PracaGrupypl.praca.dyskusjeWykształcony w USA szuka pracy › Re: Wykształcony w USA szuka pracy
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wykształcony w USA szuka pracy
    Date: Mon, 10 Feb 2003 18:30:16 +0000 (UTC)

    <y...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > jak ma szukać pracy ktoś, kto skończył jeden z najlepszych uniwerków w USA,
    > studia humnanistyczne, dobra wiedza ogolna, wszelkie predyspozycje do
    > stanowisk kierowniczych, uczciwość, entuzjazm, niestety nie poparte
    > doświadczeniem w pracy plus wiek "starczy" -- przed czterdziestką. Innymi
    > słowy, ktoś kto ma wiele atutów, lecz nie popartych przykładem. ciekaw
    jestem
    > waszych opinii i rad.

    Obawiam się, że czasy, kiedy "powracający z zagranicy" był traktowany jak
    król już w Polsce dawno minęły. W Polsce, tak jak wszędzie, szuka się ludzi z
    konkretnymi umiejętnościami. Doświadczenie jest dobre, ale podparte jakimiś
    sukcesami, które w wieku 40 lat powinienes mieć, jeśliś coś wart.

    Twój problem jest taki, że sam nie wiesz, co chcesz. Oczekujesz dobrze
    płatnej pracy, gdzie jest potrzebny entuzjazm i wiedza ogólna - "nie matura,
    a chęć szczera ..". Bardzo fajnie, tylko jak znajdziesz taką pracę, to daj mi
    znać, sam się chętnie zatrudnię.

    Poza tym, w wieku 40 lat masz niewielkie szanse na znalezienie dobrej pracy w
    nowym zawodzie. I w USA i w Polsce.

    Uważam, że źle podchodzisz do problemu, bo nie wierzę, ze w wieku 40 lat, po
    wielu latach pracy i ukońćzeniu dobrej uczelni w USA nic nie umiesz.
    Przepraszam, że tak brutalnie to piszę, ale tak to wynika z twojego mejla.

    Zdecydowanie ci radzę skorzystać z porad fachowców - czyli ludzi z HR. Wbrew
    pozorom w Polsce sa takie i to nawet zupełnie porządnie. Twój problem jest
    taki, że nie wiesz jak w Polsce się sprzedać, jak zaprezentować swoje
    kwalifikacje, które według mnie masz ogromne.

    Sądzę, że ze swoimi kwalifikacjami masz ogromne szanse na dobrą pracę w
    Polsce, wbrem pozorom w Polsce nie ma tak wielu ludzi z rzetelną edukacją,
    doświadczeniem życiowym i zawodowym i wieloletnią pracą zawodową w USA - było
    nie było na rynku bardzo wymagającym.

    Tylko musisz się dobrze sprzedać i sam tego na pewno nie zrobisz.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    PS.

    Daj kiedyś znać, jak ci idzie.