PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zachwianie proporcji

  • 1. Data: 2003-07-27 23:06:52
    Temat: Zachwianie proporcji
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Tym razem o British Airways. Cytat z bbc

    Bileterzy i bagażowi obawiają się, że elektroniczny system rejestrowania
    obecności w pracy doprowadzi do tego, że pracownicy będą odsyłani do domu w
    okresie mniejszego obciążenia pracą i zmuszani do pracy po godzinach, gdy
    ruch będzie duży. Podstawą naliczania płacy ma być liczba godzin pracy w
    ciągu roku, a nie dniówka.

    Związkowcy twierdzą, że doprowadzi to do zachwiania równowagi pomiędzy
    pracą, a życiem prywatnym.

  • 2. Data: 2003-07-28 02:10:42
    Temat: Re: Zachwianie proporcji
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "MC" <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > ciągu roku, a nie dniówka.
    >
    > Związkowcy twierdzą, że doprowadzi to do zachwiania równowagi pomiędzy

    no i pewnie jak zwiazkowi beda sie zbyt upierac i paralizowac
    strajkami funkcjonowanie linii, to BA zwolnia tych protestujacych i
    zatrudnia na ich miejsce ludzi na zlecenie...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-07-28 05:55:21
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > no i pewnie jak zwiazkowi beda sie zbyt upierac i paralizowac
    > strajkami funkcjonowanie linii, to BA zwolnia tych protestujacych i
    > zatrudnia na ich miejsce ludzi na zlecenie...

    Uwazasz, ze to jest ok. Bez jaj - nie mozesz byc az tak bardzo zakrecona

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 4. Data: 2003-07-28 06:41:11
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Da:-)Za" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > Uwazasz, ze to jest ok. Bez jaj - nie mozesz byc az tak bardzo zakrecona

    Ehhh, nastepny ktory czyta i nie wie co. Gdzie Nina napisala ze jest to ok?
    Stwierdzila smutny fakt. Zreszta zgadzam sie z nia w calej rozciaglosci -
    imo zwiazki zawodowe wiecej popsuja niz naprawia.
    /p

  • 5. Data: 2003-07-28 06:59:32
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stwierdzila smutny fakt. Zreszta zgadzam sie z nia w calej rozciaglosci -
    > imo zwiazki zawodowe wiecej popsuja niz naprawia.
    Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na argument. Sformułowanie "zachwianie
    równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym." ma swoją moc.

  • 6. Data: 2003-07-28 08:15:51
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Da:-\)Za" <d...@w...pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > Uwazasz, ze to jest ok. Bez jaj - nie mozesz byc az tak bardzo zakrecona

    uwazam, ze pracodawca MA PRAWO zwolnic pracownikow - nawet wszystkich
    - podobnie jak pracownicy maja prawo odejsc do innej pracy.

    Firm nie otwiera sie po to, zeby zatrudniac bezrobotnych ale po to,
    zeby zarabiac pieniadze.
    Az sie dziwie, ze musze takie oczywiste rzeczy tlumaczyc.

  • 7. Data: 2003-07-28 08:44:46
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > no i pewnie jak zwiazkowi beda sie zbyt upierac i paralizowac
    > strajkami funkcjonowanie linii, to BA zwolnia tych protestujacych i
    > zatrudnia na ich miejsce ludzi na zlecenie...

    A chciałabyś latać takimi liniami lotniczymi, gdzie się właśnie wywaliło pół
    załogi i zatrudniło jakieś tanie bractwo na umowę-zlecenie ? Bo ja nie -
    obawiam się, że ten świat jest dużo bardziej skomplikowany niż ci się
    wydaje. Najlepszą metodą są negocjacje, a nie zwalnianie-zatrudnianie.

  • 8. Data: 2003-07-28 14:28:01
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

> [...]
    > zeby zarabiac pieniadze.
    > Az sie dziwie, ze musze takie oczywiste rzeczy tlumaczyc.

    Jesli naprawde tak uwazasz - to zycze Ci abys znalazla sie kiedys
    w sytuacji dziewczyny z zabitej dechami dziury z pracujacej w markecie na
    3/4 etatu
    za 450 zl netto - z nieplatnymi nadgodzinami i dojazdem do pracy 30 km.
    Jak uwazasz jakie tego typu dziewczyny maja perspektywy i mozliwosci - ja
    mysle ze raczej niewielkie-
    i durne gadanie *ja ci sie nie podoba to prace sobie zmien* doprowadza mnie
    do szewskiej pasji.
    Kodeks pracy wymyslono (tez) aby takich ludzi chronic - nie wszyscy maja
    taka sile przebicia i sa tacy
    przedsiebiorczy jak Ty. Moze sugerujesz powrot do niewolnictwa lu
    feudalizmu - z Twoich wypowiedzi
    wnioskuje, ze taka ideologia jest Ci bliska.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 9. Data: 2003-07-28 16:31:47
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

> [...]
    > strajkami funkcjonowanie linii, to BA zwolnia tych protestujacych i
    > zatrudnia na ich miejsce ludzi na zlecenie...

    W Polsce nie tak łatwo zwolnić związkowca oj nie tak łatwo

  • 10. Data: 2003-07-28 18:28:55
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Da:-\)Za" <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > 3/4 etatu
    > za 450 zl netto - z nieplatnymi nadgodzinami i dojazdem do pracy 30 km.

    no i czego niby to mnie mialoby nauczyc? moze w dokladnie takiej
    sytuacji nie bylam, ale dosc podobnej: praca na zlecenie za 600 zl
    brutto w wawie (pare lat temu) i brak mieszkania - dojazdy z lodzi do
    warszawy i spowrotem codziennie. nie 30 a 130 km plus jeszcze z dworca
    centralnego na ursynow do pracy.

    i wiesz co? nauczylo mnie to przynajmniej tego, ze jak sama o swoja
    przyszlosc nie zadbam i cos z tym nie zrobie, to nikt za mnie tego nie
    zrobi.

    doswiadczenia w zyciu ludzie maja rozne, razlepsze raz gorsze. to, co
    z nich wyniesiesz i co sie nauczysz, zalezy od ciebie.

    jednym zle doswiadczenia sluza do ciaglego narzekania, a innym robia
    za motywacje do tego, zeby sie juz wiecej nie powtorzyly.

> [...]
    > mysle ze raczej niewielkie-
    > i durne gadanie *ja ci sie nie podoba to prace sobie zmien* doprowadza mnie

    a niech cie doprowadza.

    jednakowoz, szewska pasja ani mnie nie przekonasz, ani innych, ani tym
    dziewczynom bez szans, o ktorych los sie tak martwisz, nie pomozesz.

    natomiast niewatpliwie wyladujesz swoja agresje w ten sposob.

> [...]
    > feudalizmu - z Twoich wypowiedzi
    > wnioskuje, ze taka ideologia jest Ci bliska.

    chwyt ponizej pasa. nic takiego nie sugeruje i ideologia taka nie jest
    mi bliska.

    ale to tak fajnie cos taiego zasugerowac, a nuz sie ktos na to zlapie
    i nabierze o mnie zlego mniemania, a ty bedziesz zadowolony?
    czyz to nie piekne?