PracaGrupypl.praca.dyskusjeZgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto › Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
    Date: Fri, 28 Mar 2014 10:07:22 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
    <53343d69$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <533526ae$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <533532bd$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <53353535$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
    <533538eb$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-03-28 09:54, Stokrotka pisze:

    > NIE pisz bzdur bo to się nie klei: pracodawca żąda by pracownik miał auto,
    > ja ci pokazuję paragrafy ,że to niedozwolone, bo auto to maszyna , a tę
    > ma zapewnić pracodawca,

    Nie podałaś żadnego paragrafu - jest w kodeksie pracy, że ma zapewnić
    narzędzia do pracy i zapewnia, poprzez wynajęcie ich u pracownika. Tak
    samo jak ma przygotować miejsce pracy, co tez może być wpisane w
    obowiązki pracownicze. Jest to uwypuklone dlatego, żeby musiała być na
    to odpowiednia umowa, żeby nie wymagano bezumownego przekazania narzędzi
    pracownika, albo pracownik po za godzinami pracy nie był zmuszany do
    przygotowywania sobie miejsca pracy.

    > ty zaś z uporem maniaka szukasz obejścia prawnego oczywistego paragrafu
    > i zmuszasz teraz pracownika do założenia działalności gospodarczej,
    > tylko po to by pawo omijać,
    > uświadom sobie, że to co robisz to prosta droga do kicia.

    Nie jest to obejście - jest tylko uzmysłowienie, że prawo działa inaczej
    niż się Tobie wydaje.

    > Więcej ci nie odpowiem bo twoim celem nie jest ani organizacja pracy,
    > ani produkcja, a zyskiwanie na omijaniu prawa, by__ kradnąc__ mieć
    > satysfakcję z krazieży i stosując ceny dampingowe.

    Nie musisz odpowiadać, istotne jest to, aby inni czytający nie wpadli na
    bzdurne pomysły i nie szli do sądów w sprawach, które przegrają, bo będą
    niepotrzebnie stratni poprzez to, że ktoś na grupie napisał
    nieprzystające do rzeczywistości nadinterpretacje....

    > Mają taką konkurencje ja , uważająć się za uczciwą nie mogę założyć
    > własnego interesu,
    > bo ludzie tacy jak ty omijający celowo prawo by mić satysfakcję z
    > kradzieży, i są tańsi
    > do czasu gdy ktoś nie zabije na drodze pełnej niedzielnyh kierowcuw
    > jeżdżącyh jako kierowcy zawodowi.

    Wcale nie muszą być tansi - ba takie wynajmowanie jest zazwyczaj
    droższe, jednak w pewnym okresie może być wygodniejsze , gdyż nie zawsze
    ma się wystarczające środki na inwestycje.

    > Bzdura, ja nie pisze o prywatyzacji a o niepłacenu podatku, bo do tego
    > zwykle proawadzą afery -to typowe właśnie dla prywatnego biznesu, a nie
    > dla firmy państwowej.

    Niepłacenie podatków, to zupełnie inna kwestia. Co do tego, które
    częściej nie płacą - to tez bywa różnie. Największymi dłużnikami ZUS-u,
    z czym walczył profesor Gajek na przełomie tysiąclecia, gdy był przez
    kilka miesięcy prezesem ZUS-u, były właśnie firmy państwowe i za
    ściganie tychże tak naprawdę został odwołany, bo merytorycznych przyczyn
    odwołania profesora nie podano do dziś....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl