PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wytyczony przez szefa??

  • 1. Data: 2006-09-06 20:04:34
    Temat: Urlop wytyczony przez szefa??
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    Witam.Dzisiaj szef mojej firmy wyznaczyl terminy realizacji urlopów
    określając dokładnie dni kiedy mamy na nie pójść.Pytanie:czy ma do tego
    prawo?Czy jest jakis paragraf to ustalajacy??
    Pozdrawiam
    Annacor

  • 2. Data: 2006-09-06 20:44:13
    Temat: Re: Urlop wytyczony przez szefa??
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:edn9kc$n8f$1@news.onet.pl Annacor <a...@i...pl>
    pisze:

    > Witam.Dzisiaj szef mojej firmy wyznaczyl terminy realizacji urlopów
    > określając dokładnie dni kiedy mamy na nie pójść.Pytanie:czy ma do tego
    > prawo?
    Tak, oprócz 4 dni.

    > Czy jest jakis paragraf to ustalajacy??
    Tak, jest to §1 artykułu 163 KP.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-09-06 20:47:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 6 Sep 2006 22:04:34 +0200, "Annacor"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >Witam.Dzisiaj szef mojej firmy wyznaczyl terminy realizacji urlopów

    Dopiero dzisiaj?

    Plan urlopów powinien być ustalony dosyć dawno - uwzględniając
    _potrzeby_ firmy i wnioski pracowników.

    Generalnie - miał prawo.

    KP
    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczność zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie
    obejmuje się części urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art.
    1672.
    § 11. Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa
    organizacja związkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także
    pracodawcy, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa. W
    takich przypadkach pracodawca ustala termin urlopu po porozumieniu z
    pracownikiem. Przepis § 1 zdanie drugie i trzecie stosuje się
    odpowiednio.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób
    przyjęty u danego pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded