PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i urlop

  • 1. Data: 2002-03-26 08:02:47
    Temat: Wypowiedzenie i urlop
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Na początku chciałem zaznaczyć, że nie chodzi o wypowiedzenie, a nie
    przedłużenie umowy na czas określony. Znalazłem się w sytuacji, że nie została
    mi przedłużona umowa, a mam niewykorzystany urlop. W związku z tym zmusza się
    mnie do wykorzystania urlopu. Ja nie chcę iść na urlop, ponieważ słyszałem, że
    nie muszę, a za ten okres będzie mi należał się ekwiwalent (oczywiście
    proporcjonalnie do przepracowanego w tym roku okresu). Natomiast u następnego
    pracodawcy (o ile oczywiście znajdę pracę) należy mi się pozostała część
    urlopu.
    Chciałem się spytać, czy jest to prawda? Jeśli tak, to co mam robić jeżeli
    nadal będą mnie zmuszać do brania urlopu? I na koniec: Co sie stanie jeżeli w
    tym czasie pójdę na zwolnienie?

  • 2. Data: 2002-03-26 19:08:47
    Temat: Re: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >Chciałem się spytać, czy jest to prawda? Je?li tak, to co mam robić jeżeli
    >nadal będ? mnie zmuszać do brania urlopu? I na koniec: Co sie stanie jeżeli
    >tym czasie pójdę na zwolnienie?

    Witam

    O ile sie nie myle, pracodawca moze zmusic Cie do wykorzystania urlopu. Tu
    jednak wolalbym wysluchac opinii innych. Natomiast jezeli idziesz na
    zwolnienie podczas urlopu czy wymowienia - niewazne ( lepiej byc zdrowym niz
    chorym !!!! ) automatycznie nie wykorzystujesz urlopu. Otrzymujesz 80 %
    wynagrodzenia a potem ekwiwalent za urlop.

    pzdr
    wkg

  • 3. Data: 2002-03-27 08:17:42
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > chorym !!!! ) automatycznie nie wykorzystujesz urlopu. Otrzymujesz 80 %
    > wynagrodzenia a potem ekwiwalent za urlop.

    A dlaczego mam dostać tylko 80% wynagrodzenia, a nie całe?

    Pozdrowienia
    Przemo

  • 4. Data: 2002-03-28 14:29:42
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >A dlaczego mam dostać tylko 80% wynagrodzenia, a nie całe?
    >
    >Pozdrowienia
    >Przemo

    Bo jestes chory i nic nie robisz :)))

    pzdr i zycze powrotu do zdrowia.
    wkg

  • 5. Data: 2002-03-28 15:12:13
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Bo jestes chory i nic nie robisz :)))

    No to jak nic nie robie, to dlaczego wogóle coś dostaję? A poza tym wydaje mi
    się, że pracownik jak jest na zwolnieniu to dostaje normalne wynagrodzenie.

  • 6. Data: 2002-03-31 22:37:03
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Mam podobna sytuacje ale bardziej pokrecon i dosc krytyczna.
    Rok temu dostalem wypowiedzenie wiec dostalem rownowartosc zaleglego urlopu.
    Natychmiast po uplywie terminu wypowiedzenia pracodawca przyjal mnie z powrotem
    ale nie zadal zwrotu nieslusznie (?) wyplaconej sumy.
    Obecnie dostalem wypowiedzenie i pracodawca zada zwrotu tej rownowartosci.
    Mam zalegly urlop za caly okres od poprzedniego wypowiedzenia az do momentu
    wypowiedzenia.
    Pracodawca zamierza zmusic mnie do wykorzystania zaleglego urlopu w okresie
    wypowiedzenia i zwrotu wyplaconej przed rokiem rownowartosci za zalegly urlop.
    Czy moze na mnie wymusic urlop?
    Czy jestem mu winien zwrot pieniedzy z wyplaty za niewykorzystany urlop?
    Czy moze mi te pieniadze potracac z wyplaty w okresie wypowiedzenia?
    To sporo pieniedzy a w obecnej sytuacji nie bardzo mnie na to stac.

    IZI

  • 7. Data: 2002-04-01 11:43:48
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Obecnie dostalem wypowiedzenie i pracodawca zada zwrotu tej rownowartosci.
    > Mam zalegly urlop za caly okres od poprzedniego wypowiedzenia az do

    Jezeli bylo to na zasadzie rozwiazanie umowy i podpisanie nowej to sprawa
    jest IMHO zamknieta - za poprzednia umowe wyplacono Ci ekwiwalent, a to jest
    nowa umowa i urlop liczy sie od nowa - z tym, ze oczywiscie zalegly urlop
    jest tylko od nowej umowy, wyplata ekwiwalentu wyrownala wszystkie sprawy
    zwiazane ze stara umowa.
    jezeli te wypowiedzenie bylo jakos "anulowane", to sprawa jest skomplikowana
    i nie wiem, jak toi wyglada prawnie.

> [...]
    okresie
    > wypowiedzenia i zwrotu wyplaconej przed rokiem rownowartosci za zalegly

    Tak, ale jezeli masz urlop zalegly za poprzedni rok, niewykorzystany po
    koncu marca, to Inspekcja Pracy powinna ukrac pracodawca grzywna za taka
    sytuacje. Wiec porozmawaiaj z nim i zasugeruja, ze albo wyplaci Ci
    ekwiwalent za poprzeni rok, albo jako praworzadny obywatel bedziesz zmuszona
    powiadomic Inspecje o nieprawidlowosciach ( a zapewne znajda mase innych, a
    jak przyjda jzu to tak bez zadnej kary napewno nie wyjda ... )

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2002-04-01 20:54:48
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Z tymi umowami musze sprawdzic bo troche bylo namieszane, ze wzgledu na to ze
    to duza miedzynarodowa firma i podlegam(lem) europejskiej centrali, z ktora
    podpisywalem osobna umowe. BTW gdyby nie dlugi okres wypowiedzenia to moglbym
    oddac sprawe do sadu bo ewidentnie jest to niesluszne wypowiedzenie. Zalezy mi
    tylko na tym by uczciwie dogadac sie i nie ponosic tych absurdalnych kosztow.

    Czy jezeli sie z nim nie dogadam to moze mi potracac koszty z uposazenia?

    IZI

  • 9. Data: 2002-04-02 04:52:50
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    kosztow.

    >Czy jezeli sie z nim nie dogadam to moze mi potracac koszty z uposazenia?

    Wg mojej opinii jest dokladnie tak, jak napisal Jacuo. Wazne jest jednakze,
    czy podpisywales umowe z polska firma zarejestrowana w Polsce. Jezeli tak,
    to nie ma sprawy, chroni Cie Kodeks Pracy i czesc.

    Jezeli "ewidentnie jest to niesluszne wypowiedzenie" - no, to trzeba je
    zaskarzyc. Nie piszesz niestety jak zostalo uzasadnione zwolnienie. Do
    ugrania ( poza ewidentnie naleznym urlopem ) jest 1 lub 2 miesieczna odprawa
    z tytulu zwolnienia spowodowanego likwidacja stanowiska (zaleznie od
    lacznego stazu pracu < lub > 10 lat ) lub odszkodowanie do wysokosci 3 mies.
    pensji. Mozesz oczywiscie zadac ponownego przyjecia do pracy.

    Jezeli pracodawca pogrywa nieuczciwie, pozew ( tani dla Ciebie ) drastycznie
    zmieni mu optyke :))

    Jest jeszcze jeden aspekt procesu sadowego. Jest to niezaprzeczalnie big
    fun. Kiedys pracodawca zwolnil mnie dyscyplinarnie motywujac to faktem, ze
    podobno przez 6 miesiecy ( sic ! ) nie pojawilem sie w pracy :)). Oczywiscie
    "przez niedopatrzenie" caly czas placil mi premie (nie wspominajac o pensji
    zasadniczej). Ubawilem sie setnie, wysoki sad zreszta co chwila parskal
    smiechem. Przesluchalem sobie prezesa, kilku dyrektorow, oczywiscie
    wygralem.

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2002-04-02 13:32:12
    Od: l...@p...onet.pl (IZI)

    Z umowami to bylo troche zlozone, dzisiaj zbiore wszystkie dokumenty i
    sprobuje wyjasnic co i jak.
    Co do powodu zwolnienia obawiam sie ze pracodawca moze sledzic te
    niusy a odgrazal mi sie wiec nie jestem pewien czy powinienem to
    ujawniac publicznie. Moge Ci anpisac na priv bys powiedzial co o tym
    sadzisz?

    IZI