PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy

  • 11. Data: 2006-08-15 08:09:37
    Temat: Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ebqo2j$t7v$1@news.wp.pl...
    > z tym przekonywaniem to slusznie ale przy bezrobociu rzedu 4-5 % a nie 15%

    i to faktycznym a nie w postaci jak ostatnio zmniejszenia bezrobocia z
    tytułu wywalania ludzi z UP.

  • 12. Data: 2006-08-15 08:10:25
    Temat: Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ile? się nalezy
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > ale to 15% bezrobocie to tylko na papierze jest, biorac pod uwage tak
    > duże koszty zatrudnienia aż dziwne że aż tylu ludzi jest zatrudniona
    > legalnie

    Tylko ilu jest ludzi którzy nie są zarejestrowani ...

  • 13. Data: 2006-08-15 08:33:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 15 Aug 2006 07:41:17 +1200, użyszkodnik Immona
    <c...@n...gmailu> napisał:

    > z rekrutacja chinskiej kadry menedzerskiej. Polska jest dosc atrakcyjna
    > na rynku taniej wykwalifikowanej sily roboczej, ale to sie moze wkrotce
    > skoczyc, bo ta wykwalifikowana sila robocza jest dosc mobilna.

    dobre dobre dobre, do sygnaturki :>

    --
    futszaK
    601061867

  • 14. Data: 2006-08-15 08:39:31
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Lukasz napaskudził na ekranie:
    > To kapitalizm. Mała podaż - niskie pensje. To RYNEK pracy reguluje
    > pensjami i tak jest w tym przypadku. U nas przez długi okres, rynek pracy
    > był rozpuszczony (studia na sekretarkę, chore zasady wynagradzania,
    > chamstwo zatrudniających). Teraz sytuacja powoli sie zmienia. Zaczyna
    > brakować specjalistów, zwykłych pracowników. Poczekaj jeszcze 2 lata i
    > sytuacja siuę zmieni. Zauważ, że już teraz, na grupie pracodawcy zaczynają
    > coraz częściej narzekać, że nie ma kogo zatrudniać. A wtedy o rzetelnego
    > (nie mówiąc: dobrego) pracownika zawsze będzie dbał tak, żeby go nie
> [...]

    Fakt, zaczyna brakować ludzi, bo wyjeżdzają... ale to ma też inne
    konsekwencje. Jeżeli tam wyjadą i tam pracują w firmach bo np. Niemiec woli
    zatrudnić taniej Polaka (względem Niemca) to tam powstają nowe firmy a w
    Polsce firmy się zamyka. Jak tam powstają firmy, to znaczy, że już Niemiec
    nie będzie musiał kupować towaru w Polsce. Może na zachodzie Polski tego
    tak nie widać, ale wschód bardzo z tego powodu cierpi. Nie dość, że koszt
    transportu drogi i trzeba na produkty mieć niższą cenę (bo inaczej nikt
    tego nie kupi) to teraz problem ludzi zaczyna się robić. No tak, można by
    na wschód sprzedawać... ale tam mają tańszą siłę roboczą i sami sobie
    taniej wyprodukują. Poza tym infrastruktura drogowa to inna bajka.
    Mam nadzieje, że ci którzy wyjeżdzają po czasie wrócą bogatsi o
    doswiadczenia i sami zaczną zakładać firmy.

    Nawet różnica Lublin - Warszawa. Tyle informatyków z Lublina co w Wawie
    pracuje, że równie dobrze dobrą firmę mogliby w Lbn zrobić. Może za jakieś
    5-10 lat to się zmieni...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2006-08-15 09:19:33
    Od: "Jagna W." <w...@o...eu>

    "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości news:ebo5et$jsu$1@news.wp.pl...
    > Moim zdaniem dobry zarobek np. w takim Gdańsku to kwoty wyzsze niz 1500
    > netto.
    > Często pracownicy zaczynaja od kwot nizszych. Problemem nie jest to ze
    > jakis tam mlody absolwent bez doswiadczenia zaczxyna od kwot 1000-1200
    > netto tylko ze czesto sie konczy na takim zarobku. (niestety).

    Kończy, czyli co? Do emerytury tyle zarabia?
    Jeśli tak, to albo ma_wyjątkowego_pecha albo jest po prostu
    niewyuczalny/leniwy, a tym samym niewydajny, nierentowny, nie przynosi
    firmie realnych dochodów i tak dalej. Siłą rzeczy nigdy nie będzie zarabiał
    więcej, jeśli sam z siebie więcej nie da.

    > Nie kazdy bedzie kierownikiem czy tez bedzie na wyzszym stanowisku

    A dlaczego nie? Co stoi na przeszkodzie?

    > Czesto i gesto na takiej pensji sie konczy.
    > Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    Takie, że każdy jest kowalem własnego losu :)

    JW.

  • 16. Data: 2006-08-15 09:32:18
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    > A dlaczego nie? Co stoi na przeszkodzie?

    A widzialas (widziales) zeby w danej firmie było 10 kierowników i zero
    pracownikow?
    Ja nie znam takie firmy zazwyczaj jest 10 pracownikow i 1 kierownik.

  • 17. Data: 2006-08-15 11:31:08
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > firmie realnych dochodów i tak dalej. Siłą rzeczy nigdy nie będzie
    zarabiał
    > więcej, jeśli sam z siebie więcej nie da.

    Ale walisz bajki, co z tego że więcej da jak i tak mu tyle samo zapłacą ???
    Chyba nie wszyscy tu mają pojęcie jak wygląda praca w zakładach
    produkcyjnych widziana od dołu. Nawet jak da z siebie więcej i pracuje na
    akordzie to cena "od sztuki" zapewne spadnie i tak wyjdzie mu na to samo
    ...a jak sie nie podoba to do domu, znajdziemy kogoś innego - i tu pies
    pogrzebany.

  • 18. Data: 2006-08-15 11:34:44
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > A widzialas (widziales) zeby w danej firmie było 10 kierowników i zero
    > pracownikow?
    > Ja nie znam takie firmy zazwyczaj jest 10 pracownikow i 1 kierownik.

    Mój ojciec pracuje w zakładzie (jeszcze niby państwowy - spółka) w którym
    jest 15 umysłowych i 8 fizycznych a to firma komunalna która zajmuje
    sięoczyszczaniem miasta remontami itp...śmiech na sali, oczywiście ci
    umysłowi z nudów podczas pracy chodzą np na zakupy - ciekawe ile jest takich
    firm prywatnych; hehehe

  • 19. Data: 2006-08-15 11:37:46
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Takie, że każdy jest kowalem własnego losu :)

    Tylko że jeden na starcie dostaje prawie gotowy miecz a drugi zardzewiałą
    bryłke ...co oczywiście nie przesądza kto wygra ten wyścig tylko to że
    szanse na starcie są nie równe.

  • 20. Data: 2006-08-15 12:46:40
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):

    > Tylko że jeden na starcie dostaje prawie gotowy miecz a drugi zardzewiałą
    > bryłke ...co oczywiście nie przesądza kto wygra ten wyścig tylko to że
    > szanse na starcie są nie równe.

    Niektorzy rodzice poswiecaja czas na rozbudzanie zainteresowan swoich
    dzieci, a inni to zlewaja z gory na dol.

    Jedne dzieciaki garna sie do nauki, inne ganiaja caly dzien po
    podworku.

    Jedni uczniowie interesuja sie swoja przyszloscia i ucza sie, inni ucza
    sie "dla rodzicow" albo "dla nauczyciela".

    Jedni wybieraja droge zawodowa, uwzgledniajac swoje predyspozycje i
    perspektywy pracy, inni - zeby bylo jak najlatwiej i najszybciej.

    To jak chcesz, zeby "szanse na starcie byly rowne"? Zakaz poswiecania
    dziecku czasu srodkow wiecej niz wynosi srednia, zeby reszta nie czula
    sie pokrzywdzona?

    --

    glos