PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje › Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
  • Data: 2002-08-01 11:41:05
    Temat: Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    Od: "AMRA" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > osob zatrudnionych gdzie indziej i jednoczesnie prowadzacych dzialalnosc.
    > Nie wiem jednak czy jest on pewny. Firme zaklada moj ojciec, pracuje on w
    > szkole wiec oplaca wszelke skladki - nie placi wiec 560 zl tylko 95 zl
    (kasa
    > chorych) za mozliwosc prowadzenia dzialalnosci. Zatrudnia mnie u siebie
    jako
    > studenta i przez to unikam placenia skladek ZUS (95 zl przy 560 to juz
    spora
    > roznica) zyskujac mozliwosc wystawiania faktur vat.

    ale zatrudni cie na umowe zlecenie lub dzielo - inaczej placi tak samo

    > 3. Inny sposob na unikniecie ZUS jakiego sie doszukalem to dzierzawa okolo
    > 1ha ziemi uprawnej i oplacania z tego tytulu "kruzu". Po roku mozna
    zalozyc
    > dzialalnosc gospodarcza i uniknac ZUSU z tytulu oplacania "kruzu"
    (groszowe
    > sprawy wychodzi okolo 80 zl / mies.) Dzierzawa takiej ziemi nic nie
    > kosztuje, np sa osoby ktore za samo "pozbycie sie" obowiazku placenia
    > "kruzu"
    > sa wstanie ja wydzierzawic (bynajmniej ja mam taka mozliwosc).

    musisz byc rolnikiem ;) - 1ha przeliczeniowy (zaleznie od klasy ziemi). Nie
    jestem pewien czy wystarczy sama dzierzawa 0- czy tez musisz bycwlascielem
    tej ziemi (i oficjalnie ja uprawiac), wazny jest tez _chyba_ meldunek -
    meldujesz sie w gminie gdzie ta ziemia jest (do KRUSu). Oprocz tego, patent
    tez chyba dziala po roku oplacania skladki i wtedy masz wybor czy placisz
    ZUS czy KRUS. Takze sprawdz czy dzialanosc ktora prowadzisz bedzie zaliczona
    do rolniczej ;)