien....

  • 4. Data: 2006-02-26 16:33:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dts95c$70r$1@atlantis.news.tpi.pl the_foe
    <t...@W...pl> pisze:

    > a nie jest przypadkiem tak ze po 3 miesiacach moze? Nie jestem pewien....
    I słusznie.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-26 18:57:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przede wszystkim zgłoś pracodawcy, że miałeś wypadek w drodze
    powrotnej z pracy. Pracodawca (zwykle behapowiec) powinien sporządzić
    protokół wypadkowy.
    Takie zwolnienie lekarskie jest uznawane prawie na takich samych
    zasadach jak zwolnienie z powodu wypadku w pracy (wynagrodzenie
    chorobowe/zasiłek chorobowy prawdopodobnie 100%, niestety ZUS już nie
    wypłaca odszkodowania, jak to było do niedawna), chyba że wypadek
    zdarzył się wprawdzie po pracy, ale nie w drodze bezpośredniej tylko
    bardzo okrężnej.
    Podczas żadnego zwolnienia lekarskiego pracodawca nie może
    wypowiedzieć umowy o pracę, może tylko zwolnić bez wypowiedzenia (art.
    53 Kodeksu pracy).

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia:

    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:

    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,

    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3
    miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co
    najmniej 6 miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została
    spowodowana wypadkiem przy pracy albo chorobą zawodową,

    wa