PracaGrupypl.praca.dyskusje › co z L-4 w 2 tygodniu pracy?pańswowa firma i przekręty...

  • 1. Data: 2003-02-08 18:59:08
    Temat: co z L-4 w 2 tygodniu pracy?pańswowa firma i przekręty...
    Od: s...@p...onet.pl

    Pracuję od tygodnia w państwoej firmie i niestety mam poważne zapalenie
    oskrzeli, stąd L-4. Czy jest na grupie ktoś kto wie, jak wygląda sprawa z
    płatnością 80% za chorobowe? Czy jak przepracuję 30 dni to chorobowe będzie
    płatne?

    Druga sprawa to godziny pracy. Ktoś by powiedział firma państwowa 8 h i do
    domu. Nic bardziej błędnego - wszyscy w dziale zostają do 22 min + weekendy, a
    jak się idzie na chorobowe, całą robotę odwala się w domu (mnie przywieziono
    papiery w tym samym dniu gdy otrzymałam zwolnienie). Oczywiście nie jest to
    płatne, ale też nie dobrowolne, jak się nie zrobi to się wylatuje. Pensja min.I
    co wy na to?

  • 2. Data: 2003-02-09 11:07:29
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam.

    Bardzo lakonicznie piszesz o swojej pracy.Przypuszczam że to Twoja pierwsza
    praca a więc nabywasz prawo do ubezpieczenia chorobowego po upływie 30 dniowej
    nieprzerwanej pracy.
    Pozstałe przypadki, patrz ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezp, społecz.
    w razie choroby i macierzyństwa DZ.U. z 1999 nr 60, poz 636.
    Jeżeli choroba trwa do 6 dni to za pierwszy dzień choroby nic Ci się nie należy
    za pozostałe dni 80 % - patrz art 92 kp ale wersja 2003 r.
    Jeżeli chodzi o drugą sprawę praca do 22.00 ,to przecież zapoznano Cię z
    regulaminem pracy, tam napewno nic nie pisze o pracy od 8.00 do 22.00. A jezeli
    pracujecie bez zgody pracodawcy to jest wasz prywatna sprawa. A tak na
    marginesie nie dajcie się robić w konia. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-10 07:18:35
    Od: s...@p...onet.pl

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pracujemy z polecenia szefa, inaczej stracimy pracę.....

  • 4. Data: 2003-02-10 10:06:22
    Od: "Jacek W" <j...@w...pl>

    Za okres chorobowego do 31 dnia zatrudnienia włącznie nie dostaniesz ani
    grosza, tak że pracujesz za darmo :-(.
    Przy czym nie jest istone czy to jest pierwsza praca, czy też np.5.
    Co do nadgodzin - proponuję notuj sobie w terminarzu, ile godzin pracujesz
    danego dnia jeżeli odejdziesz z firmy do trzech lat masz możliwość starania
    się o odzyskanie pieniążków. W miejscu zatrudnienia zostają ślady które to
    potwierdzą np.: bilingi z godzinami wykonanych rozmów telefonicznych. daty w
    komputerze itd. Dla PIP-u jest to wystarczający dokument :-)))

  • 5. Data: 2003-02-11 18:56:06
    Od: s...@p...onet.pl

    > Dziękuję za odpowiedź.
    >

    > Pracujemy z polecenia szefa, inaczej stracimy pracę.....
    >

    >Macie prawo domagać się a wasz szef ma obowiązek płacić Wam tzw. godz.
    nadliczbowe. Jak nie chce, to go podpieprzyć do PIP, szybko nauczą go rozumu.
    Pozdrawiam.