PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie rodzinne ???

  • 1. Data: 2003-09-24 11:08:31
    Temat: Ubezpieczenie rodzinne ???
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    Moja żona jest na bezrobotnym (pierwszy miesiąc), w urzędzie pracy
    dowiedzieli się, że ja mam działalność gospodarczą i powiedzieli, że jej nie
    ubezpieczą, tylko że będzie korzystać z mojego ubezpieczenia, nazywa się to
    ubezpieczenie rodzinne czy jakoś tak. Powiedzieli jeszcze, że nie wiąże się
    to z dodatkowymi kosztami.
    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dokładniej o co chodzi, co ja na tym tracę,
    jakie mam w związku z tym dodatkowe obowiązki, czy muszę składać jakieś
    dodatkowe deklaracje itp.?
    Podejrzewam że żona w związku z tym nie dostanie większego zasiłku, a
    pieniadze za które mieli ją ubezpieczyć pójdą w trąbę.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-09-24 18:14:27
    Temat: Re: Ubezpieczenie rodzinne ???
    Od: "Monika Gędłek" <m...@N...gazeta.pl>

    Mariusz <M...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Podejrzewam że żona w związku z tym nie dostanie większego zasiłku, a
    > pieniadze za które mieli ją ubezpieczyć pójdą w trąbę.

    Rzeczywiści tak jest. Jeśli członek rodziny - w twoim przypadku małżonek
    jest ubezpieczony, to urząd pracy nie ubezpiecza zdrowotnie. Twoim
    obowiązkiem jest jedynie zgłosić żonę do ubezpieczenia zdrowotnego na druku
    ZCZA i tyle, nie musisz składać dodatkowych deklaracji. Nie wiąże się to z
    dodoatkowymi opłatami, a żona może korzystać ze świadczeń zdrowotnych. I to
    że żona nie jest ubezpieczona w urzędzie pracy nie wpływa w ogóle na
    wysokość jej zasiłku.
    A jeśli żona podejmie pracę, to ją wyrejestrujesz z ubezpieczenia na tym
    samym druku, tylko z innym kodem.