PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i ZUS?

  • 1. Data: 2004-04-28 13:04:09
    Temat: umowa o dzieło i ZUS?
    Od: "eliza luty" <e...@s...pl>

    Witam!
    Z tego co sprawdziłam, przy umowie o dzieło nie ma "zagrożenia zus-em", ale
    mój zleceniodawca się obawia że jednak będzie coś musiał zapłacić.
    Poszukałam trochę w inetrnecie, ale ogólnie to ciemna jestem od tej strony i
    chciałam się jeszcze upewnić. (nie mam opłacanego zusu wogóle z żadnego
    tytułu,pracuję tylko na umowy o dzieło)
    Jeśli ktoś z szanownych grupowiczów jest biegły w temacie to proszę o
    upewnienie lub zaprzeczenie.

    pozdrawiam
    eliza luty

  • 2. Data: 2004-04-28 16:10:19
    Temat: Re: umowa o dzieło i ZUS?
    Od: "Tomek" <t...@p...fm>

    Jesli nikt nie placi za Ciebie ZUSu to przy umowie o dzielo musisz go
    uwzglednic, ale nie wiem w jakim wymairze. W ogole jest gorzej jesli jestes
    zarejestrowna jako bezrobotna bo wtedy UP placi ZUS ale wymaga :-) Tzn.
    zebys nie pracowala.

    TomAsz

  • 3. Data: 2004-04-28 16:14:04
    Od: Jakub <j...@R...onet.pl>

    eliza luty wrote:

    > Witam!
    > Z tego co sprawdziłam, przy umowie o dzieło nie ma "zagrożenia zus-em", ale
    > mój zleceniodawca się obawia że jednak będzie coś musiał zapłacić.

    Biegła też nie jestem, ale od 7 lat pracuję na umowie o dzieło i nic mi
    nie wiadomo o tym, by ZUS czegokolwiek żądał od mojego pracodawcy. Nie
    dostaję w końcu żadnych świadczeń, min dlatego mam wyższe koszty
    uzyskania przychodu.

    Pozdrawiam,
    Ola

  • 4. Data: 2004-04-28 16:44:36
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

> [...]
    > tytułu,pracuję tylko na umowy o dzieło)
    > Jeśli ktoś z szanownych grupowiczów jest biegły w temacie to proszę o

    Biegły nie jestem ale sam kiedyś szukałem, znalazłem gdzieś w archiwum
    bodajże pl.soc.prawo że ZUS od umowy o dzieło opłaca się tylko wtedy kiedy
    umowa ta jest podpisywana z pracodawcą u którego jesteśmy zatrudnieni na
    etacie, w innych przypadkach nie. Sam tez kilka prac na umowę o dzieło
    wykonywałem i ZUS-u nie płaciłem.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 5. Data: 2004-04-28 22:18:09
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "eliza luty" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Z tego co sprawdziłam, przy umowie o dzieło nie ma "zagrożenia zus-em",
    ale
    > mój zleceniodawca się obawia że jednak będzie coś musiał zapłacić.

    Umowa o dzieło (jeżeli nie jest zawarta z pracodawcą, u którego wykonawca
    dzieła jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę) nie podlega żadnym
    ubezpieczeniom, nawet zdrowotnemu.

    Pozdrawiam

    wa