PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje › ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    From: "Poink" <p...@o...z.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    Date: Thu, 1 Aug 2002 10:56:35 +0200

    Planuje rozpoczac dzialalnosc gospodarcza. Mam w zwiazku z tym kilka pytan
    na ktore odpowiedzi wydaja mi sie nieco zawile.

    1. Czy przy zwolnieniach z oplacania ZUS'u okreslenie student obejmuje tylko
    studentow dziennych czy rowniez wieczorowych i zaocznych (wydaje mi sie ze
    wszystkich - pytam dla pewnosci) ?

    2. Zakladajac firme musze placic bedac studentem (lub nie bedac) ok. 560
    /mies ZUS. Chcialbym tego uniknac i wydaje mi sie ze znalazlem sposob.
    Pierwszy to wykorzystanie faktu zwolnienia studentow do 26 roku zycia oraz
    osob zatrudnionych gdzie indziej i jednoczesnie prowadzacych dzialalnosc.
    Nie wiem jednak czy jest on pewny. Firme zaklada moj ojciec, pracuje on w
    szkole wiec oplaca wszelke skladki - nie placi wiec 560 zl tylko 95 zl (kasa
    chorych) za mozliwosc prowadzenia dzialalnosci. Zatrudnia mnie u siebie jako
    studenta i przez to unikam placenia skladek ZUS (95 zl przy 560 to juz spora
    roznica) zyskujac mozliwosc wystawiania faktur vat.

    3. Inny sposob na unikniecie ZUS jakiego sie doszukalem to dzierzawa okolo
    1ha ziemi uprawnej i oplacania z tego tytulu "kruzu". Po roku mozna zalozyc
    dzialalnosc gospodarcza i uniknac ZUSU z tytulu oplacania "kruzu" (groszowe
    sprawy wychodzi okolo 80 zl / mies.) Dzierzawa takiej ziemi nic nie
    kosztuje, np sa osoby ktore za samo "pozbycie sie" obowiazku placenia
    "kruzu"
    sa wstanie ja wydzierzawic (bynajmniej ja mam taka mozliwosc).

    4. Kolejny sposob to zalozenie firmy i zabawa z zawieszaniem. Z tego co wiem
    to w przypadku zawieszenia prowadzenia dzialalnosci oplate na ZUS wylicza
    sie co do jednego dnia. Czyli majac firme przez 3 dni w miesiacu place tylko
    ok. 56 zl. To mi wystarcza - potrzebuje tylko na wystawienie faktury. Uslugi
    jakie mam zamiar oferowac pozwola mi na to. A i jakas kontrola nie jest w
    stanie mi dowiesc ze nie pracuje tylko te 3 dni (interwencja u klienta to
    kilka godzin a 90 % czasu to przygotowanie w domu).

    Czy ktos myglby obalic, sprostowac, potwierdzic moje niekompetentne wywody ?
    Moze ktos uczynny sam zaproponuje sposob na jaki wpadl i go z powodzeniem
    uzywa ?
    Poink
    GG : 1000666