PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 11. Data: 2009-06-17 16:13:20
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości
    news:6069.00001005.4a391501@newsgate.onet.pl...

    > Temu, że większość ofert pracy opiewa na minimalną lub zbliżoną do
    > minimalnej.

    Bredzisz.
    Albo nieumiejętnie szukasz.
    Albo po prostu nie posiadasz kwalifikacji/wiedzy/doświadczenia wartych
    więcej niż wynagrodzenie minimalne.

  • 12. Data: 2009-06-17 16:19:56
    Od: s...@m...com

> [...]
    >
    > Bredzisz.
    > Albo nieumiejętnie szukasz.
    > Albo po prostu nie posiadasz kwalifikacji/wiedzy/doświadczenia wartych

    posiadam to wszystko, jednak nie posiadam na to dokumentów w postaci papieru.

  • 13. Data: 2009-06-17 16:29:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > posiadam to wszystko,

    Ja nie twierdzę, że nie posiadasz. Twierdzę, że widocznie nie jest to warte
    więcej niż wynagrodzenie minimalne.
    W przeciwnym razie bez problemu znalazłbyś pracę za wyższą pensję, tak, jak
    ją znajdują inni ludzie.

  • 14. Data: 2009-06-17 16:42:28
    Od: r...@m...com

> [...]
    > więcej niż wynagrodzenie minimalne.
    > W przeciwnym razie bez problemu znalazłbyś pracę za wyższą pensję, tak, jak

    Znajdują w większości przypadków po znajomości, z pominięciem drogi
    rekrutacyjnej.

    Bardzo dziwne rozumowanie, bo jak posiadasz wiedze i doświadczenie nawet nie
    wiadomo ile warte , ale nie posiadasz na to udkomunentowania, to jest tak
    jakbyś nic nie posiadał. *

    Niestety, droga do wszystkich lepiej płatnych ofert pracy rozpoczyna się od
    wysyłki CV mailem, a nie od telefonu i zgłoszenia się zaraz do firmy na
    rozmowę.

    * - nie dotyczy znajomości języków obcych.

  • 15. Data: 2009-06-17 16:50:43
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 6:42 pm, r...@m...com wrote:

    > Znajdują w większości przypadków po znajomości, z pominięciem drogi
    > rekrutacyjnej.

    Możesz przytoczyć źródło tych danych? Tylko proszę, nie przyprowadzaj
    pana Staszka spod budki z piwem.

    > Niestety, droga do wszystkich lepiej płatnych ofert pracy rozpoczyna się od
    > wysyłki CV mailem, a nie od telefonu i zgłoszenia się zaraz do firmy na
    > rozmowę.

    A w CV wpisujesz swoje doświadczenie w dziedzinie, którą znasz.
    Podajesz tam informacje u kogo i nad czym pracowałeś (ale z umiarem),
    a także niekomercyjne przedsięwzięcia, które mogą potwierdzić że masz
    odpowiednie umiejętności. Coś tu nie gra?

    --
    mihau

  • 16. Data: 2009-06-17 16:54:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Znajdują w większości przypadków po znajomości, z pominięciem drogi
    > rekrutacyjnej.

    Głupoty piszesz. I obrażasz w ten sposób bardzo duży procent ludzi, którzy
    pracę dostali dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu.

    > Bardzo dziwne rozumowanie, bo jak posiadasz wiedze i doświadczenie nawet
    > nie
    > wiadomo ile warte , ale nie posiadasz na to udkomunentowania,

    A czyja to jest wina, że nie masz dokumentów? Bo chyba nie tego plugawego
    rządu, co to nie chce podwyższyć wynagrodzenia minimalnego ani pracodawcy,
    który nie chce zatrudniać kogoś "na gębę".

    > Niestety, droga do wszystkich lepiej płatnych ofert pracy rozpoczyna się
    > od
    > wysyłki CV mailem, a nie od telefonu i zgłoszenia się zaraz do firmy na
    > rozmowę.

    A jak to sobie inaczej wyobrażasz?
    Chciałbyś, żeby rekrutacja wyglądała jak szukanie sezonowych łepków do
    zbierania truskawek, a wymagania cenowe masz o jakieś 10 półek wyższe. Jaja
    sobie robisz?

  • 17. Data: 2009-06-17 17:00:02
    Od: r...@m...com

    > A czyja to jest wina, że nie masz dokumentów? Bo chyba nie tego plugawego
    > rządu, co to nie chce podwyższyć wynagrodzenia minimalnego ani pracodawcy,
    > który nie chce zatrudniać kogoś "na gębę".

    Oczywiście że wina rządu.

    Po pierwsze dają mizerne zarobki nie posiadającym udokumentowanych
    kwalifikacji pracownikom uniemożliwjają im rozwój (inwestycje w kursy
    zawodowe, szkolenia i egzaminy państwowe)

    Po drugie w wielu przypadków przepisy ustanawiane przez rząd wymagają na
    pracodawcach zatrudnianie osób posiadających udokumentowane uprawnienia do
    wykonywania danej pracy.

  • 18. Data: 2009-06-17 17:00:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > a także niekomercyjne przedsięwzięcia, które mogą potwierdzić że masz
    > odpowiednie umiejętności. Coś tu nie gra?

    Bo on by chciał zadzwonić, powiedzieć, że zna trochę angielski, ciut więcej
    Auto Cada, uczy się właśnie Inventora, ale posiada wysoko rozwiniętą
    umiejętność pracy w zespole i w związku z tym chce zarabiać tyle a tyle. No
    i usłyszeć od razu "Ok, w takim razie od jutra zaczyna pan u nas pracę" ;-)

  • 19. Data: 2009-06-17 17:05:00
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:00 pm, r...@m...com wrote:

    > Po drugie w wielu przypadków przepisy ustanawiane przez rząd wymagają na
    > pracodawcach zatrudnianie osób posiadających udokumentowane uprawnienia do
    > wykonywania danej pracy.

    Cóż to za fachem się parasz, że masz odpowiednie umiejętności, a
    jednocześnie nie posiadasz niezbędnych uprawnień do jego wykonywania?

    --
    mihau

  • 20. Data: 2009-06-17 17:07:36
    Od: r...@m...com

    > Cóż to za fachem się parasz, że masz odpowiednie umiejętności, a
    > jednocześnie nie posiadasz niezbędnych uprawnień do jego wykonywania?

    A choćby elektromonter.