PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie informatyka

  • 41. Data: 2005-02-15 16:16:23
    Temat: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:cut5lg$n4k$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > przypadku ambitnej osoby moze zaistniec problem nudy - wtedy mozna to
    > probowac rozwiazac niefinansowymi benefitami, ktore uczynia jego zycie
    o, to ciekawe, a możesz podać jakieś 'niefinansowe benefity'?
    w sumie skupiłem się tylko na pieniążkach,
    chętnie przeczytam co może interesować informatyka poza kasą,
    mam nadzieję, że nie masz na myśli sponsorowanego lotu w kosmos :)

    --
    Adam Liberacki

  • 42. Data: 2005-02-15 16:19:07
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    A poza tym ...

    Czyżby pracodawca marzenie?? Który martwi się jak motywować pracownika, jak
    sprawić żeby czuł się dobrze w firmie i nie chciał odchodzic.. no no..
    pogratulować ;)

  • 43. Data: 2005-02-15 16:19:43
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Poza finansowe ja ci opisałam :)

  • 44. Data: 2005-02-15 16:29:29
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    [...]
    dzięki za wyjaśnienia

    > 3. Premijuj go, jesli nie co miesiąc to co jakiś tam czas ("bliski mi
    > inf" ma premie praktycznie każdego miesiąca)
    nie chciałbym, żeby się przyzwyczaił, ale fakt co jakiś czas
    może być optymalnym rozwiązaniem

    > 4. Stosuj "pozapłacowe" formy motywacji

    no właśnie, mógłbyś jakieś konkrety podać,
    nie mam pomysłu na taką motywację dla informatyka

    > 6. Poczytaj książki z zakresu managementu, motywacji i rozwoju osobowego,
    > ścieżkach kariery itd...
    To dopiero przede mną, najpierw idę na łatwiznę ;)
    i chcę 'złapać' temat, żeby czytając książkę
    już orientować się co nieco

    --
    Adam Liberacki

  • 45. Data: 2005-02-15 16:32:13
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    > Poza finansowe ja ci opisałam :)
    właśnie, że nie, to był punkt 4. rzucony jako hasło,
    jakiś konkrecik jeśli można

    --
    Adam Liberacki

  • 46. Data: 2005-02-15 16:35:58
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    > A poza tym ...
    > Czyżby pracodawca marzenie?? Który martwi się jak motywować pracownika,
    > jak sprawić żeby czuł się dobrze w firmie i nie chciał odchodzic.. no
    > no.. pogratulować ;)
    etam, raczej marzenia pracodawcy ;-)
    ale powolutku, nie od razu kraków zbudowano...

    --
    Adam Liberacki

  • 47. Data: 2005-02-15 16:36:41
    Od: b...@b...pl

    Adam Liberacki wrote:

    > a konkretniej?

    Konkretniej to odpisali w tym wątku (vide leszek).

    W dawnych Chinach była taka tradycja płacenia lekarzowi, która uzależniała
    jego wynagrodzenie od stanu zdrowia podopiecznych. Czyli chłopi płacili
    lekarzowi jeśli byli zdrowi, natomiast w przypadku ich choroby lekarz nie
    dostawał nic. Mając do tego obowiązek wyleczenia podopiecznych, którymi się
    opiekował i zachowania zdrowia podjął, z konsekwencjami straty głowy
    włącznie za uśmiercanie pacjentów - efektywność systemu była znakomita.

    Jeżeli jednak szukasz sposobu motywowania pracowników, polecam uwagi Scotta
    Adamsa - (m.in. seria 'Dilbert')

  • 48. Data: 2005-02-15 16:43:20
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > właśnie, że nie, to był punkt 4. rzucony jako hasło,
    > jakiś konkrecik jeśli można

    Jak nie jak tak:)

    Pozapłacowe formy motywacji, przykłady:
    1. Słowne
    2. Buduj pozytywny wizerunek siebie jako pracodawcy jak i samej fimry
    3. Kup mu karnet na silownie, basen - cokolwiek (wlasnie, w firmie
    "bliskiego mi inf" chłopaki mają wykupiony karnet na siłownie, saune, piłke
    nożną itp - korzysta jak ma ochote)
    4. Kup mu szkolenie takie jakie by chciał (oczywiscie związane z pracą)
    5. Określ scieżke kariery u Ciebie w firmie (jeśli takowa jest)
    6. Daj laptopa, komórke, samochód firmowy
    6. Zatrudnij mnie jako swojego doradce biznesowego ;)

  • 49. Data: 2005-02-15 16:46:36
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    7. Wykup ubezpieczenie zdrowotne

  • 50. Data: 2005-02-15 17:01:24
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chętnie przeczytam co może interesować informatyka poza kasą,
    > mam nadzieję, że nie masz na myśli sponsorowanego lotu w kosmos :)

    Nie, ale podam przyklady z zycia z realnych firm z branzy IT.

    - bilety/karnety na silownie, basen, do teatru, kina, kabaretu itd. - wielu
    informatykow swiadomych tego, ze trzeba utrzymywac sie w formie i korzystac
    z zycia kulturalnego, nie ma do tego samodzielnej motywacji i po prostu sie
    nie zbiora sami, zeby to kupic (choc z pieniedzmi nie ma problemu) - jak ich
    ktos "zmusi" dajac do reki takie cos do wykorzystania, to ida i sa potem
    bardzo zadowoleni, ze poszli. Najwyzej podaruja komus znajomemu i tez beda
    sie czuc dobrze, bo cos takiego to zawsze dobry prezent.
    - wyjazdy, firmowe lub indywidualne, na niskobudzetowe "wyrypy" -
    spuszczanie sie na linach, krotki "oboz przetrwania", dwa dni w drewnianym
    domku w Bieszczadach w prymitywnych warunkach - siedzacy za komputerem
    gosciu po takim wypadzie czuje, ze jest Prawdziwym Mezczyzna, a nie
    zniewiescialym geekiem. Wszyscy ktorych znam z umazania sie w blocie wracali
    dumni jak pawie :)
    - transza na ksiazki - okreslona suma co miesiac, ktora mozna kumulowac: nie
    da sie dostac tych pieniedzy do reki, ale mozna za nie przez firme zamawiac
    dowolne ksiazki np. z Amazonu. Taka transza moze tez byc na szkolenia,
    samodzielnie wybierane przez pracownika.
    - imprezy firmowe - wykupienie pomieszczenia w knajpie, kupony na piwo dla
    pracownikow, moga przyprowadzic ze soba okreslona ilosc znajomych spoza
    firmy - ale to wersja dla wiekszych grup :)
    - wyzywienie w czasie pracy - kanapkami sie ciezko najesc, niezonatym sie
    ich czesto nawet nie chce sobie zrobic. Kuchnia w firmie zaopatrzona w
    polprodukty lub uslugi firmy cateringowej, ewentualnie bony obiadowe do
    bliskiego i dobrego baru to cos, bez czego wielu moich rozpieszczonych
    kolegow nie chce nawet brac firmy pod uwage
    - wizytowki na koszt firmy, fajne rzeczy na wizytowkach - informatycy maja
    swoje poczucie humoru i bardzo im sie podoba, jak moga miec do szpanowania
    wsrod znajomych wizytowke z jakas humorystyczna wersja nazwy stanowiska
    samemu wymyslona, np. Local Deity lub innymi bajerami
    - mozliwosc aktywnego udzialu w projektowaniu wystroju wnetrz pomieszczen,
    np. kolorow scian lub projektowaniu koszulek i gadzetow firmowych
    - wyjazdy razem z firma na targi, konferencje i inne ciekawe imprezy, jesli
    maja cos wspolnego z zainteresowaniami danego czlowieka
    - obchodzenie przez firme swiat srodowiskowych takich jak Admin Appreciation
    Day :)

    jak sobie cos jeszcze przypomne, to napisze.

    I.