PracaGrupypl.praca.dyskusjeTak Polska to normalny kraj.... › Re: Tak Polska to normalny kraj....
    From: tinta <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tak Polska to normalny kraj....
    Date: Sat, 12 Apr 2003 23:23:07 +0200
    Sender: t...@a...pl@62.233.159.34

    Mieszkałem 8 lat we włoszech i to co mogę Ci powiedzieć ze tam np. się nie
    kończy studiów za prosiaki tatusia a za jego pieniądze(szkoły prywatne) a
    szkoły państwowe mają taki poziom że po ukończeniu pracy raczej nie
    znajdziesz.
    Mój znajomy ma firmę w branży marmurowej, zatrudnia 18 osób i nie jeździ
    mercem w garniturze tylko w drelichu na hali obrabia marmur a jego żona
    sprząta mieszkania na godziny.
    Młody człowiek po szkole dostanie w najlepszym przypadku 1000 euro wypłaty z
    czego 500 zapłaci na mieszkanie a za resztę ledwo przeżyje do następnej
    pensji.
    Większość znajomych mi osób tam ( nie polacy a włosi) miała po kilka prac by
    przeżyć - kilka prac to znaczy takich że pan informatyk po pracy jechał
    kopać ogródek czy malować ściany żeby mieć jakieś pieniądze. Ci którzy mają
    bogatych rodziców ( a niektórzy mają) mają kase a reszta po prostu ma
    rodziców którzy mogą im coś dać - dziadek zostawił dom który można sprzedać
    lub wynająć, pradziadek pomieszczenie na sklep, w ostateczności rodzice
    mają jakieś oszczędności które można zainwestować lub po prostu przejeść.

    Oczywiście też jest bezrobocie, też się sprzedaje francuzom fabryki
    z tym że na troszkę mniejszą skalę i troszke mądrzej.
    Rozumiem Twoją frustrację, sam mieszkam teraz w polsce i nie mam pracy,
    dzisiaj zapłaciłem za mieszkanie pożyczonymi pieniędzmi i nie wiem co
    będzie dalej, ale chłopie cudowne czasy komuny i gwarancji po prostu
    mineły.
    Na świecie jeśli chodzi o "słuszny ustrój" są w zasadzie 2 modele tegoż
    ustroju, - szwedzki - duże podatki i opieka państwa i amerykański - państwo
    bierze mniej ale i daje mniej, wydaje mi się że polska idzie w kierunku
    systemu dużo bierze-mało daje, ale jedyne co możemy zrobić to albo się
    przystosować ( mnie też jest cholernie ciężko) albo ......

    Polska to jest normalny kraj, to prawie normalny kraj w problemach
    ekonomicznych i nie wystarczy dotknięcie różdżki a wiele czasu na
    przemiany, zarówno ekonomi jak i naszej mentalności jako pracowników, jako
    ludzi i jako obywateli.
    Mam nadzieję że jeśli wejdziemy do unii skończą się co grubsze przekręty bo
    ktoś będzie w końcu patrzył nam na ręce i wymuszał stosowanie określonych
    praw, praw wspólnych dla wszytskich obywateli unii.

    Pozdrawiam i życzę abyś Ty i Twoja siostra znaleźli pracę.
    motto wymamrotał: