PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto

  • 21. Data: 2014-03-27 10:56:17
    Temat: Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > http://www.gofin.pl/17,1,61,157642,ekwiwalenty-dla-p
    racownikow-za-pranie-i-uzywanie-wlasnej.html

> [...]
    > do wykonywania pracy, powinien zapewnić pracodawca. Podobnie jak w
    > przypadku odzieży roboczej, pracownicy mogą przy wykonywaniu pracy używać
    > własnych narzędzi (sprzętu, materiałów). Z tego tytułu należy się im
    > wówczas ekwiwalent pieniężny. Ekwiwalent ten wypłaca się na podstawie
    > regulaminu pracy, _umowy o pracę_ albo na podstawie odrębnej umowy
    > zawartej między pracownikiem a pracodawcą. W ww. dokumentach należy
    > określić rodzaj narzędzi (sprzętu, materiałów), których pracownik będzie
    > używał do celów służbowych, okres ich używania, wysokość ekwiwalentu oraz

    Bardzo wybiórczo traktujesz prawo, istotny wstęp, będący kluczem w dyskusji
    opuściłeś:
    "
    Kwestie związane z obowiązkiem zapewnienia odzieży i obuwia roboczego
    reguluje art. 2377 Kodeksu pracy (Dział X Bezpieczeństwo i higiena pracy). Z
    przepisu tego wynika m.in., że pracodawca ma obowiązek dostarczyć
    pracownikowi nieodpłatnie odzież i obuwie robocze (spełniające wymagania
    określone w Polskich Normach):
    a.. jeżeli odzież własna pracownika może ulec zniszczeniu lub znacznemu
    zabrudzeniu,

    b.. ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bhp.
    Pracodawca może ustalić stanowiska, na których dopuszcza się używanie przez
    pracowników własnej odzieży i obuwia roboczego, spełniających wymagania bhp,
    przy czym może to nastąpić za zgodą pracowników.

    ____Nie dotyczy to jednak stanowisk, na których wykonywane są prace związane
    z bezpośrednią obsługą maszyn i innych urządzeń technicznych___ albo prace
    powodujące intensywne brudzenie lub skażenie odzieży i obuwia roboczego
    środkami chemicznymi, promieniotwórczymi albo materiałami biologicznie
    zakaźnymi.

    "

    Auto jest użądzeniem tehnicznym , więc pszepis ten nie dotyczy , auto to nie
    ubranie, ani ręcznik.

    Jest oczywistym, że pracodawcy , w normalnym zakładzie nie będącym
    specjalistycznym labolatorium, jest obojętne czy pracownik wytsze się swoim
    czy służbowym ręcznikiem, ważne by miał czyste ręce. To samo z ubraniem
    pranym zwykle we własnym zakresie pszez pracownika, ktury dzieki temu nie
    musi pamiętać w domu, kture portki albo ręcznik były służbowe, a kture nie.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 22. Data: 2014-03-27 11:45:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-27 10:56, Stokrotka pisze:

    racownikow-za-pranie-i-uzywanie-wlasnej.html

    > Bardzo wybiórczo traktujesz prawo, istotny wstęp, będący kluczem w
    > dyskusji opuściłeś:

    Nie odpuściłem, dałem link do całości

> [...]
    > albo prace powodujące intensywne brudzenie lub skażenie odzieży i obuwia
    > roboczego środkami chemicznymi, promieniotwórczymi albo materiałami

    to dotyczy jedynie odzieży, czytaj dalej

    > Auto jest użądzeniem tehnicznym , więc pszepis ten nie dotyczy , auto to
    > nie ubranie, ani ręcznik.

    Samochód jest sprzętem, które może być potrzebny pracownikowi do
    wykonywania pracy.

    Czytaj całość, a nie wybrane fragmenty. Po to właśnie zacytowałem
    właściwy fragment, aby nie czepiać się przepisów BHP, bo to inna
    kwestia, regulowana, jak jest dalej w tekście ustawą "o podatku
    dochodowym od osób fizycznych"

    artykuł 21:

    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    13) ekwiwalenty pieniężne za używane przez pracowników przy wykonywaniu
    pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące ich własność;
    [..]

    Jak widać ustawodawca przewidział taką możliwość, że pracownik przy
    wykonywaniu pracy używa własnych narzędzi, materiału lub sprzętu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 23. Data: 2014-03-27 15:26:18
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jak widać ustawodawca przewidział taką możliwość, że pracownik przy
    > wykonywaniu pracy używa własnych narzędzi, materiału lub sprzętu.

    Dotyczy drobnego sprzętu: śrubokręt i tp, nie mającego istotnego wpływu
    na bezpieczeństwo.
    Kodeks pracy odrużnia maszyny od narzędzi pracy.

    Dowodzi tego art. 215 "Pacodawca jest obowiązany zapewnić, aby stosowane
    maszyny i inne urządzenia techniczne: 1) zapewniały bezpieczeństwo...." itd
    i art. 218 "Przepisy art.215 i 217 stosuje się odpowiednio do narzędzi
    pracy" co dowodzi odrużnienia narzędzia od maszyny.

    Auto to maszyna, a odliczenia dotyczą odzieży .

    Dalej art 237 -3 mówi , że pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy
    jak nie ma do niej wystarczających kwalifikacji , szkoleń itp. Tak więc
    pracodawca powinien wymagać od kierowcy prawa jazdy zawodowego co sprowadza
    się do innego rodzaju badań, nie posiadanych przez większą część
    społeczeństwa zmotoryzowanego, nie ma też w żadnym ogłoszeniu o pracę tego
    typu wymagania, prawo jazdy kat B, to według kodeksu pracy za mało i
    słusznie.

    Zacytowany przez ciebie link naciąga prawo, bo podpiera się pargrafem __w
    rozdziale__ dotyczącym odzieży i bezprawnie rozciąga go na nażędzia, a i
    tak nie dopuszcza auta jako nażędzia - auto to maszyna.

    A art 94 1 , że to pracodawca wyznacza stanowisko pracy, a wyznaczenie
    stanowiska pracy w cudzym aucie to zwykłe pszywłaszczenie.

  • 24. Data: 2014-03-27 15:58:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-27 15:26, Stokrotka pisze:

> [...]
    > maszyny i inne urządzenia techniczne: 1) zapewniały bezpieczeństwo...." itd

    Jeżeli samochód ma odpowiednie przeglądy ect - to zapewnia - inaczej
    niebyłby dopuszczony do ruchu

    > i art. 218 "Przepisy art.215 i 217 stosuje się odpowiednio do narzędzi
    > pracy" co dowodzi odrużnienia narzędzia od maszyny.

    Narzędzia i maszyny zapewnia, podpisując odpowiednią umowę z
    właścicielem tejże maszyny - czyli przyszłym pracownikiem.

> [...]
    > część społeczeństwa zmotoryzowanego, nie ma też w żadnym ogłoszeniu o
    > pracę tego typu wymagania, prawo jazdy kat B, to według kodeksu pracy za

    bo takie badanie wykonuje się na badaniach wstępnych, oraz na badaniach
    okresowych

    > Zacytowany przez ciebie link naciąga prawo, bo podpiera się pargrafem
    > __w rozdziale__ dotyczącym odzieży i bezprawnie rozciąga go na nażędzia,
    > a i tak nie dopuszcza auta jako nażędzia - auto to maszyna.

    to jest sprzet należący do pracownika

    > A art 94 1 , że to pracodawca wyznacza stanowisko pracy, a wyznaczenie
    > stanowiska pracy w cudzym aucie to zwykłe pszywłaszczenie.

    To dziwne, ponieważ bardzo często leasinguje się maszyny, narzędzia i
    samochody od firm trzecich - a to też wg Ciebie przywłaszczenie... Wg
    Ciebie, bo normalnie nie jest przywłaszczeniem - patrz definicję
    przywłaszczenia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2014-03-27 16:01:57
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > samochody od firm trzecich - a to też wg Ciebie przywłaszczenie... Wg
    > Ciebie, bo normalnie nie jest przywłaszczeniem - patrz definicję

    To jest lizing, a pracownik to nie firma.

  • 26. Data: 2014-03-28 08:37:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-27 16:01, Stokrotka pisze:

    > To jest lizing, a pracownik to nie firma.

    Pracownik czasem bywa firmą i zawsze może nia zostać. Dodatkowo nie
    trzeba być firmą, żeby wynajmować cokolwiek.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 27. Data: 2014-03-28 09:28:40
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Pracownik czasem bywa firmą i zawsze może nia zostać. Dodatkowo nie trzeba
    > być firmą, żeby wynajmować cokolwiek.

    Jeśli wymaga się od pracownka by był firmą to nie jest to stosunek pracy.

    Co więcej na ubijanie interesu z firmą, w której się pracuje jest ogromnie
    wiele ograniczeń, to całkiem inna dziedzina niż prawo pracy, ale za to
    praktycznie każda afera Polski po 89 roku jest z tym związana i nie jeden za
    to siedział.

  • 28. Data: 2014-03-28 09:39:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-28 09:28, Stokrotka pisze:

    > Jeśli wymaga się od pracownka by był firmą to nie jest to stosunek pracy.

    Nie musi się wymagać, pracownik może być firmą i pracownikiem. Firma
    może działac w innej branży np. Podałem tylko jedną z możliwości.

    > Co więcej na ubijanie interesu z firmą, w której się pracuje jest
    > ogromnie wiele ograniczeń, to całkiem inna dziedzina niż prawo pracy,

    no i co z tego, przecież istotne, aby się dogadali i podpisali
    odpowiednią umowę

    > ale za to praktycznie każda afera Polski po 89 roku jest z tym związana
    > i nie jeden za to siedział.

    Ale mowa chyba o państwowych firmach...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 29. Data: 2014-03-28 09:54:59
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Nie musi się wymagać, pracownik może być firmą i pracownikiem. Firma może
    > działac w innej branży np. Podałem tylko jedną z możliwości.

    NIE pisz bzdur bo to się nie klei: pracodawca żąda by pracownik miał auto,
    ja ci pokazuję paragrafy ,że to niedozwolone, bo auto to maszyna , a tę ma
    zapewnić pracodawca,
    ty zaś z uporem maniaka szukasz obejścia prawnego oczywistego paragrafu i
    zmuszasz teraz pracownika do założenia działalności gospodarczej, tylko po
    to by pawo omijać,
    uświadom sobie, że to co robisz to prosta droga do kicia.

    Więcej ci nie odpowiem bo twoim celem nie jest ani organizacja pracy, ani
    produkcja, a zyskiwanie na omijaniu prawa, by__ kradnąc__ mieć satysfakcję z
    krazieży i stosując ceny dampingowe.
    Mają taką konkurencje ja , uważająć się za uczciwą nie mogę założyć własnego
    interesu,
    bo ludzie tacy jak ty omijający celowo prawo by mić satysfakcję z kradzieży,
    i są tańsi
    do czasu gdy ktoś nie zabije na drodze pełnej niedzielnyh kierowcuw
    jeżdżącyh jako kierowcy zawodowi.

    ______

    > Ale mowa chyba o państwowych firmach...

    Bzdura, ja nie pisze o prywatyzacji a o niepłacenu podatku, bo do tego
    zwykle proawadzą afery -to typowe właśnie dla prywatnego biznesu, a nie dla
    firmy państwowej.

  • 30. Data: 2014-03-28 10:07:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-28 09:54, Stokrotka pisze:

    > NIE pisz bzdur bo to się nie klei: pracodawca żąda by pracownik miał auto,
    > ja ci pokazuję paragrafy ,że to niedozwolone, bo auto to maszyna , a tę
    > ma zapewnić pracodawca,

    Nie podałaś żadnego paragrafu - jest w kodeksie pracy, że ma zapewnić
    narzędzia do pracy i zapewnia, poprzez wynajęcie ich u pracownika. Tak
    samo jak ma przygotować miejsce pracy, co tez może być wpisane w
    obowiązki pracownicze. Jest to uwypuklone dlatego, żeby musiała być na
    to odpowiednia umowa, żeby nie wymagano bezumownego przekazania narzędzi
    pracownika, albo pracownik po za godzinami pracy nie był zmuszany do
    przygotowywania sobie miejsca pracy.

> [...]
    > tylko po to by pawo omijać,
    > uświadom sobie, że to co robisz to prosta droga do kicia.

    Nie jest to obejście - jest tylko uzmysłowienie, że prawo działa inaczej
    niż się Tobie wydaje.

    > Więcej ci nie odpowiem bo twoim celem nie jest ani organizacja pracy,
    > ani produkcja, a zyskiwanie na omijaniu prawa, by__ kradnąc__ mieć
    > satysfakcję z krazieży i stosując ceny dampingowe.

    Nie musisz odpowiadać, istotne jest to, aby inni czytający nie wpadli na
    bzdurne pomysły i nie szli do sądów w sprawach, które przegrają, bo będą
    niepotrzebnie stratni poprzez to, że ktoś na grupie napisał
    nieprzystające do rzeczywistości nadinterpretacje....

> [...]
    > kradzieży, i są tańsi
    > do czasu gdy ktoś nie zabije na drodze pełnej niedzielnyh kierowcuw

    Wcale nie muszą być tansi - ba takie wynajmowanie jest zazwyczaj
    droższe, jednak w pewnym okresie może być wygodniejsze , gdyż nie zawsze
    ma się wystarczające środki na inwestycje.

    > Bzdura, ja nie pisze o prywatyzacji a o niepłacenu podatku, bo do tego
    > zwykle proawadzą afery -to typowe właśnie dla prywatnego biznesu, a nie
    > dla firmy państwowej.

    Niepłacenie podatków, to zupełnie inna kwestia. Co do tego, które
    częściej nie płacą - to tez bywa różnie. Największymi dłużnikami ZUS-u,
    z czym walczył profesor Gajek na przełomie tysiąclecia, gdy był przez
    kilka miesięcy prezesem ZUS-u, były właśnie firmy państwowe i za
    ściganie tychże tak naprawdę został odwołany, bo merytorycznych przyczyn
    odwołania profesora nie podano do dziś....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl