PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę i działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2003-04-06 20:40:47
    Temat: Umowa o pracę i działalność gospodarcza
    Od: "Bartek" <c...@b...pl>

    Witam

    Firma dla której pracuję, zaoferowała mi zmianę formy zatrudnienia. Do tej
    pory byłem zatrudniony na umowę o dzieło, skończyłem już studia, więc byłem
    bez ubezp. zdr. Po moich usilnych naleganiach o umowę o pracę, dostałem
    następującą propozycję (która ma zminimalizować koszty mojego zatrudnienia):
    Umowa o pracę na kwotę minimalną, do tego otwieram własną działalność
    gospodarczą i co miesiąc wystawiam im fakturę na pozostałą kwotę
    wynagrodzenia, firma powadzi moją księgowość.

    Tyle tytułem wstępu, teraz pytanie:
    Jakie są konsekwencje prowadzenia działalności gosp., plusy, minusy, jakie
    wiążą się z tym opłaty i czy w ogóle warto się w coś takiego pakować?

    Dzięki za odpowiedzi (oby były)
    Bartek

  • 2. Data: 2003-04-06 21:58:05
    Temat: Re: Umowa o pracę i działalność gospodarcza
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Bartek" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Bartek
    >
    > Nie ma nic gorszego jak własna działalność i stres z nią związany opłaty
    ZUSY-patrz wyżej tam coś jest na ten temat już poruszali.

  • 3. Data: 2003-04-07 06:17:50
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Bartek" <c...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > Jakie są konsekwencje prowadzenia działalności gosp., plusy, minusy, jakie
    > wiążą się z tym opłaty i czy w ogóle warto się w coś takiego pakować?

    Firma chce zaoszczędzić na ZUS.
    Jak da ci pensję minimalną, to z tytulu DG nie będziesz musiał płacić ZUS.
    Jak ci poprowadzi księgowość, to będziesz miał bezstresowo.
    Dopytaj się tylko kto ponosi odpowiedzialność jak się księgowość rąbnie.
    Żeby się nie okazało, że ty. (to taki efekt uboczny).

    W każdym razie powiedzmy, że postąpili 'uczciwie'.

    Efekt końcowy. Emeryturka na koniec 300 zł. Bo przecież przez całe życie
    zarabiałeś 800 zł.
    Masz dwa wyjścia z wariantami.
    1. Jeżeli jesteś dobry i konkurencja ci proponuje lepsze warunki: nie
    zgodzić się i trochę potargować. W ostateczności pójdziesz do konkurencji.
    2. Jak nie masz za wielkiego wyboru: zgodzić się:
    a) i nie martwić się przyszłością: przecież za 30 lat zdążę wygrać w
    totolotka
    b) potargować się o podwyżkę i jakieś 500 zł miesięcznie samemu wrzucać
    gdzieś jako inwestycja 'emerytalna'. np. III filar, albo fundusze
    inwestycyjne.
    c) bez podwyżki wrzucać coś na emryturkę i żyć z tego co ci zostanie.

    Ja jednak poszukałbym porządnej pracy na pełny etat za porządne pieniądze,
    pod warunkiem, że jest gdzie szukać.
    Nie zapomnij, że są jeszcze inne kraje niż Polska gdzie tak nie kombinują.
    Zawsze przecież możesz się zwolnić.

  • 4. Data: 2003-04-07 06:23:31
    Temat: Re: Umowa o pracę i
    Od: Piotr Liskiewicz <p...@s...pl>

    Bartek wrote:

    > Umowa o pracę na kwotę minimalną, do tego otwieram własną działalność
    > gospodarczą i co miesiąc wystawiam im fakturę na pozostałą kwotę
    > wynagrodzenia, firma powadzi moją księgowość.
    Firma powinna na DG placic Ci wiecej, niz pozostala czesc - bedziesz
    musial ponosic koszty firmy (skladka zdrowotna ZUS, wlasny sprzet,
    koszty obslugi konta bankowego itp).

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-04-07 08:02:48
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    Bartek wrote:

    [...]

    > Tyle tytułem wstępu, teraz pytanie:
    > Jakie są konsekwencje prowadzenia działalności gosp., plusy, minusy, jakie
    > wiążą się z tym opłaty i czy w ogóle warto się w coś takiego pakować?

    Fakty:
    - firma malo powazna chociaz uczciwa,
    - skoro nie stac jej na Ciebie to duzo nie zarobisz,
    - wlasna dzial.gosp. jest dla przedsiebiorczych wlascicieli - jesli
    czujesz sie specjalista i chcesz naprawde sie wyksztalcic w jakiejs
    dziedzinie, a nie prowadzic firme, to szukaj czegos innego,
    - polowe tego co masz na fakturze zezra Ci podatki i oplaty,
    - wysokosc oplat masz na groups.google.pl (w archiwach tej grupy).

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 6. Data: 2003-04-07 18:38:46
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    KK wrote:
    > Jak da ci pensję minimalną, to z tytulu DG nie będziesz musiał
    > płacić ZUS.
    Poprawka: będzie musiał płacić składkę zdrowotną. Na dzień dzisiejszy
    to ponad 140zł :(

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-04-08 00:15:31
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > Zawsze przecież możesz się zwolnić.
    >

    > za prowadzenie księgowości odpowiedzialność ponosi właściciel - na drodze
    sądowej możesz dochodzić swoich praw/proces cywilny/.Zapytaj się czy księgowa
    ma Licencję Ministerstwa Finansów - możesz mieć wtedy nadzieję , że będzie O.K.

    pzdr
    G.

  • 8. Data: 2003-04-08 00:18:07
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > Jakie są konsekwencje prowadzenia działalności gosp., plusy, minusy, jakie
    > wiążą się z tym opłaty i  czy w ogóle warto się w coś takiego pakować?

    ZUS-u /tzn ubezp.społecznego nie płacisz/ ,ale jako os.fiz.płacisz
    ubezpieczenie zdrowotne, które jest odliczane od podatku dochod.Obecnie
    ok.106,90PLN.
    Pzdr.
    G.

  • 9. Data: 2003-04-08 05:55:46
    Od: Piotr Liskiewicz <p...@s...pl>

    g...@o...pl wrote:

    > Obecnie ok.106,90PLN.
    A dokladnie: 142,35PLN

    Piotrek

  • 10. Data: 2003-04-08 06:33:28
    Od: "Bartek" <c...@b...pl>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, widzę że sytuacja nie jest taka zła jak
    sobie wyobrażałem :-)

    ---
    Pozdrawiam
    Bartek