PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło

  • 1. Data: 2009-11-02 11:04:38
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: " Afro" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Niedługo zamierzam podpisać umowę o dzieło. Przedmiotem umowy będzie wykonanie
    przeze mnie pewnego urządzenia. Dodatkowo zatrudniony jestem w innej firmie na
    umowę o pracę.

    Koszt jaki zapłacę za zakup elementów do tego urządzenia wynoszą 1400 zł. Na
    zleceniu zarobić chciałbym 600 zł. A zatem kwota jaką chciałbym uzyskać to
    2000 zł (zwrot poniesionych wydatków + moje wynagrodzenie). Rozumiem, iż dla
    mojego zleceniodawcy jest to kwota netto? Na jaką kwotę powinniśmy sporządzić
    umowę?

    Nie posiadam własnej firmy, a zatem jak powinienem dokumentować zakup
    elementów? Prosząc o zwykły paragon lub rachunek?

    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2009-11-03 09:22:40
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik " Afro" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie posiadam własnej firmy, a zatem jak powinienem dokumentować zakup
    > elementów? Prosząc o zwykły paragon lub rachunek?

    A po co chcesz to dokumentować ? Jeżeli nie prowadzisz DG, to i tak zakupy
    takie nie będą traktowane jako Twoje koszty, więc twoim przychodem będzie
    całość kwoty umowy. IMO byłoby sensowniej aby części kupowac na faktury "na
    zleceniodawcę", umowę podpisać na montaż z materiałów powierzonych a kwota
    umowy będzie opiewać tylko na Twoją robociznę (netto) +19% zaliczki na PIT.
    W tym układzie nie dotyczą Cię ewentualne zmiany cen komponentów potrzebnych
    do wykonania dzieła oraz ewentualna Twoja rękojmia lub gwarancja udzielona
    na wykonane dzieło dotyczyć będzie tylko prawidłowego montażu a nie jakości
    podzespołów bo te powierzy Ci zleceniodawca i na ich jakość nie będziesz
    miał wpływu.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-11-03 17:25:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik " Afro" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Niedługo zamierzam podpisać umowę o dzieło. Przedmiotem umowy będzie
    > wykonanie przeze mnie pewnego urządzenia.

    Jeśli nie robiłeś takich rzeczy wcześniej, najpierw dokładnie ustal w
    umowie, co urządzenie ma robić, w jaki sposób zostanie to potwierdzone
    (odebrane), jaki będzie tryb wprowadzania poprawek i na czym będzie
    polegać gwarancja, bo możesz w ogóle żadnej kasy nie zobaczyć (a ściślej
    całą zarobioną kasę wydasz na użeranie się ze zleceniodawcą), BTW 600PLN
    to chyba za jakiś niewielki drobiazg. Jeśli klient uchyli się od
    jednoznacznych odpowiedzi na te pytania - zrezygnuj.
    UWAGA: jeśli jest to jakieś urządzenie związane, choćby pośrednio, z
    bezpieczeństwem i podpadające pod jakieś poważniejsze normy (wystarczy, że
    będzie to np. urządzenie elektryczne zasilanie z sieci) - odradzam w ogóle
    bawienie się w umowę a być może i w urządzenie. Ewentualnie umowa może być
    na coś innego.
    A co do zakupu elementów tylko tak jak pisze Jackare - faktury na
    zamawiającego.

    e.