PracaGrupypl.praca.dyskusje › WNIOSEK o info o urlopie

  • 11. Data: 2009-05-04 05:58:48
    Temat: Re: WNIOSEK o info o urlopie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gtbvii$fs4$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skąd Ty takie "mundrości" wytrzasnąłeś?

    A Twoim zdaniem kiedy sie przedawnia (tylko prosze bez linkow, ktore nie
    maja zwiazku)?

  • 12. Data: 2009-05-04 08:14:43
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Ja natomiast spotkałem się z przypadkiem pracodawcy, który nie zmuszał
    > pracownika do wzięcia urlopu. Jak to wewnętrznie rozwiązywali, tego
    > nie wiem. Istotne, że po zakończeniu ważnego projektu w "spokojnym"
    > roku pracownicy brali i po 40 dni urlopu, wykorzystując ten zaległy.

    No przecież pisał, że niektórzy tak własnie robią. Ale to jest niezgodne z
    prawem i nic na to nie poradzisz.
    Swoją drogą uważam, że to wybitnie nietrafiony przepis, bo prowadzi do
    takich właśnie nadużyć. Pracownik powinien mieć PRAWO wzięcia zaległego
    urlopu do końca marca, ale nie powinien mieć takiego OBOWIĄZKU.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 13. Data: 2009-05-04 08:59:29
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Emka wrote:

    > Pracownik powinien mieć PRAWO wzięcia zaległego
    > urlopu do końca marca, ale nie powinien mieć takiego OBOWIĄZKU.

    nie wiem czy dobrze rozumiem, sugerujesz mozliwosc nie skorzystania
    z prawa do urlopu? taka mozliwosc bylaby furtka do zlikwidowania
    urlopow w ogole, obowiazek jest wlasnie po to by przynajmiej
    istnial cien szansy na udowodnienie naduzyc (np. w postaci obecnosci
    pracownika na stanowisku w czasie jego urlopu)

  • 14. Data: 2009-05-04 09:30:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "MarcinF" <m...@i...pl> napisał

> [...]
    > istnial cien szansy na udowodnienie naduzyc (np. w postaci obecnosci
    > pracownika na stanowisku w czasie jego urlopu)

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, więc wyjaśnię jeszcze raz :)
    W chwili obecnej, jeśli pracownik nie wykorzysta urlopu w ciągu roku, w
    którym nabył do niego prawo, to ma obowiązek wykorzystania go do końca marca
    roku kolejnego. Nie ma od tego odstępstw (są dopuszczalne przesunięcia, gdy
    pracownik z uzasadnionych powodów nie może tego urlopu wykorzystać np.
    choruje). Czy się to komuś podoba, czy nie, to musi wziąć urlop w okresie
    pierwszych trzech miesięcy roku, a nie ma możliwości przesunięcia go na
    dalszą część roku. Wobec takiego przepisu dochodzi do absurdów i nadużyć, bo
    pracownik dogaduje się z pracodawcą i wypisuje urlop fikcyjny, a na
    prawdziwy urlop idzie sobie np. w maju (ale w tym czasie ma podpisaną listę
    obecności). Z tym, że jest to oczywiście kompletnie niezgodne z prawem. Moim
    zdaniem przepis ten powinien być sformułowany bardziej elastycznie, właśnie
    po to, by nie dochodziło do powyższych sytuacji. Paradoksalnie w dużej
    ilości przypadków to nie pracodawcy nie chcą wysyłać pracowników na urlopy,
    tylko pracownicy rękami i nogami bronią się przed nimi. Ale karę za
    nieudzielony w terminie urlop płaci pracodawca.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 15. Data: 2009-05-04 10:40:15
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Emka wrote:

    > Czy się to komuś podoba, czy nie, to musi
    > wziąć urlop w okresie pierwszych trzech miesięcy roku, a nie ma
    > możliwości przesunięcia go na dalszą część roku. Wobec takiego przepisu
    > dochodzi do absurdów i nadużyć

    jesli chodzi poprostu o przedluzenie okresu w jakim mozna zalegly
    urlop wykorzystac to tez jestem jak najbardziej za, wczesniej wystraszylem sie
    ze proponujesz mozliwosc niekorzystania z prawa do zaleglego urlopu w ogole :)

  • 16. Data: 2009-05-04 14:51:25
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 4, 10:14 am, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > Swoją drogą uważam, że to wybitnie nietrafiony przepis, bo prowadzi do
    > takich właśnie nadużyć. Pracownik powinien mieć PRAWO wzięcia zaległego
    > urlopu do końca marca, ale nie powinien mieć takiego OBOWIĄZKU.

    Nasz KP jest bogaty w takie nietrafione przepisy, których celem było
    zapobieganie wyzyskowi, a prawdziwym rezultatem jest uprzykrzanie
    życia pracownikowi. Tym niemniej, wspomniany artykuł nie zobowiązuje
    pracownika do skorzystania z urlopu. Wyręcza się jedynie pracodawcą,
    który z reguły w obliczu konsekwencji wysyła pracownika na urlop, nie
    pytając go o zdanie.

    --
    mihau

  • 17. Data: 2009-05-05 17:22:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Niekoniecznie. Jeśli nie pracował od początku roku, to jak najbardziej
    > słowo "uzbierało" jest właściwe. Chyba że coś się w przepisach
    > ostatnio zmieniło (nie śledzę).
    Nic się nie zmieniło ostatnio. Urlop się nie zbiera.

    > To też nie do końca prawda. Nie ma obowiązku wykorzystania urlopu do
    > końca marca. Jedynie pracodawca ma obowiązek go udzielić w całości w
    > tym terminie, jeśli pracownik zechce.
    Nie jeśli pracownik zechce.
    To jest jedna z sytuacji kiedy pracodawca może udzielić pracownikowi urlopu
    bez jego (pracownika) wniosku).
    A właściwie to powinien w trosce o swój własny interes.

    > Oczywiście wielu pracodawców, aby uniknąć nieprzyjemności w razie
    > kontroli, wysyła pracowników "przymusowo" na zaległe urlopy w
    > pierwszym kwartale.
    To nie jest zaległy urlop tylko bieżący.

    > Są jednak tacy, którzy tego nie robią i
    > pozostawiają pracownikowi wolną rękę.
    I robią błąd.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-05-05 17:44:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    p.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Nasz KP jest bogaty w takie nietrafione przepisy,
    Owszem, jest takich trochę.

    > których celem było
    > zapobieganie wyzyskowi, a prawdziwym rezultatem jest uprzykrzanie
    > życia pracownikowi.
    Zbytnie uogólnienie. KP nie został ustanowiony dla jednego czy pięciu
    pracowników.
    To, co dla jednego jest niewygodne, dla pięćdziesięciu może być korzystne.

> [...]
    > pracownika do skorzystania z urlopu. Wyręcza się jedynie pracodawcą,
    > który z reguły w obliczu konsekwencji wysyła pracownika na urlop, nie
    Co w efekcie oznacza to samo, a przy okazji utrudnia nieco nadużycia.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-05-06 09:43:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 4 May 2009 11:30:30 +0200, Emka napisał(a):

> [...]
    > pracownik dogaduje się z pracodawcą i wypisuje urlop fikcyjny, a na
    > prawdziwy urlop idzie sobie np. w maju (ale w tym czasie ma podpisaną listę

    A w sytuacji kiedy taki pracownik na "urlopie" ulegnie wypadkowi, zaczyna
    się totalny cyrk i kołomyja - jak się znalazł w "zakopanym o 14 skoro w tym
    czasie ... był w pracy"? :)))

  • 20. Data: 2009-05-06 09:46:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 5 May 2009 19:22:36 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie jeśli pracownik zechce.
    > To jest jedna z sytuacji kiedy pracodawca może udzielić pracownikowi urlopu
    > bez jego (pracownika) wniosku).

    A wniosek pracownik wypisze pod naciskiem i z przyłożenia gnata przez
    pracodawcę :)
    Jotte - chyba wiesz że urlopu (KAŻDEGO) udziela pracodawca na pisemny
    wniosek pracownika.