PracaGrupypl.praca.dyskusje › KRUS i prawa praacownika

  • 1. Data: 2009-07-16 08:37:15
    Temat: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    to teraz tak z innej beczki,
    co z prawami pracy ludzi pracujących pod KRUS?
    mają oni jakiś kodeks pracy, jakieś prawa, normy godzinowe, BHP i tak
    dalej?:O)

  • 2. Data: 2009-07-16 08:55:55
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 10:37:15 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > to teraz tak z innej beczki,
    > co z prawami pracy ludzi pracujących pod KRUS?

    Jesteś pracownikiem KRUS?

    > mają oni jakiś kodeks pracy, jakieś prawa, normy godzinowe, BHP i tak
    > dalej?:O)

    :)

  • 3. Data: 2009-07-16 11:51:14
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 2009-07-16 10:37, Papa Smerf pisze:
    > to teraz tak z innej beczki,
    > co z prawami pracy ludzi pracujących pod KRUS?
    > mają oni jakiś kodeks pracy, jakieś prawa, normy godzinowe, BHP i tak
    > dalej?:O)
    Google i pisz KRUS pracownicy i masz co chcesz ojczulku ;)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2009-07-16 12:46:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "mecenas" napisał:
    > Google i pisz KRUS pracownicy i masz co chcesz ojczulku ;)

    no właśnie google jakieś skąpe mi te informacje wypluwa panie mecenasie:O)
    tak jakby temat nie istniał, poza obowiązkowymi składkami:O)

  • 5. Data: 2009-07-16 12:47:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Herald" napisał:

    > Jesteś pracownikiem KRUS?

    chodziło mi raczej o krusowców, czyli rolników, nie wiem jak ich nazwać,
    ludzi pracujących w rolnictwie

    > :)

    z czego się śmiejesz?

  • 6. Data: 2009-07-17 11:58:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 14:47:55 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > chodziło mi raczej o krusowców, czyli rolników,

    To jest wtedy prowadzącym rolniczą DG.
    A w przypadku zatrudniania pracowników - normalnie dla nich jest stosowany
    KP (jeżeli taki KRUSowiec zawarł z nimi umowę o pracę). Maja tak obowiązki
    jak i prawa wynikające z KP.
    Przecież to chyba tak oczywista oczywistość że hej :))))

  • 7. Data: 2009-07-17 21:54:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Herald" napisał:
    > To jest wtedy prowadzącym rolniczą DG.

    jaka jest podstawa prawna twoich wypowiedzi?
    bo pierwsze słyszę o rolniczej DG, a w uszach mi dzwięczy zwrot
    "pozarolnicza DG"

> [...]
    > jak i prawa wynikające z KP.
    > Przecież to chyba tak oczywista oczywistość że hej :))))

    akurat dla mnie to wcale oczywiste nie jest, jaką umowę o pracę podpisujesz?
    bo zadje się ża umowy pracownicze są dla ZUSowców?
    acha, no i jakoś w życiu nie słyszałem o PIPie dla KRUSowców:O)
    dla mnie to jest masa niewiadomych, wiec jeśli dla ciebie to oczywiste to
    uświadom:O)

  • 8. Data: 2009-07-22 09:07:19
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 23:54:25 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > jaka jest podstawa prawna twoich wypowiedzi?

    http://www.krus.gov.pl/
    http://www.krus.gov.pl/zadania-krus/informacje-ogoln
    e/

    > bo pierwsze słyszę o rolniczej DG, a w uszach mi dzwięczy zwrot
    > "pozarolnicza DG"

    http://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/doku
    menty/UE/Okr_ustawodawstwa_wl_wobec_roln_podejm_dzia
    l_zarobk_w_panstw_WE.pdf
    strona nr dwa, drugi wiersz.

    > akurat dla mnie to wcale oczywiste nie jest, jaką umowę o pracę podpisujesz?

    No nie irytuj mnie.
    Jeżeli zamierzasz KOGOKOLWIEK ZATRUDNIĆ to zawierasz z tym kimś umowę.
    Jeżeli świadczona praca ma nosić i wyczerpywać znamiona kodeksu pracy -
    zawierasz umowę o pracę.
    Są tez dopuszczalne umowy cywilne.

    > bo zadje się ża umowy pracownicze są dla ZUSowców?

    No i zgadza się. Prowadzący rolnicza DG (rolnik) jest ubezpieczony w KRUS
    (zakładamy że ma taki przywilej). Ale zatrudnieni przez niego pracownicy
    nie są rolnikami tylko PRACOWNIKAMI - więc ubezpieczeni są w ZUS
    http://www.4un.pl/forum/viewtopic.php?p=4056&sid=80b
    1dd43998c4aa36e7b184cd1512255

    > acha, no i jakoś w życiu nie słyszałem o PIPie dla KRUSowców:O)

    A czy ten "rolnik" wywiązał się ze swoich obowiązków formalnych?
    Np - zgłosił do PIPu, PISu (nie mylić z partią polityczną!!)?
    http://www.praca.egospodarka.pl/32578,Zatrudnienie-p
    racownika-obowiazki-informacyjne-pracodawcy,1,47,1.h
    tml

    > dla mnie to jest masa niewiadomych

    Nie każdy może być lekarzem, nie każdy może być kierowcą formuły1, nie
    każdy ma mózg. Pozostań lepiej na etapie czytania, skoro nie potrafisz
    zrozumieć że "PRACOWNIK to pracownik".

  • 9. Data: 2009-07-22 19:41:20
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Herald"> napisał:
    > http://www.krus.gov.pl/
    > http://www.krus.gov.pl/zadania-krus/informacje-ogoln
    e/

    DG to jest ZUS, zdaje sie nawet że nie da sie założyć DG jednocześnie
    zajmując się rolnictwem (zdaje sie takie oświadczenie jest wymagane) a w
    katrgoriach wyboru dziedziny działalności nie ma działalnosci rolniczej!:O(

> [...]
    > Jeżeli świadczona praca ma nosić i wyczerpywać znamiona kodeksu pracy -
    > zawierasz umowę o pracę. Są tez dopuszczalne umowy cywilne.

    chcesz powiedzieć że KRUSowiec zatrudnia pracowników na ZUS?:O)
    czy KP odnosi się do KRUSowców, czy nie?

    > A czy ten "rolnik" wywiązał się ze swoich obowiązków formalnych?
    > Np - zgłosił do PIPu, PISu (nie mylić z partią polityczną!!)?

    bez zgłaszania wiadomo że praca rolnika przekracza znacząco normy czasy
    pracy PK, i wiele inych norm KP, po drógie co chwila w telewizji jest ze
    jakeiś dziecko pracując na roli sobie coś urwało, a od kiedy to KP pozwala
    pracować dzieciom i to jeszcze bez umowy, badań lekarskich i takich tam?:O)

    > Nie każdy może być lekarzem, nie każdy może być kierowcą formuły1, nie
    > każdy ma mózg. Pozostań lepiej na etapie czytania, skoro nie potrafisz
    > zrozumieć że "PRACOWNIK to pracownik".

    oj widzę ze jesteś głupszy niz mój but wiec szkoda czasu:O(

  • 10. Data: 2009-07-23 22:37:38
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    Papa Smerf wrote:
    > to teraz tak z innej beczki,
    > co z prawami pracy ludzi pracujących pod KRUS?
    > mają oni jakiś kodeks pracy, jakieś prawa, normy godzinowe, BHP i tak
    > dalej?:O)

    Nie, podobnie jak prowadzących własną DG nie dotyczą ich normy
    godzinowe, prawa do urlopów itd.

    pozdrawiam
    P.