PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o zarobki za granica.

  • 1. Data: 2003-02-08 16:13:36
    Temat: Pytanie o zarobki za granica.
    Od: "<< Oriano >>" <o...@o...pl>

    Witam wszystkich Grupowiczow serdecznie!

    Mam do Was takie pytanko, ile - rzecz jasna orientacyjnie - wynosza stawki
    dla Polakow pracujacych legalnie przy zbiorze owocow np. w Niemczech,
    Francji, Szwecji, Wloszech lub Hiszpanii? Ewentualnie, jak to sie ma do
    tamtejszych cen noclegow i zywnosci?

    Slowem, ile mozna po takiej pracy przywiezc do kraju po np. calym sezonie
    pracy.

    Pozdr.
    Orianio

    PS. A moze ktos zna linka do strony, gdzie mozna sie zorientowac w zarobkach
    obcokrajowcow pracujacych za granica?

  • 2. Data: 2003-02-08 23:23:40
    Temat: Odp: Pytanie o zarobki za granica.
    Od: "duzy" <d...@g...net.pl>

    ok 6-7 euro za godzine

    Użytkownik << Oriano >> <o...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b23adv$f3i$...@a...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-02-10 14:57:47
    Temat: Re: Pytanie o zarobki za granica.
    Od: r...@w...pl (Remek)

    "<< Oriano >>" <o...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Orianio
    >
    > PS. A moze ktos zna linka do strony, gdzie mozna sie zorientowac w zarobkach
    czasc
    napisze na przykladzie hiszpanii
    do zbioru truskawek wyjechalo tam sporo osob w zeszlym roku i jeszcze
    wiecej w tym stawka to ok. 5e/h, ale nie placa za wyzywienie i maja
    zapewniony nocleg.
    co do tego ile mozna przywiesc to hiszpania z tych krajow jest jednym
    z tanszych zwlaszcza na poludniu gdzie pojechaly te kobiety.
    taka zabawa samemu, jest nieco bardziej skomplikowana [one pojechaly
    na mocy umowy miedzyrzadowej], aby pracowac trzeba miec wize pobytowa
    i pozwolenie na prace, aby dostac wize trzeba to jakos uzasadnic
    [nauka jezyka itp], aby dostac pozwolenie na prace to trzeba miec
    dokument wystawiony przez tamtejszy urzad pracy na zlecenie
    pracodawcy, ze nie maja nikogo o takich wlasnie kwalifikacjach i nie
    maja nic przeciwko aby ten pracodawca zatrudnil ta osobe, ten dokument
    musi pracodawca przeslac osobie i ona musi go zaniesc do ambasady, na
    pozwolenie trzeba czekac 1-4 m-ce a jest wazne na 3, mozna je potem
    przedluzac ale nie wiem jak wyglada ta procedura. nie polecam
    odkladania takich spraw na pozniej tzn. wyjechac z nadzieja na
    zalatwienie tego na miejscu - nie ma takiej mozliwosci - pierwsza
    instytucja do ktorej odsylaja jest ambasada danego kraju. na czarno -
    niby mozna, ale nie polecam bo "mis" w paszporcie obowiazuje w krajach
    z Shegen i nastepna podroz moze sie juz zakonczyc na zach. granicy.