PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie warunkow z powodu likwidacji

  • 1. Data: 2009-04-29 09:01:09
    Temat: Wypowiedzenie warunkow z powodu likwidacji
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Otrzymaliśmy wypowiedzenie warunków umowy (likwidacja działu) z propozycją
    nowych warunków (oczywiście dla nas niekorzystnych, ale nie o to tu chodzi).
    Okres po jakim mają zacząć obowiązywać nowe warunki to 3 m-ce.
    Mamy 1,5 m-ca na odrzucenie propozycji, co w tym przypadku oczywiście
    powoduje wypowiedzenie z odprawą.

    Problem polega na tym jaki jest status pracownika w okresie tego 3
    miesięcznego stanu wypowiedzenia.
    Pracodawca upiera się, że na ten czas dostaniemy nowy (tymczasowy?) zakres
    obowiązków i zostaniemy włączeni w strukturę innego działu
    (ponadto każdy z nas ma zapisaną podległość służbową w zakresie obowiązków)
    My natomiast twierdzimy, że nowy zakres obowiązków będzie dla nas wynikał
    dopiero po przyjęciu tych nowych warunków, czyli za 3 m-ce,
    co bezpośrednio wynika z zapisu w warunkach wypowiedzenia.
    Trcohę to wszystko mało logiczne - a co by było gdybyśmy odmówili przyjęcia
    tych nowych tymczasowych warunków? Dadzą nam ponowne wypowiedzenia?

    Szukałem w sieci, ale temat chyba nietypowy. Może ktoś z Was się z czymś
    takim zetknął?

  • 2. Data: 2009-04-29 19:19:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie warunkow z powodu likwidacji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt95hf$7il$1@nemesis.news.neostrada.pl Janko

> [...]
    > przyjęcia tych nowych tymczasowych warunków? Dadzą nam ponowne
    > wypowiedzenia? Szukałem w sieci, ale temat chyba nietypowy. Może ktoś z
    Temat nie wydaje mi się nietypowy, to raczej typowe kombinatorstwo
    pracodawcy bazujące na tym, ze się nie znacie (no, chyba że on sam się nie
    zna i robi to z głupoty).
    Wypowiedzenie warunków pracy i płacy wraz z jego skutkami to jedno - biegnie
    swoim trybem.
    A drugie to zapewne próba zastosowania przez pracodawcę art. 42 §4 KP, w
    którym wymieniony jest czas równy temu wypowiedzeniu. Tyle, że tam są pewne
    ograniczenia.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-30 08:25:29
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Janko pisze:

> [...]
    > My natomiast twierdzimy, że nowy zakres obowiązków będzie dla nas wynikał
    > dopiero po przyjęciu tych nowych warunków, czyli za 3 m-ce,

    Nowy zakres obowiązków będzie Was obowiązywał po upływie okresu
    wypowiedzenia, ale przez ten okres pracodawca może zastosować art. 42 § 4 KP
    "wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest
    wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych
    potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o pracę na
    okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie
    powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika"
    Ergo: może Was przenieść do innej pracy.

    pozdrawiam Tomasz

  • 4. Data: 2009-04-30 10:15:15
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    No tak - jest to forma oddelegowania do innych obowiązków. Nie wiedziałem,
    że można ją stosować w chwili, gdy biegnie okres wypowiedzenia warunków.
    Ale jeszcze jeden problem - pracodawca oprócz powierzenia tymczasowego
    przydziału obowiązków chce jednocześnie zmienić podległość służbową,
    dokładnie na taką, jaka ma obowiązywać po okresie wypowiedzenia. Inaczej
    mówiąc chce już przed czasem usankcjonować to, co ma się zdarzyć za 3
    miesiące.
    Czyli ci pracownicy, którzy nie chcą przyjąć nowych warunków po 3 miesiącach
    i tak będą musieli przyjąć je teraz, dokładnie na czas do rozwiązania umowy.
    Czy jest to prawidłowe?

  • 5. Data: 2009-04-30 11:05:53
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Janko pisze:
    > No tak - jest to forma oddelegowania do innych obowiązków. Nie wiedziałem,
    > że można ją stosować w chwili, gdy biegnie okres wypowiedzenia warunków.

    KP nigdzie nie pisze "za wyjątkiem, kiedy pracownik pozostaje w okresie
    wypowiedzenia" - zatem, jest to dozwolone. Warunek: bez zmiany
    pozostaje dotychczasowe wynagrodzenie za pracę.
    Jest kilka wyjść z sytuacji, ale wszystkie nieetyczne, więc ich nie
    przytoczę.
    Pozdrawiam!
    T.K.

  • 6. Data: 2009-05-01 18:59:40
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Rzeczywiście jest w tym zakresie zgodność z KP.
    Czyli można kierownika działu X z dnia na dzień oddelegować do wykonywania
    obowiązków szeregowego pracownika działu Y i tak samo postąpić z pozostałymi
    pracownikami działu X, których oddeleguje się do działu Y.
    Dla mnie ciekawostką pozostaje, jak w tym przypadku będzie z tymi
    kwalifikacjami kierownika do wykonywania szeregowej pracy. Wyobraźmy sobie
    na przykład, że kierownika serwisu komputerowego delegujemy do wykonywania
    obowiązków programisty (lub odwrotnie: szefa programistów na serwisanta). I
    jedno i drugie to stanowiska informatyczne.
    Pytanie: czy ktoś uwierzy, że to jednak wymaga odmiennych kwalifikacji?
    Zupełnie nie wiadomo, jak się w takim przypadku zachować.
    Pozdrawiam, JanKo.