PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo pracy - Za porozumieniem stron vs Wypowiedzenie ze strony pracownika?

  • 1. Data: 2003-04-07 03:27:41
    Temat: Swiadectwo pracy - Za porozumieniem stron vs Wypowiedzenie ze strony pracownika?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    A wy co byscie woleli miec w swiadectwie pracy?

    Mi bardziej ta druga wersja pasuje, bo za porozumieniem stron, to tak mi sie
    kojarzy ze przez nowego pracodawce moze byc postrzegane w taki sposob -
    "kryzys jest, ciecie kosztow - pewnie go zwolnili, bo byl slaby, albo nie
    sprawdzil sie, a moze mial za duzo wpadek".

    Czy to ze w uwczesnych czasach wypowiedzialem prace, ze wzgledu na brak
    perspektyw, swiadczy o mojej odwadze, zdecydowaniu, checi dazenia do celu,
    znaniu swojej wartosci, checi rozwoju - mysle ze to dobre cechy - chyba
    dobrze nimi sie pochwalic?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-07 07:28:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marsiuu napisał:

    > A wy co byscie woleli miec w swiadectwie pracy?

    Moja kolezanka w poprzedniej pracy tez przywiazywala do tego detalu
    szczegolna wage. Pozwolisz zatem, ze ja, niepracodawca zaproponuje jedna
    z mozliwych ocen sposobu rozwiazania umowy:

    1. Zwolnienie - jest recesja i wszystkich zwalniaja (zwalniali? z
    optymizmem ;) )

    2. Za porozumieniem stron - dziwne, niby sam sie zwolnil, ale nadal jest
    na bezrobociu, to do czego tak sie spieszyl, a moze pracodawca mial na
    niego "haka"?

    Flyer

  • 3. Data: 2003-04-07 10:51:52
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > z mozliwych ocen sposobu rozwiazania umowy:
    >
    > 1. Zwolnienie - jest recesja i wszystkich zwalniaja (zwalniali? z
    nie koniecznie - wiedzac w jakiej ktos pracowal firmie, mozesz sie
    dowiedziec czy byly tam zwolnienia recesyjne.

    > 2. Za porozumieniem stron - dziwne, niby sam sie zwolnil, ale nadal jest
    > na bezrobociu, to do czego tak sie spieszyl, a moze pracodawca mial na
    > niego "haka"?
    jak zostawie "za porozumieniem stron" i zadzwonia do mojego pracodawcy, to
    dowiedza sie ze to bylo moje wypowiedzenie - pomysla ze cos chce ukryc.A po
    tym, ze przepracowalem tam rowno 3 lata i miesiac napewno domysla sie, ze:
    a. nie chcialem wejsc w 3 miesieczny okres wypowiedzenia.
    b. praca byla bez perspektyw - zwlaszcza, ze pisze o tym w liscie.

    dziekuje za odpowiedz
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-04-07 14:33:27
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marsiuu napisał:

    > nie koniecznie - wiedzac w jakiej ktos pracowal firmie, mozesz sie
    > dowiedziec czy byly tam zwolnienia recesyjne.

    Moze i sa pracodawcy, ktorzy tak pilnie wszystko sprawdzaja, ale obawiam
    sie, ze wiekszosc ma to w nosie (sprawdzanie), zwlaszcza ze w cv chyba
    nie pisze sie zwyczajowo (?) formy rozwiazania umowy, a przynajmniej ja
    takiego wzoru nie spotkalem.

> [...]
    > a. nie chcialem wejsc w 3 miesieczny okres wypowiedzenia.
    > b. praca byla bez perspektyw - zwlaszcza, ze pisze o tym w liscie.

    Ja to napisalem, na okolicznosc - zwolniles sie w styczniu a pracy
    szukasz w pazdzierniku - oczywiscie wyjasnienie o perspektywach wszystko
    powinno wyjasnic.

    Tak jak wczesniej napisalem, kolezanka ktora kilka firm juz zwiedzila i
    chyba za bardzo pracy nie musiala szukac, powielala plotke (norme
    zwyczajowa ;) ) albo sama wymyslila - najlepsze jest za porozumieniem
    stron. Choc z moich doswiadczen w kadrach wynikalo, ze ludzie ladujacy
    na "bruku" za porozumieniem (nie odchodzacy do innych firm) mieli
    przewaznie jakies klopoty.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-04-07 16:22:23
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Moim celem jest: ZDOBYC PRACE.

    Zgadzam sie, ze tak pilnie wszystkiego nei sprawdzaja, ale chyba tylko w
    pierwszej fazie rektrucajci, a "im dalej w las...".
    Uwazam ze sposob rozwiazanai poprzedniej umowy jest dosc istotny - z tego
    pracodawca moze wywnioskowac, czy przypadkiem mu sie nie zwolnie w mniej
    okrzesany sposob ;-)

    Ja sam sie zwolnilem zgodnie z KP wypracowalem miesieczny okres
    wypowiedzenia i powiedzialem dowidzenia - teraz otrzymalem swiadectwo pracy,
    w ktorym mam napisane, ze "rozwiazanie umowy za porozumieniem stron" - nie
    jestem pewny, ale mam przeczucie, ze taki wpis moze utrudnic zdobycie
    pracy - dokladnie tak jak napisales o swojej kolezance, ktroa pewnie za
    wiele razy nie doswiadczala szukania pracy ;) - widac miala inne walory ;-)

    dziekuje za owocna dyskusje :-)
    pa
    mariusz