PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zachwianie proporcji

  • 11. Data: 2003-07-28 18:31:56
    Temat: Re: Zachwianie proporcji
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    > A chciałabyś latać takimi liniami lotniczymi, gdzie się właśnie wywaliło pół
    > załogi i zatrudniło jakieś tanie bractwo na umowę-zlecenie ? Bo ja nie -
    > obawiam się, że ten świat jest dużo bardziej skomplikowany niż ci się
    > wydaje. Najlepszą metodą są negocjacje, a nie zwalnianie-zatrudnianie.

    co, doswiadczenie pokazuje, ze tam, gdzie rzadza zwiazki zawodowe nie
    da sie wynegocjowac niczego rozsadnego.

    zas co do latania liniami roznymi: coz, ani bileter ani bagazowy to
    nie sa jakies cut-edge zawody, od ktorych zalezy bezpieczenstwo
    pasazerow.

    w wielu liniach prywatnych zreszta obsluge tego typu czynnosci
    wykonuja firmy trzecie na zlecenie.
    bo jest taniej.

    i wreszcie: BA sa znane z gubienia pasazerom bagazy...
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-07-28 18:32:37
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "KarolS" <t...@c...sz> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > W Polsce nie tak łatwo zwolnić związkowca oj nie tak łatwo

    to prawda. i dlatego m. in. wszyscy podatnicy loza na nierentowne
    kopalnie....

  • 13. Data: 2003-07-28 19:48:08
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    > jednakowoz, szewska pasja ani mnie nie przekonasz, ani innych, ani tym
    > dziewczynom bez szans, o ktorych los sie tak martwisz, nie pomozesz.

    nie mam zamiaru - widze ze to bezcelowe - masz najlepsza i jedyna sluszna
    recepte na sukces

    > natomiast niewatpliwie wyladujesz swoja agresje w ten sposob.

    tu masz racje wyladowalem agresje

    > chwyt ponizej pasa. nic takiego nie sugeruje i ideologia taka nie jest
    > mi bliska.
    > ale to tak fajnie cos taiego zasugerowac, a nuz sie ktos na to zlapie
    > i nabierze o mnie zlego mniemania, a ty bedziesz zadowolony?
    > czyz to nie piekne?

    Nic nie sugeruje - tylko wyrazam swoja zdanie.
    Nie przeceniaj mnie - na swoja opnie pracujesz sama.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 14. Data: 2003-07-28 19:50:48
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    > to prawda. i dlatego m. in. wszyscy podatnicy loza na nierentowne
    > kopalnie....

    Po prostu super - najlepiej wszystkie zamknac a ludzi na ulice - niech sobie
    gornik co fedrowal przez cale zycie wegiel, przekwalifikuje sie na
    ksiegowego (przeciez jest panem swego losu).

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 15. Data: 2003-07-28 20:12:09
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ehhh, nastepny ktory czyta i nie wie co. Gdzie Nina napisala ze jest to
    ok?

    Umiesz czytac - pytalem - czy uwaza ze to jest ok. Z tonu jej innych
    wypowiedzii mozna wywnioskowac ze tak

    > Stwierdzila smutny fakt. Zreszta zgadzam sie z nia w calej rozciaglosci

    Fakt jest smutny w istocie poniewaz taki bagazowy np jest latwo zastapialnym
    pracownikiem.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 16. Data: 2003-07-28 21:24:17
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    "Da:-)Za" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > gornik co fedrowal przez cale zycie wegiel, przekwalifikuje sie na
    > ksiegowego (przeciez jest panem swego losu).

    Jakos nikt sie nie przejmowal pracownikami przemyslu lekkiego w Lodzi. Na
    poczatku lat 90 padla wiekszosc zakladow pracy tej branzy. Tak, tak kosztem
    Lodzkich przadek i szwaczek podtrzymywano gornictwo, hutnictwo tylko dlatego
    ze kobiety nie mialy dosc determinacji by walczyc o swoje. Moze mi jeszcze
    powiesz jaka to ciezka prace maja w kopalniach, czy hutach. Bylas kiedys na
    przedzalni?

    ---

  • 17. Data: 2003-07-28 21:33:54
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiesz jaka to ciezka prace maja w kopalniach, czy hutach. Bylas kiedys

    Jezeli juz to bylem - nie mam nic do szwaczek - czlowieku maja tak samo
    przekopane jak gornicy a nawet gorzej bo nie stanowia takiej *spolecznej
    sily*. Mowie tylko, ze jak masz lat 50 z czego 30 przepracowales jako np
    szwaczka w jednej fabrce to kariery juz nie zrobisz :( jak cie wywala na
    bruk jak smiecia.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 18. Data: 2003-07-28 21:47:59
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:bg1luf$o4e$1@news.atman.pl...
    > Tym razem o British Airways. Cytat z bbc
    >
    > Bileterzy i bagażowi obawiają się, że elektroniczny system rejestrowania
    > obecności w pracy doprowadzi do tego, że pracownicy będą odsyłani do domu
    > okresie mniejszego obciążenia pracą i zmuszani do pracy po godzinach, gdy
    > ruch będzie duży. Podstawą naliczania płacy ma być liczba godzin pracy w
    > ciągu roku, a nie dniówka.
    >
    > Związkowcy twierdzą, że doprowadzi to do zachwiania równowagi pomiędzy
    > pracą, a życiem prywatnym.

    Problem w tym ze Anglicy sa poprostu leniwi - z jednej strony, a z drugiej -
    zwiazki zawodowe obawiaja sie zatrudnienia na ich miejsce obcokrajowcow
    naprzyklad z polski. Siedze sobie wlasnie w londynie i wierzcie mi z tej
    strony to wyglada zupelnie inaczej, dla mnie to jest poprostu farsa. Pracuje
    tutaj legalnie, ale nikogo to nie obchodzi ze zdarza mi sie przepracowac
    nawet po 80 godzin w tygodniu, jestem Polakiem nikogo to niedziwi. Prawda
    jest taka ze od lat zwlaszcza w Londynie do prostych prac sa obcokrajowcy ,
    nestety zawod biletera moze wykonywac kazdy byla wmiare znal jezyk. A zatem
    1 maja 2004 wysiadajac z samolotu na Heathrow pytajcie o prace i na mniej
    niz ?4 na godzine sie nie zgadzajcie.

    ---

  • 19. Data: 2003-07-29 09:04:33
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > co, doswiadczenie pokazuje, ze tam, gdzie rzadza zwiazki zawodowe nie
    > da sie wynegocjowac niczego rozsadnego.

    Niedokładanie czytasz informacje. BA nie rządzą związki zawodowe - skąd to
    wymyśliłaś. Strajk bileterów i bagażowych był zaskoczeniem także dla
    związków.

    > zas co do latania liniami roznymi: coz, ani bileter ani bagazowy to
    > nie sa jakies cut-edge zawody, od ktorych zalezy bezpieczenstwo
    > pasazerow.

    Ale chyba chcesz żeby twoimi bagażami zajmowały się jakieś pewne osoby, a
    nie przypadkowe.

    > w wielu liniach prywatnych zreszta obsluge tego typu czynnosci
    > wykonuja firmy trzecie na zlecenie.
    > bo jest taniej.
    >
    > i wreszcie: BA sa znane z gubienia pasazerom bagazy...

    I na pewno jest to wina bagażowych z lotniska Heathrow, a nie kiepskiej
    organizacji pracy.

  • 20. Data: 2003-07-29 09:06:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > to prawda. i dlatego m. in. wszyscy podatnicy loza na nierentowne
    > kopalnie....

    I bez wątpienia jest to wina związkowców. Skąd ty bierzesz takie
    informacje ?