PracaGrupypl.praca.dyskusje › Termin wypowiedzenia : uwaga dość newralgiczny punkt złożenia !! [POMOCY]

  • 1. Data: 2002-06-21 19:12:28
    Temat: Termin wypowiedzenia : uwaga dość newralgiczny punkt złożenia !! [POMOCY]
    Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl>

    Witam !
    Sytuacja wyglada tak:
    Pracuje już prawie 3 lata w firmie A tj. od 16-08-1999: Mam szanse od
    1.X.2002 zostac przyjety do firmy B. Kiedy trzeba złóżyć wypowiedzeniee aby
    najlepiej wyjść na tym [ciągłośc pracy]

    Jesli złoże na początku sierpnia do 16 [obowiązuje od 1 września] obowiązuje
    mnie termin 1 miesiac bo staż < 3lata TAK CZY NIE ... u mnie w kadrach kręcą
    [pewnie sami nie wiedzą]

    Firma jest taka że nie pójdą mi na ręke ze skróceniem terminu wypowiedzenia
    jeśli mnie czasem obejmą trzy miesiące wypowiedzenia ...
    Nie chce też składać wypowiedzenia w lipcu [bo z dniem 1.09 trace prace ...
    a nowa jest od 1.10]

    Taki pokopany przypadek ... może ktoś znający się na zagadnieniach prawa
    pracy [ja czytałem kodeks i nie znalazłem jak w takich przypadkach] ..

    Zawsze w sumie pozostaje mi sąd pracy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 2. Data: 2002-06-22 17:56:43
    Temat: Odp: Termin wypowiedzenia : uwaga do?ć newralgiczny punkt złożenia !! [POMOCY]
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "Dawid Świtała" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy [ja czytałem kodeks i nie znalazłem jak w takich przypadkach]
    ..

    > Zawsze w sumie pozostaje mi sąd pracy :)
    Witam
    Z góry zaznaczam - nie jest to odpowiedź fachowca, ale miałem podobny
    przypadek i szczera rozmowa z pracodawcą załatwiła wszystko. Delikatnie
    dałem mu do zrozumienia, że pożytek ze mnie w okresie wypowiedzenia,
    będzie żaden (nawet chyba padło słowo "zwolnienie"). Doszliśmy więc do
    wniosku, że najlepiej jesli cały okres wypowiedzenia będę miał płatny i
    nie będę musiał przychodzić do pracy. A w tym czasie rozpocząłem już
    nową pracę...

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 3. Data: 2002-06-23 19:34:06
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Marek A. Czepil" wrote:
> [...]
    > wniosku, że najlepiej jesli cały okres wypowiedzenia będę miał płatny i
    > nie będę musiał przychodzić do pracy. A w tym czasie rozpocząłem już

    To trafiłeś na mało rozgarnietego pracodawcę. Rozumiem, żeby się zgodził na
    skrócenie terminu wymówienia, ale jeżeli przy normalnym terminie płacił Ci
    za NIC to wyszedł na zwykłego frajera. Przecież nawet mało pożyteczny
    pracownik jest bardziej użyteczny, niż żaden. Przyznam, że w temacie prawa
    pracy jestem zielony to na logikę pracodawca musi mieć możliwość wymówić
    pracę pracownikowi, który uchyla się od wykonywania swoich obowiązków
    służbowych - to na wypadek, gdybyś przy "przymusowej" pracy unikał
    wykonywania swoich czynności jak to zasugerowałeś.

    spider

  • 4. Data: 2002-06-23 20:55:27
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" <s...@l...warszawa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > służbowych - to na wypadek, gdybyś przy "przymusowej" pracy unikał
    > wykonywania swoich czynności jak to zasugerowałeś.

    Jeseli mowisz o zwolnieniu dyscyplinarnym, to pracownik by musial nie
    przyjsc do pracy, przyjsc pijny itp, itd.
    A pracownik zlosliwy moze np.
    - zaczac wykonywac prace zgodnie z przepisami BHP
    - zawiadomisc US/ZUS/sciagania o stwierdzonych nieprawidlowosciach

    i tak dalej, i tak dalej

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2002-06-23 23:43:43
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Jacuo" wrote:
    > Jeseli mowisz o zwolnieniu dyscyplinarnym, to pracownik by musial nie
    > przyjsc do pracy, przyjsc pijny itp, itd.

    A jeżeli pracownik nie wykonywałby powierzonych mu zadań bądź wykonywałby je
    w sposób wykaczający poza wszelkie normy (przykładowo na prośbę dyrektora o
    podanie kawy, sekretarka podaje kawę po czterech godzinach)?

    > A pracownik zlosliwy moze np.
    > - zaczac wykonywac prace zgodnie z przepisami BHP
    > - zawiadomisc US/ZUS/sciagania o stwierdzonych nieprawidlowosciach

    A to na pewno.

    spider

  • 6. Data: 2002-06-24 08:35:30
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    obowiązuje
    > mnie termin 1 miesiac bo staż < 3lata TAK CZY NIE ... u mnie w kadrach

    No, to masz problem. Liczy się staż pracy w momencie wygaśnięcia stosunku
    pracy. Czyli nie ma żadnego znaczenia, czy złożysz wypowiedzenie na
    początku, czy na końcu miesiąca.
    Jeżeli złożysz w tym miesiącu - kończysz pracę ostatniego dnia roboczego
    lipca.
    Jeżeli złożysz w przyszłym - kończysz pracę z końcem października

    Jak chcesz skończyć pracę z końcem września, to musisz dogadać się z
    pracodawcą (porozumienie stron), znaleźć naruszenie przez niego podstawowych
    obowiązków (np nieterminowa wypłata wynagrodzenia - ale uwaga, za naruszenie
    obowiązków można rozwiązać umowę najdalej w ciągu miesiąca od daty, kiedy
    się o tym dowiedziałeś), albo porzucić pracę (czyli złamać swoje podstawowe
    obowiązki, co będzie widniało na świadectwie pracy).

    IMO ponegocjuj. Zaproponuj 2 wyjścia - składasz zaraz wypowiedzenie,
    bierzesz 2 dni zwolnienia na poszukiwanie pracy i nie dasz wygonić się na
    urlop (wypłacą ekwiwalent a zgodnie z orzeczeniem SN w okresie wypowiedzenia
    pracownik jest w stresie, więc nie może być mowy o wypoczynku a urlop jest
    _wypoczynkowy_), albo porozumienie stron z końcem sierpnia, dogadujecie się
    w sprawie urlopu itp.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-06-24 11:11:29
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    obowiązuje
    > mnie termin 1 miesiac bo staż < 3lata TAK CZY NIE ... u mnie w kadrach

    Czesc

    Ja dalbym wypowiedzenie na trzy miesiące wcześniej
    Ogolnie termin wypowiedzenia jest (tak mysle) traktowany
    jako minimalny, to znaczy, ze nie moze byc krotszy
    Znalazlem interpretacje podobnego do Twojego przypadku
    na stronie:
    http://praca.onet.pl/1067239,2392,2,prawo.html

    PawelT

  • 8. Data: 2002-06-25 14:12:16
    Temat: Re: Termin wypowiedzenia : uwaga doœć newralgiczny punkt złożenia !! [POMOCY]
    Od: "qocur" <q...@N...poczta.gazeta.pl>

    Rozumiem, że chcesz zakończyć pracę w firmie A 30 IX. Wtedy Twój staż pracy w
    tej firmie będzie przekraczał 3 lata. Wobec tego, o ile nie masz szans na
    skrócenie okresu wypowiedzenia (porozumienie stron etc.) powinieneś złożyć
    wypowiedzenie przed końcem czerwca. Oczywiście podając termin rozwiązania
    umowy 30 IX. To nie moment złożenia wypowiedzenia decyduje - przepisy
    określają jedynie, kiedy najpóźniej można to zrobić.

    BTW czy pracę w firmie B masz zapewnioną, czy to tylko "szansa"? Dopóki nie
    masz czarno na białym, że Cię zatrudnią, odradzałbym jakiekolwiek gwałtowne
    ruchy z rozwiązywaniem umów.

  • 9. Data: 2002-06-25 14:21:41
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dawid Œwitała <c...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pracuje już prawie 3 lata w firmie A tj. od 16-08-1999: Mam szanse od
    > 1.X.2002 zostac przyjety do firmy B. Kiedy trzeba złóżyć wypowiedzeniee aby

    Twój problem jest raczej niemożliwy do rozwiązania. Staż pracy liczy się do
    momentu ustania stosunku pracy, rozwiązania umowy o pracę. Jak składasza
    podanie o wypowiedzenie, to musisz napisać: "proszę o rozwiązanie umowy o
    pracę z dniem ..."

    Najlepiej jednak dogadaj się ze swoim szefem, na ogół nie ma z tym problemów.
    Powiedz o co chodzi i już. Jak pracownik chce odejść, to po co go trzymać,
    jaki z niego pożytek.

> [...]
    > mnie termin 1 miesiac bo staż < 3lata TAK CZY NIE ... u mnie w kadrach kręcš
    > [pewnie sami nie wiedzš]
    >
    > Firma jest taka że nie pójdš mi na ręke ze skróceniem terminu wypowiedzenia
    > jeœli mnie czasem obejmš trzy miesišce wypowiedzenia ...
    > Nie chce też składać wypowiedzenia w lipcu [bo z dniem 1.09 trace prace ...
    > a nowa jest od 1.10]
    >
    > Taki pokopany przypadek ... może ktoœ znajšcy się na zagadnieniach prawa
    > pracy [ja czytałem kodeks i nie znalazłem jak w takich przypadkach] ..
    >
    > Zawsze w sumie pozostaje mi sšd pracy :)

    Sąd pracy nie ma tu nic do rzeczy.