PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mozna startowac na stanowisko kierownicze

  • 1. Data: 2009-04-26 18:00:32
    Temat: Czy mozna startowac na stanowisko kierownicze
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl>

    jesli sie nie miało doswiadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych?

  • 2. Data: 2009-04-26 18:02:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-26, JaWojownik <J...@p...onet.pl> wrote:

    > jesli sie nie miało doswiadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych?

    "a dlaczego nie"? Zakazu w przepisach prawnych nie ma.
    To od drugiej strony przecież zależy czy zaakceptuje Twoją kandydaturę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-04-26 18:23:48
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 26 Apr 2009 20:00:32 +0200, "JaWojownik"
    <J...@p...onet.pl> wrote:

    >jesli sie nie miało doswiadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych?

    Jeżeli kierownikiem mógłby zostać tylko ten, kto już kiedyś był
    kierownikiem, byłby to chyba paradoks.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2009-04-26 20:40:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 20:23:48 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Jeżeli kierownikiem mógłby zostać tylko ten, kto już kiedyś był
    > kierownikiem, byłby to chyba paradoks.

    niektore firmy maja takie wymagania
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-04-26 22:01:05
    Od: s...@m...com

    > jesli sie nie miało doswiadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych?

    No pewnie że można, zawsze musi być ten "pierwszy raz" inaczej nie było by w
    ogóle kierowników!

  • 6. Data: 2009-04-27 04:31:09
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    > niektore firmy maja takie wymagania
    > --
    > marcin

    Tylko niektóre firmy (ja się osobiście jeszcze z taką nie spotkałem) nie mają
    takich wymagań. I te wymagania są jednym z bardzo istotnych powodów zapóźnienia
    gospodarczego POlski i braku szans na rozwój. Aktualnie średnie IQ dyrektora w
    Polsce (były takie badania jakiś czas temu w W-wie) wynosi poniżej 100, tzn.
    dyrektor jest średnio mniej inteligentny od swoich pracowników. Mechanizm działa
    tak. Mało inteligentny dyrektor awansuje na kierownika zawsze największego
    przydupasa i lizusa, a najinteligentniejszych, więc najbardziej krytycznych i
    potencjalnie wydajnych pracowników gnębi mobbingiem. A ponieważ kierownikiem ma
    szanse zastać tylko ten co był kierownikiem, to karuzela kretynów kręci się
    dalej już od bardzo bardzo wielu lat. Można powiedzieć, że jest to spadek po
    PRL-u. Z przykrością zauważam, że ten mechanizm dotyczy także firm prywatnych w
    POlsce.

  • 7. Data: 2009-04-27 09:20:54
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    s...@m...com pisze:

    > No pewnie że można, zawsze musi być ten "pierwszy raz" inaczej nie było by w
    > ogóle kierowników!

    Najwyraźniej w Polsce może on nastąpić tylko poprzez awans w ramach
    firmy, a nigdy poprzez zmianę pracy.
    Trzeba się po prostu dobrze skumplować z szefami.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 8. Data: 2009-04-27 14:23:17
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > PRL-u. Z przykrością zauważam, że ten mechanizm dotyczy także firm prywatnych

    Jeżeli wiara w to co napisałes pozwala ci spokojnie robić to co robisz, to
    trzymaj tak dalej.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2009-04-28 06:21:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 16:23:17 +0200, andreas napisał(a):

    > Jeżeli wiara w to co napisałes pozwala ci spokojnie robić to co robisz, to
    > trzymaj tak dalej.

    Niestety, ale to co napisal, to dosc powszechne u nas zjawisko

    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-05-05 16:04:39
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    Krasnal z Krakowa:

    > Jeżeli wiara w to co napisałes pozwala ci spokojnie robić to co robisz, to
    > trzymaj tak dalej.
    >
    > andreas

    Czyżby udało ci się załapać na karuzelę matołów? Jeśli tak to szczerze gratuluję.

    Niestety, to co napisałem powyżej nie ma związku z WIARĄ, bardziej z WIEDZĄ.
    Wystarczy sięgnąć po raporty UE na temat innowacyjności gospodarek, w których
    Polska niezmiennie ląduje na mało zaszczytnym ostatnim, albo po ostatnim
    rozszerzeniu, na ostatnich miejscach. Autorzy powód takiego stanu rzeczy widzą w
    bardzo niskich kompetencjach kadry zarządzającej w Polsce. Nawet to, że w
    konkursach na stanowiska kierownicze wymaga się doświadczenia, źle świadczy o
    inteligencji i profesjonalizmie tych którzy takie kryterium formułują, czyli
    kadr menażerskich w Polsce. Taki wymóg byłby normalny we Francji, Niemczech i
    innych krajach o rozwiniętej gospodarce, ale nie w Polsce, która doświadczyła w
    czasach PRL-u negatywnej selekcji na stanowiskach kierowniczych pod każdym, nie
    tylko profesjonalnym także moralnym względem. I ta negatywna selekcja jest w
    dalszym ciągu powielana - dlatego też napisałem o karuzeli miernot.
    Czy jest szansa, że karuzela matołów po jakimś czasie przemieni się w karuzelę
    orłów? Moim zdaniem tak, są już tego pierwsze nieśmiałe oznaki. Ale potrzeba na
    to co najmniej dwóch pokoleń. Poniżej cytat z pewnego raportu:

    "...Z wcześniejszych badań DORIES ARIA, przeprowadzanych w latach 1996-2000 na
    próbie 15 polskich przedsiębiorstw, kupowanych i restrukturyzowanych przez
    kapitał zachodni wynika, iż dysponowały one w pierwszej fazie ocenami
    pozytywnymi zaledwie w granicach średnio 20-30%. Oznacza to, iż 70% badanej
    kadry kierowniczej otrzymało oceny poniżej poziomu wymaganego. Jaka mogła być
    więc wcześniejsza skuteczność rynkowa takich przedsiębiorstw? Powtarzane
    programy AC w kolejnych fazach procesów restrukturyzacyjnych w tych samych
    organizacjach, wyniki te znacznie poprawiały. I co ciekawe, rosnący poziom
    kompetencji menedżerskich korelował z coraz lepszą pozycją rynkową badanej
    instytucji."

    Ze swej stromy dodam, że po wymianie kadry menedżerskiej, niektóre z badanych
    przedsiębiorstw poprawiły swoje wyniki o 150%.
    Krasnal z Krakowa