PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka

  • 1. Data: 2004-04-28 12:14:14
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>

    Witajcie.
    Zastanawiam sie nad zalozeniem jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej
    opartej na nauczaniu jezyka. Od czego zaczac, jakie kwalifikacje powinnam
    posiadac, innymi slowy kto moze zalozyc taka dzialnosc, czy powinnam uzyskac
    jakies zezwolenia? I tak przy okazji, czy osoba prowadzaca taka dzialnosc ma
    prawo na sojej wizytowce napisac lektor jezyka...?

    Bardzo prosze o odpowiedz osoby obeznane w temacie, bo na dzien dzisiejszy
    jestem calkowicie zielona... z Wasza jednak pomoca mam nadzieje to zmienic
    :)

    Pozdrawiam serdecznie
    RR

  • 2. Data: 2004-04-28 12:31:24
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    RR wrote:
    > Bardzo prosze o odpowiedz osoby obeznane w temacie, bo na dzien dzisiejszy
    > jestem calkowicie zielona... z Wasza jednak pomoca mam nadzieje to zmienic
    > :)

    Przygotuj od razu około 700-800 zł haraczu na państwo polskie, które
    będziesz musiała odprowadzać z tej działalności co miesiąc. Jeśli
    nie wiesz na co, to chodzi o opłacanie sprawnej służby zdrowia,
    policji oraz budowę autostrad :) Jeśli pracujesz gdzieś na etacie
    to haracz płaci już pracodawca, więc wyjdzie Cię DG trochę taniej ;)

    PS. Oczywiście, że możesz napisać na wizytówce lektor języka.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 3. Data: 2004-04-28 12:49:50
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "RR" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bardzo prosze o odpowiedz osoby obeznane w temacie, bo na dzien dzisiejszy
    > jestem calkowicie zielona... z Wasza jednak pomoca mam nadzieje to

    O ile wiem, papier nie jest konieczny - wystarczy założyć firmę, odpowiednio
    definiując profil działalności, np. nauczanie języków, tłumaczenie etc.
    Lektora można sobie wpisać, natomiast nie można używać tytułów naukowych,
    jeśli ich nie masz.
    Powodzenie zależy już wyłącznie od Twoich umiejętności językowych i
    dydaktycznych. Nie urzędnik będzie je weryfikował, a rynek. I tak powinno
    być. Zasadą konstytuującą jest wolność gospodarcza, a ustawa wylicza jedynie
    szereg rodzajów działalności, na które trzeba uzyskać zezwolenie.
    PW

  • 4. Data: 2004-04-29 00:49:52
    Temat: Odp: Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

> [...]
    > policji oraz budowę autostrad :) Jeśli pracujesz
    gdzieś na etacie
    > to haracz płaci już pracodawca, więc wyjdzie Cię

    Jeżeli nie jesteś zatrudniona to zarejestruj swoją
    DG na kogoś w rodzinie kto jest emerytem i bądź u
    niego pracownikiem.
    Lub świadcz usługi po znajomych bez...

  • 5. Data: 2004-05-03 20:19:27
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>