PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV w formie prezentacji? Czy to skuteczne?

  • 1. Data: 2009-11-02 12:55:18
    Temat: CV w formie prezentacji? Czy to skuteczne?
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Witajcie, potrzebuję pomocy w ocenie CV w postaci aplikacji
    multimedialnej oraz samego pomysłu prezentowania CV w postaci
    prezentacji. Jednak jestem
    ciekaw oceny nie tylko poszukujących nowego zatrudnienia ale i
    specjalistów HR, obecnych rekrutujących,
    specjalistów ds. prezentacji i szerszego odbiorcy
    Prezentacja znajduje się pod adresem beckett.w.interia.pl
    i została wykonana aplikacją Prezi.
    Po uwagach moich znajomych stworzyłem również papierową wersję,
    która odwołuje się do prezentacji:
    beckett.w.interia.pl/jacekkotowski_cv.pdf
    1. Czy sama prezentacja jest OK? Czy ma jakieś niedomagania, ktore
    rzucają się w oczy zarówno specjalistom ds HR jak i ogolnie,
    odbiorcom prezentacji.
    2. jak ją dołączać i informować o niej rekruterów?

    (W druga stronę, może ktoś kto poszukuje pomocy w zakresie
    wyróżnienia się, podsuwam pomysł, stworzenia na własną
    stronkę prezentacji online.)

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, zarówno ogólne co do stosowania
    aplikacji multimedialnych jak i szczegółowe dotyczące tej konkretnej.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2009-11-02 15:17:04
    Temat: Re: CV w formie prezentacji? Czy to skuteczne?
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek Kotowski" napisał:
    > 1. Czy sama prezentacja jest OK? Czy ma jakieś niedomagania, ktore
    > rzucają się w oczy zarówno specjalistom ds HR jak i ogolnie,
    > odbiorcom prezentacji.

    nawet nie oglądałęm, bo to kompletnie znaczenia nie ma, dlaczego ... czytaj
    niżej

    > 2. jak ją dołączać i informować o niej rekruterów?

    u nas pracodawcy a zwłaszcza firmy rekrutujące to patentowane głąby, dlatego
    cokolwiek niestandardowego sprawia im nimiłosierne problemy, wiec daruj
    sobie te prezentacje, nawet jak by byłe nie wiem jak dobra to mało jaki HR
    będzie w stanie ją obejrzeć, nawet jak mu instrukcję krok po kroku
    napiszesz, takie realia,
    więc z przykrością muszę ostudzić pańskie zapenty tfurcze, to nie ma sensu,
    CV wtłącznie w formie tekstowej (*.txy, *.pdf) a z samego cv usoń wszelkie
    zbędne informacje typu: dane osobowe i zainteresowania bo nigdy nie wiadomo
    kto będzie czytał twoje cv, otwieraj notatnik i przepisuj, powodzenia!:O)

  • 3. Data: 2009-11-02 19:27:09
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hcmuf2$5a8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > bo
    > nigdy nie wiadomo kto będzie czytał twoje cv, otwieraj notatnik i

    Dokładnie tak. :-)
    Dodam, że nawet gdyby głąbek z HR-u miał wiedzę i możliwości techniczne,
    ku temu, aby taką elegancką prezentację obejrzeć, to i tak nie będzie mu
    się chciało marnować na to czas.
    Skoro on ma do przejrzenia i odsiania kilkadziesiąt, w porywach kilkaset
    ofert.
    Wg jego widzimisię Twoja oferta na pewno zostanie odrzucona, bo w
    sposób, choćby i pozytywny - odbiega od standardu.

    Generalnie - im mniej nadmiarowych informacji, bodźców wizualnych i
    dźwiękowych, tym lepiej.

    j.

  • 4. Data: 2009-11-02 21:48:44
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 2 Nov 2009 12:55:18 +0000 (UTC), Jacek Kotowski napisał(a):

    > Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, zarówno ogólne co do stosowania
    > aplikacji multimedialnych jak i szczegółowe dotyczące tej konkretnej.

    Wyobraź sobie, że chcesz dajmy zamówić obiad w restauracji. I że
    restaurator podszedł do tematu kreatywnie i zamiast klasycznego menu z
    listą dań i składem zaserwował Ci setkę prezentacji każdego dania.
    Myślę, że po pierwszych 3-4 będziesz miał dość i zapragniesz czym prędzej
    menu klasycznego.

    Tak samo działa to w rekrutacji. Pracodawca otrzymuje często dziesiątki, a
    nawet setki ofert, one są na początku przeglądane raczej pobieżnie, wg
    podstawowych kryteriów. Nie bez powodu standardowe CV powinno mieścić się
    na jednej kartce A4! Prezentacja, jak świetna by nie była, odpadnie często
    w przedbiegach, bo mało komu będzie się chciało poświęcić na jej obejrzenie
    dodatkowy czas.

    Jeśli jesteś twórcą w jakimś rozumieniu i chcesz się czymś pochwalić możesz
    zrobić portfolio np. w postaci prezentacji i zlinkować je w CV - wtedy na
    dalszym etapie rekrutacji ktoś pewnie do niego zajrzy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-11-02 21:51:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > zrobić portfolio np. w postaci prezentacji i zlinkować je w CV - wtedy na
    > dalszym etapie rekrutacji ktoś pewnie do niego zajrzy.

    Zapewne są wyjątki od tej słusznej reguły - do dziś pamiętam, że
    pewnej agencji reklamowej spodobał się list motywacyjny napisany i
    nawleczony na kasetę magnetofonową.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-11-02 21:54:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 2 Nov 2009 16:17:04 +0100, Papa Smerf napisał(a):

    > (...) a z samego cv usoń wszelkie
    > zbędne informacje typu: dane osobowe i zainteresowania bo nigdy nie wiadomo
    > kto będzie czytał twoje cv

    Pozwolę się nie zgodzić - sam byłem dotąd na paru rozmowach o pracę,
    zwyczajowo zamieszczałem info o zainteresowaniach (jedna linijka tekstu na
    końcu dokumentu) i w większości przypadków rekruterzy odnosili się do tego
    punktu.
    Bodaj z 2x został wykorzystany na "przełamanie lodów" - raz rozmawiałem od
    razu z "wiceszefem" jednej większej spółki i widać było, że trochę mu rola
    rekrutera nie leży i zaczął od zainteresowań, ja temat ładnie rozwinąłem,
    okazało się że mamy coś wspólnego i rozmowa od razu stała się luźniejsza ;)

    O ile więc w zainteresowaniach nie pisze się sztampy w stylu "książki,
    muzyka, film", to IMHO ta część CV nie powinna mieć negatywnego wpływu na
    ocenę kandydata, a często będzie wręcz pozytywnie odbierana i dyskutowana.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-11-03 00:21:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2009 12:55:18 +0000 (UTC), Jacek Kotowski napisał(a):

    > Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, zarówno ogólne co do stosowania
    > aplikacji multimedialnych jak i szczegółowe dotyczące tej konkretnej.

    Jest bardzo skuteczna - masz 100% pewności, że skutecznie zostanie
    odrzucona.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-11-03 13:31:59
    Od: "Zagiel" <z...@...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1xtkixcllvcc3.dlg@kapselek.net...
> [...]
    > na
    > ocenę kandydata, a często będzie wręcz pozytywnie odbierana i

    Tym już nie można się interesować, teraz żeby być na czasie to
    koniecznie trzeba wpisać:
    XIX wieczna poezja birmańska, kolekcjonowanie motyli madagaskarskich czy
    muzyka Inków

  • 9. Data: 2009-11-03 13:33:18
    Od: "Zagiel" <z...@...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hcnk8a$alh$1@news.onet.pl...
    > Zapewne są wyjątki od tej słusznej reguły - do dziś pamiętam, że
    > pewnej agencji reklamowej spodobał się list motywacyjny napisany i
    > nawleczony na kasetę magnetofonową.

    Napisany czy nagrany? bo jakoś trudno to sobie wyobrazić

  • 10. Data: 2009-11-03 13:40:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zagiel pisze:
    > wiadomości news:hcnk8a$alh$1@news.onet.pl...
    >
    > Napisany czy nagrany? bo jakoś trudno to sobie wyobrazić

    Napisany.

    --
    Liwiusz