PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i list motywacyjny internetem-pytania

  • 1. Data: 2004-04-28 16:21:34
    Temat: cv i list motywacyjny internetem-pytania
    Od: "Agnieszka" <j...@o...pl>

    Od niedawna zaczęłam szukać pracy. Prawdę mówiąc, po raz pierwszy w życiu, bo
    poprzednio, w innej sytuacji gospodarczej, jakoś sama się znajdowała.
    Próbuję odpowiadać na wybrane oferty, ale nachodzą mnie wątpliwości, czy robię
    to prawidłowo.
    Najczęściej wysyłam dokumenty przez internet, to najtańszy i najłatwiejszy
    sposób...ale:
    1.co pisać w "temacie" wiadomości?
    2.co należałoby napisać w treści e-maila, czy wystarczy zdawkowe: ..."przesyłam
    dokumenty..."?
    3.cv i list motywacyjny dołączam w załączniku, to chyba prawidłowo?
    4.jeśli w ogłoszeniu jest zawarta prośba o przesłanie CV, a nie ma nic o liście
    motywacyjnym, to przesyłam sam życiorys, czy powinnam jednak napisać również
    list?
    Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczna.

    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-04-28 17:07:14
    Temat: Re: cv i list motywacyjny internetem-pytania
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od niedawna zaczęłam szukać pracy. Prawdę mówiąc, po raz pierwszy w życiu,
    bo
    > poprzednio, w innej sytuacji gospodarczej, jakoś sama się znajdowała.

    Tylko pozazdrościć...

    > Próbuję odpowiadać na wybrane oferty, ale nachodzą mnie wątpliwości, czy
    robię
    > to prawidłowo.

    Pewnie każdego nachodzą, jeśli nikt na te oferty nie odpowiada.
    Znam ten ból.

    > Najczęściej wysyłam dokumenty przez internet, to najtańszy i najłatwiejszy
    > sposób...ale:
    > 1.co pisać w "temacie" wiadomości?

    Częto w konkretnych ogłoszeniach z podanym adresem @ jest kilka słów
    odnośnie tematu maila. Na przykład wpisuje się numer referencyjny. Jeśli
    piszesz z własnej inicjatywy, nie ponaglana ogloszeniami ;) wpisz po prostu
    "PRACA, zgłoszenie", albo "PRACA, rekrutacja", czy coś w tym stylu.

    > 2.co należałoby napisać w treści e-maila, czy wystarczy zdawkowe:
    ..."przesyłam
    > dokumenty..."?

    Ja piszę kilka słów w rodzaju: "Na podstawie przesłanych dokumantów proszę o
    rozpatrzenie mojej kandydatury na stanowisko pracownika Państwa firmy."
    albo "Jestem zainteresowana pracą u Państwa, w związku z czym przesyłam
    swoją aplikację i proszę o wzięcie jej pod uwagę w procesie rektutacyjnym".

    > 3.cv i list motywacyjny dołączam w załączniku, to chyba prawidłowo?

    Chyba nie ma innej możliwości ;)

> [...]
    liście
    > motywacyjnym, to przesyłam sam życiorys, czy powinnam jednak napisać

    Raczej nie.
    Jeśli firma chce tylko CV, to daj im tylko CV. Nie narzucaj się, może im nie
    chce się czytać listu od każdej osoby zainteresowanej pracą. W razie czego
    zaproszą Cię na rozmowę i wtedy wyjaśnisz, dlaczego akurat na tej pracy Ci
    zależy.

    Powodzenia!
    D.

  • 3. Data: 2004-04-29 09:33:38
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Agnieszka; <5...@n...onet.pl> :

> [...]
    > to prawidłowo.
    > Najczęściej wysyłam dokumenty przez internet, to najtańszy i najłatwiejszy

    "Oferta pracy <nazwa stanowiska> <nr ref>" - od kiedy z serwera TPSA
    odrzuciło mi ofertę zgodną z ich wytycznymi, ale z polskimi literami ;),
    nie wpisuję ich [polskich liter] do tematu;

    > 2.co należałoby napisać w treści e-maila, czy wystarczy zdawkowe: ..."przesyłam
    > dokumenty..."?

    To zależy od humoru odbierającego - zasada - najpierw wymagania z
    ogłoszenia, pózniej własna twórczość - np. "w odpowiedzi na itd."

    > 3.cv i list motywacyjny dołączam w załączniku, to chyba prawidłowo?

    Nie zawsze - polecam archiwum grupy - jeżeli nie masz pewności, to przez
    pewien czas wysyłaj i tak i tak [załącznik i treść postu] - odzew
    pozwoli Ci wyrobić sobie zdanie.

    > 4.jeśli w ogłoszeniu jest zawarta prośba o przesłanie CV, a nie ma nic o liście
    > motywacyjnym, to przesyłam sam życiorys, czy powinnam jednak napisać również
    > list?

    Jeżeli nie sprawi Ci to trudności to i list - wśród pracodawców też
    występują imbecyle, które nie wiedzą czego chcą - inna sprawa to to, czy
    chcesz u nich pracować. ;) Tudzież kwestia tego, że pracodawca, który
    chce tylko CV, a dostanie CV i LM, nie musi czytac tego drugiego.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 4. Data: 2004-05-03 14:09:28
    Od: "Tipesto" <a...@g...de>

    > 1.co pisać w "temacie" wiadomości?

    W każdym razie napisz JAKA praca (na jakim stanowisku) Cię interesuje.
    Zwłaszcza, jeśli szczegóły tego co chcesz robić u pracodawcy zamieszczasz
    dopiero w liście motywacyjnym w załączniku.
    Z doświadczenia wiem, że to zdecydowanie przyspiesza sortowanie poczty u
    pracodawcy i wyłuskiwanie kandydatów do dalszej rekrutacji. Zwłaszcza, że
    często rekrutacja odbywa się równolegle na kilka bardzo różnych stanowisk.

    Powodzenia,
    tipesto