PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje › Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
  • Data: 2002-08-19 13:14:28
    Temat: Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    Od: Rafal <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Heya Poink!

    > Rzeczywiscie, jest to nawet dobry pomysl, ale musialbym byc
    > zarejestrowany jako bezrobotny albo ubespieczac sie na boku - a to na
    > jedno wychodzi.

    Nie wiem czy dobrze to rozumiem (sam mam w planach firme, tyle ze na matke
    emerytke) ale czy nie jest tak, jak to pisza na:

    http://www.republika.pl/moja_firma/krok%20po%20kroku
    .html#DOKONANIE

    "Właœciciel firmy obowišzkowo podlega ubezpieczeniu emerytalnemu,
    rentowemu, wypadkowemu i zdrowotnemu a dobrowolnie chorobowemu (wyjštek
    stanowi emeryt, rencista lub osoba pozostajšca w stosunku pracy, która
    prowadzi firmę, jeżeli dobrowolnie zrezygnuje z ubezpieczenia).
    Zgłoszenie wypełniamy na formularzach:

    ZFA - zgłoszenie płatnika składek (osoba fizyczna)
    ZAA - adresy prowadzenia działalnoœci gospodarczej płatnika składek
    ZUA - zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (dla każdej osoby
    osobny druk)
    ZCZA -zgłoszenie danych o członkach rodziny (których adres zamieszkania
    jest adresem osobyubezpieczonej) dla celów ubezpieczenia zdrowotnego."

    Chodzi mi wlasnie o ten formularz ZCZA, a dokladnie, w twoim przypadku, czy
    jezeli masz meldunek u ojca, to czy jego ubezpieczenie nie obejmowaloby i
    ciebie? Niech mnie ktos poprawi, bo sam nie wiem.

    --
    Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl