PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto

  • 11. Data: 2014-03-21 14:49:38
    Temat: Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Gdyby pracodawca nie mógł zatrudniać pracowników z własnymi narzędziami
    > pracy to jak wyobrażasz sobie np. zatrudnianie pracownic przez agencje
    > towarzyskie?
    > Czy narzędziem pracy modeli nie jest jej ciało? piosenkarza głos?

    Człowiek nie jest nażędziem, a czerpanie kożyści z nieżądu jest zabronione.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 12. Data: 2014-03-25 11:20:55
    Od: j...@g...com

    > NIE: bo istotą zatrudnienia jest dawanie czasu i umiejętności - to właśnie
    > jest towar,
    > dlatego wybieranie człowieka wykształconego nie jest dyskryminacją,
    > a jedynie odpowiednikiem dobrego, właściwego zakupu.

    prawo jazdy, umiejętność poruszania się samochodem są własnie takimi
    umiejętnościami. Pracodawca oferuje możliwość odpłatnego wykorzystania prywatnego
    samochodu w celach służbowych. Oferta jest wiązana z ofertą pracy, ergo nie masz
    samochodu nie korzystasz z oferty. Znam z życia sytuację o wiele dalej posuniętą -
    pracodawca zatrudniał tylko osoby posiadające samochód jednej określonej (czytaj
    jedynie słusznej) marki bo czuł z nimi pewną wspólnotę poglądów która była dla niego
    istotna. I co? I ch...do tego tym którzy się nie załapali. Znalazłby sto milionów
    powodów za przyczyną których nie zatrudniłby tych "innych". Jego firma, jego produkt,
    jego kasa jego zasady. Dla mnie to zrozumiałe i niebudzące zastrzeżeń.

  • 13. Data: 2014-03-25 15:38:01
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > prawo jazdy, umiejętność poruszania się samochodem są własnie takimi
    > umiejętnościami. >Pracodawca oferuje możliwość odpłatnego wykorzystania
    > prywatnego samochodu w celach >służbowych.

    I tu jest błąd , bo oferta to wybieranie, a więc __dobrowolność__,
    a w ogłoszeniu jest to warnkiem koniecznym.

    Nie potępiam gdy pracodawca mając auto, wykożystuje do transportu auto
    pracownika, bo ten jadąc do klienta, po prostu woli prowadzić własny pojazd,
    ale nie może być to warunkiem koniecznym, zwłaszcza, gdy jest to
    sporadyczne. Potępiła bym, gdyby bezwzględnie wymagał kierowania nawet
    służbowym autem specjalistę od innej dziedziny, bowiem kierowca to też
    praca, zawud, i dawne wymagania badań dla kierowcy auta służbowego uważam za
    słuszne.

    Nie potępiam gdy pracodawca wysyła na targi maszynowe młoda blondynkę z
    długimi nogami , mimo, że nie ma zielonego pojęcia o tym co prezentuje, w
    sensie merytorycznym, w sensie maszyn, bo o własnym ciele pewnie ma.
    ALe wymaganie zdjęcia pszy rekrutacji, gdy ciało ma być pierwszym kryterium
    wyboru jest godne potępienia.

    >Oferta jest wiązana z ofertą pracy, ergo nie masz samochodu nie korzystasz
    >z oferty.
    To jest dyskryminacja, bo pracownik nie ma wyboru.

> [...]
    > tylko osoby posiadające > samochód jednej określonej (czytaj jedynie
    > słusznej) marki bo czuł z nimi pewną wspólnotę >poglądów która była dla
    I to też jest niezgodne z prawem.

    Twoje rozumowanie jest nie na temat: jest usprawiedliwieniem postępowania
    pracodawcy, ja zaś jednoznacznie pytam sie o zgodność z prawem.

    Innym tematem jest czy należy pszestszegać prawa: można nie pszestszegać,
    ale wcześniej powinno się wystszelać cały sejm: no bo po co posłowie pszy
    założeniu, że prawo nie jest niezbędne?

  • 14. Data: 2014-03-26 00:05:48
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-01 11:55, Stokrotka pisze:
    > Jak pogodzić informację w ogłoszeniu: "pełny etat" , z wymaganiem
    > posiadania własnego auta?
    > Mi się to nie klei.

    jest to legalne. Rodzi jednak konsekwencje podatkowe.

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2014-03-26 09:42:41
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > jest to legalne. Rodzi jednak konsekwencje podatkowe.

    Możesz podać paragraf?
    I wytłumaczyć jakie stanowisko pracy zostanie objęte pszez zatrudnianego?
    Kierowcy? Speca od pieca?

  • 16. Data: 2014-03-26 13:14:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Stokrotka wrote:

    > Możesz podać paragraf?

    Co nie jest zabronione prawem, jest dozwolone. Tyle.

    > I wytłumaczyć jakie stanowisko pracy zostanie objęte pszez zatrudnianego?
    > Kierowcy? Speca od pieca?

    Jak masz auto, to wyślij CV, może cię zatrudnią, to się dowiesz.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 17. Data: 2014-03-26 14:12:54
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-03-26 09:42, Stokrotka pisze:

    > Możesz podać paragraf?

    jak mam Ci podać paragraf na niezakazywanie czegoś

    > I wytłumaczyć jakie stanowisko pracy zostanie objęte pszez zatrudnianego?
    > Kierowcy? Speca od pieca?

    moge sobie wyobrazic ze bedzie na dwóch stanowiskach. Np: jako
    sprzedawca na umowę o pracę i jako kierowca na umowy zlecenie czy na
    fakturę. O ile pracodawca nie bedzie omijał w ten sposob przepisów KP o
    maksymalnych czasach pracy to wszystko jest ok.

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2014-03-26 15:40:42
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > O ile pracodawca nie bedzie omijał w ten sposob przepisów KP o
    > maksymalnych czasach pracy to wszystko jest ok.

    NIe rozmawiamy o zleceniu ale o pracy etatowej.

  • 19. Data: 2014-03-26 15:45:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Co nie jest zabronione prawem, jest dozwolone. Tyle.

    Kodeks pracy wyraźnie definiuje stosunek pracy, i nie ma tam miejsca na
    własne auto pracownika. Stosunek pracy to praca wykonywana pod kierunkiem
    pracodawcy , na stanowisku pracy pszez pracodawcę utszymywanym ,
    zorganizowanym, i pracodawca odpowiada prawnie za każde niedociągnięcia,
    zwłaszcza w dziedzinie BHP.
    NIe ma więc tu miejsca na auto pracownika, bo za auto pracownika odpowiada
    pracownik, nie pracodawca.
    Pracodawca nie ma prawa nakazać by pracownik naprawił hamulce w swoim aucie,
    a prawnie odpowiada za BHP.

  • 20. Data: 2014-03-27 08:23:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-26 15:45, Stokrotka pisze:

> [...]
    > odpowiada pracownik, nie pracodawca.
    > Pracodawca nie ma prawa nakazać by pracownik naprawił hamulce w swoim

    http://www.gofin.pl/17,1,61,157642,ekwiwalenty-dla-p
    racownikow-za-pranie-i-uzywanie-wlasnej.html

    cytuję:
    "Zasadniczo narzędzia (sprzęt, materiały), które są potrzebne
    pracownikowi do wykonywania pracy, powinien zapewnić pracodawca.
    Podobnie jak w przypadku odzieży roboczej, pracownicy mogą przy
    wykonywaniu pracy używać własnych narzędzi (sprzętu, materiałów). Z tego
    tytułu należy się im wówczas ekwiwalent pieniężny. Ekwiwalent ten
    wypłaca się na podstawie regulaminu pracy, _umowy o pracę_ albo na
    podstawie odrębnej umowy zawartej między pracownikiem a pracodawcą. W
    ww. dokumentach należy określić rodzaj narzędzi (sprzętu, materiałów),
    których pracownik będzie używał do celów służbowych, okres ich używania,
    wysokość ekwiwalentu oraz termin jego wypłaty"

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl