PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sciezka rozwoju inżyniera

  • 21. Data: 2009-07-17 20:51:55
    Temat: Re: Sciezka rozwoju inżyniera
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-07-17, Muchomor <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A tak w sumie, to czemu uważasz, że praca to jest tylko dla pieniędzy,
    > albo tylko dla przyjemności, a nie występuje w naturze "dla przyjemności
    > i pieniędzy"?

    I tu mnie masz! Moze faktycznie troche sie zagalopowalem. Prawda jest
    taka, ze przyjemnosc jest rowniez istotna, natomiast z pragmatycznego
    punktu widzenia nie jest czynnikiem decydujacym. Innymi slowy jestem
    gotow z niej zrezygnowac jesli to polepszy zycie mojej rodziny. O wiele
    wyzej stawiam rozwoj (nie nie chodzi o kase panie Ghost). W praktyce
    nigdy tej przyjemnosci nie brakowalo (pomijajac epizod managerski) tak
    wiec masz 100% racji - taka kombinacja zdecydowanie wystepuje w naturze :)

    Muchomor

  • 22. Data: 2009-07-18 15:38:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce to to się tylko tak nazywa.
    > A w praktyce, wybacz, są to jakieś jednostkowe sprawy.
    > Co nowego, innowacyjnego zostało w polskich laboratoriach wymyślone?

    Kwestia co rozumiesz, przez Research & Development - wiesz liczba krajow,
    gdzie buduje sie rakiety kosmiczne czy glowice jadrowe jest jednak
    ograniczona.

  • 23. Data: 2009-07-19 14:05:36
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Ghost pisze:

    > Kwestia co rozumiesz, przez Research & Development - wiesz liczba
    > krajow, gdzie buduje sie rakiety kosmiczne czy glowice jadrowe jest
    > jednak ograniczona.

    R&D to może być wszystko: nowe materiały, nowatorskie metody produkcji,
    wyniki w badaniach podstawowych, nowe technologie.

    Przykładowo R&D to jest wynalezienie nowego materiału na płytę typu DVD,
    wymyślenie samego DVD, wymyślenie nowego protokołu korekcji błędów do
    takiej płyty.

    Natomiast R&D to nie jest: zakupienie gotowej technologii i
    zaimplementowanie drivera, który ją uruchamia; wyprodukowanie
    odtwarzacza DVD. Poprawianie błędów w driverze, napisanym przez
    kolegów z Chin czy innego kraju. Zaimplementowanie nowego
    protokołu korekcji błędów wg specyfikacji.

    Oczywiście, skupiłem się na IT, ale to dotyczy różnych dziedzin.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 24. Data: 2009-07-19 14:32:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > R&D to może być wszystko: nowe materiały, nowatorskie metody produkcji,
    > wyniki w badaniach podstawowych, nowe technologie.

    I Twoim zdaneim w swiecie zachodnim jaki procent inzynierow sie na to lapie?

> [...]
    > protokołu korekcji błędów wg specyfikacji.
    >
    > Oczywiście, skupiłem się na IT, ale to dotyczy różnych dziedzin.

    Skoro IT: tworzenie oprogramowania, zalicza sie jako development czy nie?

  • 25. Data: 2009-07-19 15:03:58
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Ghost pisze:

    > I Twoim zdaneim w swiecie zachodnim jaki procent inzynierow sie na to
    > lapie?

    Słuchaj, nie mam pojęcia.
    Ale ci, którzy mają takie ambicje, mają czego szukać.

    > Skoro IT: tworzenie oprogramowania, zalicza sie jako development czy nie?

    Na development tak, na research samo z siebie, nie.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 26. Data: 2009-07-19 16:02:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Słuchaj, nie mam pojęcia.

    Bylo tak od razu.

  • 27. Data: 2009-07-19 19:36:11
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Ghost pisze:

    > Bylo tak od razu.

    Świetnie, to teraz ty powiedz ile to procent.
    I przy okazji wymień jakieś innowacje robione w Polsce.
    Każda z nich wywoła u mnie uśmiech zadowolenia.
    Fajnie, jak się coś w Polsce robi.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 28. Data: 2009-07-20 05:02:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Świetnie, to teraz ty powiedz ile to procent.

    Alez nie ja pisze, ze inzynier byle tylko wyjechal za granice ma znaczace
    szanse dostac robote w R&D zdefiniowanym tak, jak Ty to ujales. Juz pomijam
    kwestie, ze Twoje "sprytne" spychanie dyskusji z "sciezka rozwoju" na
    cokolwiek co sobie wyznaczysz i naciagniesz jakby nie dodaje sensu.

  • 29. Data: 2009-07-20 08:22:45
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Ghost pisze:
    > Alez nie ja pisze, ze inzynier byle tylko wyjechal za granice ma
    > znaczace szanse dostac robote w R&D zdefiniowanym tak, jak Ty to ujales.

    Zasadniczo większą szansę, szczególnie jak będzie szukał pod tym kątem.
    Taka prawda niestety.

    > Juz pomijam kwestie, ze Twoje "sprytne" spychanie dyskusji z "sciezka
    > rozwoju" na cokolwiek co sobie wyznaczysz i naciagniesz jakby nie dodaje
    > sensu.

    Za to ty świetnie przerzucasz sprawę na durne pytania, typu
    "ile procent czegoś tam", aby móc dumnie pokazać, jak to ja nie umiem
    na to pytanie odpowiedzieć.

    Może powiesz ile procent polskich firm zajmuje się R&D?
    Nie wiesz?
    Aaa... no to nie ma o czym rozmawiać. :->

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 30. Data: 2009-07-20 08:57:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Zasadniczo większą szansę, szczególnie jak będzie szukał pod tym kątem.
    > Taka prawda niestety.

    Twierdze, ze ta szansa dalej bedzie niewielka.

    > Za to ty świetnie przerzucasz sprawę na durne pytania, typu
    > "ile procent czegoś tam", aby móc dumnie pokazać, jak to ja nie umiem
    > na to pytanie odpowiedzieć.

    Zadne dumnie pokazac, to CHumanisci* operuja ogolnikami - porzadny inzynier
    trzezwo ocenia sytuacje, a to sie robi najlepiej liczbami, jesli ich nie
    znasz, znaczy, ze nie znasz sytuacji. Kropka.

    > Może powiesz ile procent polskich firm zajmuje się R&D?
    > Nie wiesz?
    > Aaa... no to nie ma o czym rozmawiać. :->

    Powiem tak, po pierwsze nadal twierdze, ze usilnie spychasz dyskusje na
    boczne tory. Po drugie tezy stawiasz bardzo ogolnie i nieprecyzyjnie, dzieki
    czemu pozostaje spore pole do manewru. A ja nie jestem chetny do never
    ending trolling.

    *korekta nie poprawiac