PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stanowisko kierow. a ewidencja godzin - pomocy!

  • 1. Data: 2003-11-30 18:52:17
    Temat: Stanowisko kierow. a ewidencja godzin - pomocy!
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    Mam powazny problem:
    1. Czy osobie na stanowisku kierowniczym w zadnym przypadku nie
    przysluguja nadgodziny? Co z praca w soboty, swieta, itd.?

    2. Zalozmy ze nadgodziny nie przysluguja. W zwiazku z tym, czy pracodawca
    musi prowadzic ewidencje tych nadgodzin?

    Pisze tu o sytuacji zwyklego etatu, ale jest to stanowisko kierownicze.

    Dziekuje za pomoc.

    Przyjazny Andrzej
    GG: 1570707; ICQ: 175468603
    E-mail: a...@l...pl; a...@t...pl
    "Adela wracała w świetliste poranki"

  • 2. Data: 2003-11-30 21:49:22
    Temat: Re: Stanowisko kierow. a ewidencja godzin - pomocy!
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Mam powazny problem:
    > 1. Czy osobie na stanowisku kierowniczym w zadnym przypadku nie
    > przysluguja nadgodziny? Co z praca w soboty, swieta, itd.?

    Jako platne raczej nie.

    > 2. Zalozmy ze nadgodziny nie przysluguja. W zwiazku z tym, czy pracodawca
    > musi prowadzic ewidencje tych nadgodzin?
    Czas pracy pracownika powinien byc ewidencjonowany. Chociazby z przyczyn
    BHP, jesli ktos bedzie mial wypadek w pracy, albo w drodze z pracy.
    Natomiast, jesli jak wspominales sa to stanowiska kierownicze, to nie ma
    koniecznosci wyliczania osobno, co bylo nadgodzinami. Przynajmniej z czyms
    takim sie nie spotkalem.

    > Pisze tu o sytuacji zwyklego etatu, ale jest to stanowisko kierownicze.

    W angazu masz wpisane "kierownik"?
    Znane zagadnienie. znam przypadki, gdzie wiekszosc pracownikow fizycznych
    poprzerzucano na stanowiska "kierownicze" i dopiero przy wyplacie chlopaki
    sei polapali, ile ich kosztuje ladny tytul "kierownik lewej lady w prawym
    sektorze"; polaczony z jednym podwladnym ).
    > Dziekuje za pomoc.
    Nie trac nadzieji, ja pisze z doswiadczenia, moze ktoryc z grupowych
    kadrowcow bedzie mal dla ciebie jakas porade bardziej szczegolowa.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-12-01 09:59:04
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-30 19:52, Przyjazny Andrzej wrote:
> [...]
    > musi prowadzic ewidencje tych nadgodzin?
    >
    > Pisze tu o sytuacji zwyklego etatu, ale jest to stanowisko kierownicze.

    Kodeks pracy (może cos się zmieniło, o ile wiem, to nie):

    Art. 134. [Dodatek do wynagrodzenia] § 1. [19] Za pracę w godzinach
    nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia, przysługuje dodatek w
    wysokości: [..........]

    Art. 135. [Pracownicy zarządzający] § 1. Pracownicy zarządzający, w
    imieniu pracodawcy, zakładem pracy, główni księgowi i kierownicy
    wyodrębnionych komórek organizacyjnych zakładu pracy, a także zastępcy
    tych osób, wykonują, w razie konieczności, pracę poza normalnymi
    godzinami pracy bez prawa do oddzielnego wynagrodzenia z tytułu pracy w
    godzinach nadliczbowych.

    § 2. Pracownikom, o których mowa w § 1, z wyłączeniem pracowników
    zarządzających, w imieniu pracodawcy, zakładem pracy, przysługuje jednak
    prawo do oddzielnego wynagrodzenia z tytułu pracy wykonanej na polecenie
    pracodawcy w godzinach nadliczbowych przypadających w niedzielę, święto
    lub w dodatkowym dniu wolnym od pracy, jeżeli za pracę w tym dniu nie
    otrzymali innego dnia wolnego od pracy.

    Art. 136. [Zadaniowy czas pracy] Do pracowników, których czas pracy
    został określony wymiarem ich zadań, nie stosuje się art. 134.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-12-03 23:53:48
    Od: "El Tiburon" <j...@c...pl>

    Mnie czasem płacili, niestety później stwierdzili, że już nie będą i obecnie
    przez 5 miesięcy już nic nie muszę robić...