PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 101. Data: 2009-06-18 07:30:08
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > dostałem się na państwową, na jaką tyko chciałem, i wiem że ta "darmowa"
    > nauka jest tak samo "darmowa" jak państwowa służba zdrowia, a płacić
    > muszę bo nikt mi nic za darmo nie daje!:O(

    Fakt, zapomniałem, że za egzaminy poprawkowe się płaci :> Mnie to ominęło.

    A ad meritum - jeśli dla Ciebie odpłatność za państwowe studia to groszowe
    sprawy typu ksero, biblioteka, opłaty administracyjne i inne tego typu
    pierdoły (bo doprawdy nie wiem, za co jeszcze pobierano opłaty), to nie
    mamy o czym rozmawiać. Idź na jakąkolwiek_płatną_uczelnię, to szybko
    docenisz to, co miałeś.

  • 102. Data: 2009-06-18 07:33:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Napewno nie jest to uczciwa praca z publicznego ogłoszenia w gazecie,
    > internecie, urzędzie pracy itp. zdobyta metodą rekrutacji przy pomocy
    > wysłanego CV na adres email lub faks.

    Znasz tylko czarne i białe? Uczciwy zarabia grosze, a krezusem może być
    tylko nieuczciwy?
    Przestaję się dziwić, że Ci w życiu nie wychodzi. Jest coś takiego jak
    samospełniająca się przepowiednia. Jeśli wbiłeś sobie do głowy, że
    normalną, ciężką pracą człowiek nie jest w stanie niczego w życiu osiągnąć,
    to tak właśnie będziesz miał i nic Ci nie pomoże - ani rząd, ani Matka
    Boska.

  • 103. Data: 2009-06-18 07:37:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Wybacz, ale nie widziałem ogłoszenia o pracę za płacę powyżej średniej
    > krajowej w którym pracodawca na liście sztywnych wymagań nie wymienił by
    > minimum średniego wykształcenia.

    To widocznie masz pecha.
    Sam swego czasu dawałem takie ogłoszenie (nie oczekiwałem żadnego
    wykształcenia, tylko określone umiejętności i doświadczenie). Płaca powyżej
    średniej krajowej (średniej, nie minimalnej). Tym sposobem dwóch panów bez
    matury zarabia u mnie więcej niż niejeden inżynier po studiach. Bez
    znajomości, krętactwa i innych układów. Naprawdę się da.
    Ale Ciebie to bym nie zatrudnił nawet z papierami po Eton College ;-)

  • 104. Data: 2009-06-18 07:40:31
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 08:57:28 +0200, BQB napisał(a):

    > Oczywiście do nich można dojechać za darmo, przy nich można mieszkać za
    > darmo i dostać wszelkie pomoce naukowe w tym książki i sprzęt za darmo?

    aha, czyli panstwo oprocz darmowej mozliwosci nauki powinno ci jeszcze
    zapewnic darmowe mieszkanie, darmowe przejazdy i darmowe jedzenie (bo
    przeciez na glodnego ciezko sie uczyc)?
    I dopiero wtedy bedzie mozna mowic o darmowej nauce?
    --
    marcin

  • 105. Data: 2009-06-18 07:42:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > darmo i dostać wszelkie pomoce naukowe w tym książki i sprzęt za darmo?
    > Sam koszt nauki w uczelni jest stosunkowo niski w stosunku do tego, co

    No straszne po prostu :/
    Może więc uważasz, że w ramach bezpłatnej nauki państwo powinno fundować
    również zakwaterowanie, jedzenie i ubranie, bo bez tego też siłą rzeczy nie
    da się uczyć? I tak będąc studentem masz zniżki na bilet y czy możliwość
    uzyskania stypendium (socjalnego czy naukowego), więc nie narzekaj.
    A jeśli nadal nie rozumiesz, o czym piszę, to idź na uczelnię_płatną_i
    zauważ różnicę w opłatach.

  • 106. Data: 2009-06-18 07:46:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Bo nie miał pieniędzy aby za nie zapłacić, a rodziny nie stać na pomoc?

    Za to na pewno stać ją będzie na utrzymywanie nieroba, który sam otwarcie
    oznajmił, że woli zarejestrować się jako bezrobotny i żyć z pomocą rodziny,
    niż iść pracować za minimalne wynagrodzenie. Bardzo logiczne i sensowne :>

  • 107. Data: 2009-06-18 08:05:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Wybacz, ale nie widziałem ogłoszenia o pracę za płacę powyżej średniej
    > krajowej w którym pracodawca na liście sztywnych wymagań nie wymienił by
    > minimum średniego wykształcenia.

    I to czegokolwiek dowodzi? Że TY nie widziałeś?
    Ty nie widziałeś == nie istnieje?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 108. Data: 2009-06-18 08:09:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > Bo nie miał pieniędzy aby za nie zapłacić, a rodziny nie stać na pomoc?
    > To trudne do zauważenia?

    Ciężko. Można przez parę miesięcy popracować w nielubianym zawodzie,
    zaoszczędzić wymaganą kwotę, zdać i poszukać zawodu lubianego.

    > Jak się nie było w takiej sytuacji, to ciężko to zrozumieć.

    A jak się było, to co? Jest obowiązek rozumienia?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 109. Data: 2009-06-18 08:12:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > Oczywiście do nich można dojechać za darmo, przy nich można mieszkać za
    > darmo i dostać wszelkie pomoce naukowe w tym książki i sprzęt za darmo?

    Można. Wystarczy być dobrym.

    > Sam koszt nauki w uczelni jest stosunkowo niski w stosunku do tego, co
    > trzeba wydać na tą naukę.

    Gość mieszka w Warszawie. Dobrych uczelni "pod nosem" ma od groma.
    Jak jest faktycznie tak dobry jak twierdzi, to spokojnie dostanie
    stypendium za wyniki w nauce.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 110. Data: 2009-06-18 08:13:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > Właściwie, czemu nie? Dostać kredyt na poczet przyszłych zarobków i
    > później państwo by pobierało sobie jakiś procent zarobków.

    Kredytowanie to rola banków.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl