PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie/o dzieło - swiadczenie usług

  • 1. Data: 2003-04-06 20:06:47
    Temat: Umowa zlecenie/o dzieło - swiadczenie usług
    Od: "K" <o...@p...onet.pl>

    Jak bedzie wygladało /dla Urzedu Skarbowego/ jezeli bede podpisywal w/w
    umowy jako student nie placac ZUS /placac podatek dochodowy 19%/ z jedna
    firmą na podwykonywanie usług budowlanych. Bede dostawal od nich roboty.
    Chodzi mi o pewna ciaglosc w czasie czyli np przez rok.
    Serdeczne dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-04-06 20:29:13
    Temat: Re: Umowa zlecenie/o dzieło - swiadczenie usług
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Jak bedzie wygladało /dla Urzedu Skarbowego/ jezeli bede
    > podpisywal w/w umowy jako student nie placac ZUS /placac
    > podatek dochodowy 19%/ z jedna firmą na podwykonywanie
    > usług budowlanych.

    Dla US bedzie to wygladalo tak, ze bedziesz podpisywal
    umowy z jedna firma, za co bedziesz placil podatek...

    Maciek

  • 3. Data: 2003-04-06 21:23:24
    Temat: Re: Umowa zlecenie/o dzieło
    Od: "K" <o...@p...onet.pl>

    Chodzi o podejrzenie, że wykorzystując statut studenta uciekam od płacenia
    ZUS i tych innych.

  • 4. Data: 2003-04-07 03:02:23
    Od: "anna jezierska" <d...@N...gazeta.pl>

    K <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chodzi o podejrzenie, że wykorzystując statut studenta uciekam od płacenia
    > ZUS i tych innych.

    uczeń, student jeżeli nie ukończył 26 lat jest zwolniony ze składek na
    ubezpieczenie społeczne, zaplacisz tylko podatek do urzędu skarbowego.

  • 5. Data: 2003-04-07 12:15:59
    Od: "K" <o...@p...onet.pl>

    Okej a co jeśli będe chciał zatrudnic kilku ludzi zeby mi pomagali w tych
    moich pracach zleconych

  • 6. Data: 2003-04-07 14:09:42
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Okej a co jeśli będe chciał zatrudnic kilku ludzi
    > zeby mi pomagali w tych moich pracach zleconych

    ...to podpisujesz z nimi umowy o podwykonastwo (np. zlecenie)
    albo zakladasz wlasna dzialalnosc i ich zatrudniasz.

  • 7. Data: 2003-04-08 00:20:38
    Od: g...@o...pl

    > ...to podpisujesz z nimi umowy o podwykonastwo (np. zlecenie)
    > albo zakladasz wlasna dzialalnosc i ich zatrudniasz.

    O ile wiem musi być działalność.

  • 8. Data: 2003-04-08 07:52:33
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > O ile wiem musi być działalność.

    Mianowicie z jakiego powodu?

    Maciek

  • 9. Data: 2003-04-08 08:23:01
    Od: "octane" <o...@p...onet.pl>

    Macias wrote:

    > Mianowicie z jakiego powodu?
    >
    > Maciek

    Gdzies wyczytałem ze jezeli zachodzi obawa ze zatrudniony /umowa zlec, o
    dzielo/ wykonuje obowiazki podobne do zatrudnionych na umowe o prace, to
    zachodzi podejrzenie o nieuczciwe omijanie przepisów np przez pracodawce.

  • 10. Data: 2003-04-08 19:54:04
    Od: "octane" <o...@p...onet.pl>

    nie bywaja tu urzędnicy Bardzo prosze o wypowiedzi przecierz nie pujde do
    zusu i nie zapytam . Nie mam tam znajomych :(