PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie i urlop › Re: Wypowiedzenie i urlop
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie i urlop
    Date: Mon, 1 Apr 2002 13:43:48 +0200

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0738.0000bb48.3ca78f8f@newsgate.onet.pl...

    > Mam podobna sytuacje ale bardziej pokrecon i dosc krytyczna.
    > Rok temu dostalem wypowiedzenie wiec dostalem rownowartosc zaleglego
    urlopu.
    > Natychmiast po uplywie terminu wypowiedzenia pracodawca przyjal mnie z
    powrotem
    > ale nie zadal zwrotu nieslusznie (?) wyplaconej sumy.
    > Obecnie dostalem wypowiedzenie i pracodawca zada zwrotu tej rownowartosci.
    > Mam zalegly urlop za caly okres od poprzedniego wypowiedzenia az do
    momentu
    > wypowiedzenia.

    Jezeli bylo to na zasadzie rozwiazanie umowy i podpisanie nowej to sprawa
    jest IMHO zamknieta - za poprzednia umowe wyplacono Ci ekwiwalent, a to jest
    nowa umowa i urlop liczy sie od nowa - z tym, ze oczywiscie zalegly urlop
    jest tylko od nowej umowy, wyplata ekwiwalentu wyrownala wszystkie sprawy
    zwiazane ze stara umowa.
    jezeli te wypowiedzenie bylo jakos "anulowane", to sprawa jest skomplikowana
    i nie wiem, jak toi wyglada prawnie.

    > Pracodawca zamierza zmusic mnie do wykorzystania zaleglego urlopu w
    okresie
    > wypowiedzenia i zwrotu wyplaconej przed rokiem rownowartosci za zalegly
    urlop.
    > Czy moze na mnie wymusic urlop?

    Tak, ale jezeli masz urlop zalegly za poprzedni rok, niewykorzystany po
    koncu marca, to Inspekcja Pracy powinna ukrac pracodawca grzywna za taka
    sytuacje. Wiec porozmawaiaj z nim i zasugeruja, ze albo wyplaci Ci
    ekwiwalent za poprzeni rok, albo jako praworzadny obywatel bedziesz zmuszona
    powiadomic Inspecje o nieprawidlowosciach ( a zapewne znajda mase innych, a
    jak przyjda jzu to tak bez zadnej kary napewno nie wyjda ... )

    --
    Jacek