PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 21. Data: 2009-06-17 17:07:56
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał

    > Oczywiście że wina rządu.

    Winą rządu jest to, że nie masz żadnych dokumentów potwierdzających swoją
    wiedzę czy umiejętności?
    Chyba się z koniem na łby pozamieniałeś.

    > Po pierwsze dają mizerne zarobki nie posiadającym udokumentowanych
    > kwalifikacji pracownikom uniemożliwjają im rozwój (inwestycje w kursy
    > zawodowe, szkolenia i egzaminy państwowe)

    No straszne po prostu :>
    A ktoś im bronił uczyć się, doszkalać, studiować, jak był czas po temu?
    I to za darmo, bo na szczęście nauka jest u nas jeszcze w większości
    przypadków darmowa.

    > Po drugie w wielu przypadków przepisy ustanawiane przez rząd wymagają na
    > pracodawcach zatrudnianie osób posiadających udokumentowane uprawnienia
    > do
    > wykonywania danej pracy.

    Bzdura. Nie ma takich przepisów (pomijam budżetówkę).
    Ale to raczej naturalne, że nikt nie kupuje kota w worku.
    A jeśli nawet, to nie za cenę kota bez worka.

  • 22. Data: 2009-06-17 17:11:29
    Od: r...@m...com

    > No straszne po prostu :>
    > A ktoś im bronił uczyć się, doszkalać, studiować, jak był czas po temu?
    > I to za darmo

    Za darmo to można w jape dostać od jakiegoś żula.

  • 23. Data: 2009-06-17 17:14:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:07 pm, r...@m...com wrote:

    > A choćby elektromonter.

    "A choćby"? To znaczy, że masz może fantazję, ale nie umiejętności.
    Nie dziw się więc, że nie masz roboty.

    --
    mihau

  • 24. Data: 2009-06-17 17:16:04
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:00 pm, r...@m...com wrote:

    > Oczywiście że wina rządu.
    > Po pierwsze dają mizerne zarobki

    A to też ciekawe. Od kiedy to rząd daje zarobki, poza budżetówką
    oczywiście?

    --
    mihau

  • 25. Data: 2009-06-17 17:17:27
    Od: r...@m...com

    > "A choćby"? To znaczy, że masz może fantazję, ale nie umiejętności.
    > Nie dziw się więc, że nie masz roboty.

    Nie mam uprawnień, a co do umiejętności to możesz tylko spekulować.

  • 26. Data: 2009-06-17 17:17:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:11 pm, r...@m...com wrote:

    > Za darmo to można w jape dostać od jakiegoś żula.

    Już wyczerpałeś argumenty?

    --
    mihau

  • 27. Data: 2009-06-17 17:18:01
    Od: r...@m...com

    > A to też ciekawe. Od kiedy to rząd daje zarobki, poza budżetówką
    > oczywiście?

    Właśnie ustalacjąc płacę minimalną.

  • 28. Data: 2009-06-17 17:19:13
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:17 pm, r...@m...com wrote:

    > Nie mam uprawnień, a co do umiejętności to możesz tylko spekulować.

    Potencjalnemu pracodawcy też tak mówisz? To nic dziwnego, żeś na
    bezrobociu.

    --
    mihau

  • 29. Data: 2009-06-17 17:20:26
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    chłopie, ale mieszasz...

    Specjalnych uprawnień wymagają prace np. elektryczne, wózki widłowe,
    prowadzenie tirów z niebezpiecznymi ładunkami.
    Jak wyobrażasz sobie zrobienie elektryki (i oczywiście odbiór z
    poswiadczeniem i odpowiedzialnością) przez kogoś nieodpowiedzialnego? To
    chyba w miare logiczne że jak sie ma większą odpowiedzialność to i
    trzeba mieć udokumentowaną wiedzę w tym zakresie.

    a twojego zdania "to wina rządu" to nawet nie komentuję.

    Ergo - zapomnij ze sa "jacyś oni" (nie wazne czy nazwiesz ich krewnymi,
    rządzącymi, złodziejami czy jakkolwiek inaczej).
    Skup sie na tym co potrafisz, co możesz, co umiesz i juz będziesz
    wiedział gdzie i jak masz szukać
    Był czas, ze w PL pracowałem od projektu do projektu, gdzie miałem
    bardzo ambitną i wymagająca pracę. to mi pozwalało zarobic wiekszą kasę,
    tak żeby móc szukać nastepnego projektu. I w takim "miedzyczasie" mogłem
    robić cokolwiek, czesto miałem pracę mniej ambitną np. infolinia.
    I tak bym ci doradził - jak stać cie na to żeby trafić na dokładnie to,
    co cię interesuje to życzę powodzenia. Z tym że musisz miec świadomość
    że to może zająć ci kilka miesięcy, rok, moze więcej.
    A po to żeby chociazby nie zapomniec jak się pracuje (ten podły kierat -
    praca-inne zajęcia-spanie-praca) warto popracowac gdziekolwiek. i
    jednoczesnie szukac tego co cie na serio interesuje
    Ty jestes kowalem swojego losu, może inne czynniki maja jakiś wpływ na
    to co się dzieje wokół ciebie ale pewnie zauważyłeś, że to się dzieje
    niezależnie od ciebie. pomyśl nad tym i - za przeproszeniem - przestań
    pieprzyć że ktos ma ci dać, że ktoś ma coś zrobić za ciebie

  • 30. Data: 2009-06-17 17:21:52
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 7:18 pm, r...@m...com wrote:

    > Właśnie ustalacjąc płacę minimalną.

    Bzdura, misiu. Zarobki wypłaca pracodawca. Póki co, nie ma obowiązku
    zatrudniania ludzi, więc płaca minimalna oznacza tylko tyle, że ci,
    których robota jest mniej warta, zostają na bezrobociu.

    --
    mihau