PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umiejętności sekretarek.

  • 11. Data: 2003-06-27 14:34:04
    Temat: Re: Umiejętności sekretarek.
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    "KK" <m...@n...wp.pl> wrote in message
    news:bdhful$663$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > CZy wy nie macie moji drodzy nic innego do roboty tylko grymaszenie i
    > rozwodzenie się nad tym ilekto spacji postawił a kto wstawił tabulatora a
    > kto enter itp, itd. Jakaś męska menopauza?
    > Wielcy Panowie fachowcy, specjaliści od Worda ...A co umiecie jeszcze
    oprócz
    > omawianego worda?

    zgadzam się i przyznaje do błędu :)
    powinienem napisać dzwczyn i CHŁOPAKÓW po studiach ...
    bo te wordowskie gafy nie są w żaden sposób powiązane z płcią :)))

    i podsumowując: smutne to że na wielu wyzszych uczelniach nie uczą chociażby
    korzystania z edytora tekstu :((

    Miłego weekendu z dala od kompa
    Pozdrawiam
    PiotrP

  • 12. Data: 2003-06-27 15:02:26
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    > Casem nie mają nawet na czym! W jednej z pracowni komputerowych, na
    takiej
    > jednej uczelni, sprawne były 3 komputery z 9 i co miała przy nich się
    > nauczyć 12 osobowa grupa???
    > Poza tym czepiacie się drobiazgów! Każdy pisze jak mu wygodnie i szybciej!
    > co poza liczeniem spacji i wstawianiem tabulatorów umiesz w wordzie
    > zrobic??? Jeśli uważasz, że to to takie ważne, to zachęcan do odwiedzenia
    > czasem chatów. Tam jest ciekawy język, jakby nasz ale nie do końca.
    > Zamiast się tu rozwodzić weż się do roboty!

    Chciałem tylko napisać że koleżanki i koledzy piszą w swoich CV - "bardzo
    dobra znajomość MS Word" - a w przygotowanym w tymże edytorze CV np.
    justowanie jest uzyskane dzięki 'spacjom' - jak nie umiecie dobrze Worda czy
    czegoś innego to nie piszcie, że umiecie bo dyskredytujecie się w oczach
    pracodawców !!

    Pozdrawiam
    PiotrP

  • 13. Data: 2003-06-27 19:21:15
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kto enter itp, itd. Jakaś męska menopauza?
    > Wielcy Panowie fachowcy, specjaliści od Worda ...A co umiecie jeszcze

    Brawo proszę pani tylko nie łapie pani do końca intencji tego "żalenia" otóż
    ja nie mam zamiaru pracować o ileś tam godzin dłużej łamiąc tekst do gazety
    bo pani X zatrudniona na etacie sekretarki (bądź pan) nie zna podstaw
    Worda. Pomijam fakt iż przygotowaniu tekstu ze spacjami zajmuje trochę
    więcej czasu niż z prawidłowym formatowaniem.
    Co do fachowości to muraż musi umieć murować, a sekretarka pisać dokumenty
    bo to chyba jedna z podstawowa czynność dla której powstało jej stanowisko
    pracy inaczej oboje nie powinni nazywać siebie ani murażem ani sekretarką.

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 14. Data: 2003-06-27 19:39:03
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Casem nie mają nawet na czym! W jednej z pracowni komputerowych, na
    takiej
    > jednej uczelni, sprawne były 3 komputery z 9 i co miała przy nich się
    > nauczyć 12 osobowa grupa???

    Nie no teraz to słyszę studentów bredzących coś o tym że nie było jak przed
    egzaminem albo kolosem.
    Ludzie czy jeśli dostajecie konkretną pracę na danym stanowisku to nie
    umiejąc tego czego wymagają idziecie do szefa i mówicie "przepraszam ale
    tego nie było na studiach". A nie łaska się douczyć? A kupić książkę,
    poprosić o kupienie pracodawcy, wreszcie poprosić kolegę. Nie masz kompa w
    domu ale masz w pracy, jak nie tam to stoi u znajomego.
    Jakby ludziska bazowali tylko natym czego ich szkoła nauczy to Polska byłaby
    teraz gdzieś tak w średniowieczu.
    Magister czy choćby po licencjacie, który nie umie podstawowej obsługi
    komputera?!? Bez przegięć pewien poziom ludzie po studiach muszą sobą
    reprezentować (inna sorawa czy to robią).

> [...]
    > czasem chatów. Tam jest ciekawy język, jakby nasz ale nie do końca.
    > Zamiast się tu rozwodzić weż się do roboty!

    W przeciwieństwie do Ciebie, który worda wykorzystujesz tylko jako lepszą
    maszynę do pisania ja muszę ten tekst obrabiać i umieszczać w innym
    programie. Nie liczę spacji ale muszę te niepotrzebne wszystkie wywalić i
    zrobić z tekstem jeszcze parę żeczy. Doprowadzenie do stanu używalności
    dobrze spieprzonego tekstu zabiera sporo czasuI. Gwearantuję Ci iż po paru
    tekstach gdzie zamiast wstawić, dopasować oprawić grafiką i mieć spokój
    musisz kasować setki spacji usuwać entery i praktycznie cały dokument
    formatować od podstaw poczułbyś drogi użytkowniku różnicę. Co do czatów to
    dziękuję ale nie mam czsu na pierdoły.
    Bez przegięć: czy używanie tabulatora zamiast spacji, centrowania,
    justowania i nie wciskanie entera wymaga doktoratu czy co? Nie proszę ludzi
    o pisanie makr tylko o podstawy?

    PawełW.

  • 15. Data: 2003-06-27 20:02:15
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Nuori76" <n...@w...pl> writes:

> [...]
    > bo te wordowskie gafy nie są w żaden sposób powiązane z płcią :)))
    >
    > i podsumowując: smutne to że na wielu wyzszych uczelniach nie uczą chociażby

    takich rzeczy to sie czlowiek uczy sam, tak samo jak np. jazdy
    samochodem. nie uwazam, zeby tego typu umiejetnosci powinny byc
    nauczane na wyzszych uczelniach...

    inna sprawa, ze takie wlasnie drobnostki doskonale pokazuja podejscie
    ludzi do nowego tematu i ich wlasna samoocene.

    jesli bowiem widze, ze ktos (jak napisales) uzywa 30 spacji zamiast
    wycentrowac naglowek, a jednoczesnie chwali sie, ze doskonale zna
    worda - to widac jasno, ze jego samoocena siega sufitu, podczas gdy
    rzeczywiste umiejetnosci sytuuja sie raczej w granicach podlogi...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-06-27 20:03:55
    Temat: Re: Odp: Umiejętności sekretarek.
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Siara" <e...@w...pl> writes:

> [...]
    > nauczyć 12 osobowa grupa???
    > Poza tym czepiacie się drobiazgów! Każdy pisze jak mu wygodnie i szybciej! A

    to nie sa drobiazgi.
    to jest cos, co w polaczeniu z twoja wlasna ocena twoich umiejetnosci
    swiadczy o tobie.
    i swiadczy zle, podobnie jak czlek, ktory chwali sie, ze jest
    znakomitym kierowca a jezdzi jak ostatnia lajza i silnik mu co chwila
    gasnie na swiatlach...

  • 17. Data: 2003-06-27 20:05:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Siara" <e...@w...pl> writes:

    > A nie wpisując obsługi worda do CV pewnie nie mam szans na pracę w
    > większości firm. Bo co ta za mgr który nie umie pisać na komputerze.
    > I tak znowu mamy błędne koło...

    o.. widze, ze rozwiazanie takie, aby sie tego nieszczesnego worda
    faktycznie nauczyc, to juz w ogole do glowki nie przyszlo?

    jedyne rozwiazanie dla ciebie to klamac? ciekawe.

  • 18. Data: 2003-06-27 21:46:41
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyśrodkowania.
    > Dokumenty w Wordzie pisze się między innymi po to aby mozna je było
    > wydrukować, łatwo formatować i później ewentualnie do czegoś wykożystać.

    > pewne zasady. Jak się ich nie przestrzega to bynajmnie nawet na wydruku
    nie
    > wyjdzie formatowanie eleganckie. Nie raz musiałem uczyć Panie którym Word
    > nie chciał równo znaków poustawiać, bo 3 spacje w jednej linijce nie
    równały
    > się 3 innej.
    > Ja nadal uważam iż sekretarka powinna znać dobrze obsługę worda a nie

    Tak lekko OT - wykorzystać piszemy przez "rz" a nie przez "ż".
    Ciągnąc dalej w Twoim stylu:
    "Dlaczego ci ludzie od pisania dokumentów w Word nie potrafią pisać
    poprawnie?
    A tylu innych szuka pracy i chętnie pokazałoby paniom sekretarkom jak się
    formatuje tekst."
    pozdr

  • 19. Data: 2003-06-27 21:52:46
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nuori76" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "PawełW" <f...@g...pl> wrote in message
    > wiele
    >
    > A wiesz ile dziwczyn właśnie po studiach nie ma pojęcia o pisaniu w
    Wordzie
    > :)))
    > Wiem bo czytam przysyłane do nas CV w wersji elektronicznej - i ktoś z
    > wyższym wykształceniem pisze: doskonała zanjomość Worda, a np. zamiast
    > tabulatorów używa spacji :)))
    >
    > pzdr
    > PiotrP

    A ile z tych dziewczyn ma licencjonowanego Word'a?
    W Stanach pisze się CV w trybie tekstowym (w takim np. windows'owym
    Notatniku).
    Takie pliki nie zawierają tabulatorów tylko właśnie spacje.
    Dzięki pisaniu CV w formacie tekstowym, niema problemu z przeszukiwaniem
    nadesłanych dokumentów pod kątem zawartości konkretnych słów.
    Sądząc po Twoim nick'u - masz dopiero 27 lat i dziwią Cię rzeczy zupełnie
    normalne.

  • 20. Data: 2003-06-27 22:04:21
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracy inaczej oboje nie powinni nazywać siebie ani murażem ani sekretarką.

    Dokładnie jak piszesz.
    Z jedną tylko drobną różnicą, którą jest dobrze zauważyć przed wysłaniem
    tekstu do gazety.
    Otóż marny to murarz, który jest murażem.
    Co tu mówić o obsłudze komputerów, jeżeli problemy powstają już na etapie 2
    klasy podstawówki.
    I nie piszcie, proszę, że się czepiam - bo język polski to trudna rzecz ale
    jednocześnie rzecz podstawowa dla osób składających teksty do gazet.
    Pozdrawiam i więcej pokory