PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sciezka rozwoju inżyniera

  • 31. Data: 2009-07-20 11:33:02
    Temat: Re: Sciezka rozwoju inżyniera
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Twierdze, ze ta szansa dalej bedzie niewielka.

    Konkretnie jak niewielka? Masz okazje "trzezwo ocenic sytuacje, a to sie
    robi najlepiej liczbami, jesli ich nie znasz, znaczy, ze nie znasz
    sytuacji. Kropka."

    Ah zapomnialem - to sie tyczy "porzadnych inzynierow", a poster "Ghost"
    to - sadzac po dotychczasowej "tworczosci" - CHumanista*

    Muchomor

    *korekta nie poprawiac

  • 32. Data: 2009-07-20 15:01:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Muchomor" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h41km3$j8g$1@news.onet.pl...

    > Konkretnie jak niewielka?

    Stawiasz teze przeciwna?

    > Ah zapomnialem - to sie tyczy "porzadnych inzynierow", a poster "Ghost"
    > to - sadzac po dotychczasowej "tworczosci" - CHumanista*

    Ojej kolejny mlody emo-wielbiciel mi sie trafil. Od teraz bedziesz czytal
    wszelkie posty me i nie opuscisz az do smierci mnie.

  • 33. Data: 2009-07-20 15:37:39
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Muchomor" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h41km3$j8g$1@news.onet.pl...

    > Stawiasz teze przeciwna?

    Brawo. Nie zawiodles mnie.

    > Ojej kolejny mlody emo-wielbiciel mi sie trafil. Od teraz bedziesz
    > czytal wszelkie posty me i nie opuscisz az do smierci mnie.

    Wiesz chlopcze, kilkanascie lat spedzonych na usenecie pozwolilo mi
    zaobserwowac, ze drobne, wiejskie cwaniaczki zawsze popyskuja troche i
    same wlasna bronia sie wykoncza. Tobie to zajelo wyjatkowo malo czasu.

    Muchomor

  • 34. Data: 2009-07-20 18:03:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Muchomor" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h4230p$d5c$1@news.onet.pl...

    > Brawo. Nie zawiodles mnie.

    Etam, łatwy przypadek jestes.

    > Wiesz chlopcze, kilkanascie lat spedzonych na usenecie pozwolilo mi
    > zaobserwowac, ze drobne, wiejskie cwaniaczki zawsze popyskuja troche i
    > same wlasna bronia sie wykoncza. Tobie to zajelo wyjatkowo malo czasu.

    Och, nie przesadzaj, wszak to Ty piszac w watku do roznych osob zwracasz sie
    jednak ku mnie. To musi byc uczucie. Znaczy nie opuscisz juz mnie. Slodki
    jestes w tych zalotach - "drobny, wiejski cwaniaczku" jakiez to oryginalne i
    nastoletnie (jak sam wspomniales). A moze to jakies wyparcie? Kontynuuj
    pociagniemy analize dalej.

  • 35. Data: 2009-07-20 18:56:21
    Od: Echh <E...@S...pl>

> [...]
    > oryginalne i nastoletnie (jak sam wspomniales). A moze to jakies
    > wyparcie? Kontynuuj pociagniemy analize dalej.

    No i wielki ch... z twojego gadani Ghost wyszedl. Wygladasz mi na
    oszolomionego wyborce PO. Wiele gadania a na koniec i tak nie wiadomo o
    czym i jaki byl temat przewodni.

  • 36. Data: 2009-07-20 19:41:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Ja zgaduję, że tym iż zagranicą robi się Research & Development,
    > a u nas robi się Reading & Debugging czegoś, co zagranicą zostało
    > wymyślone.

    To jest prawda, ale chyba mylisz przyczynę ze skutkiem. Tu nie chodzi o
    to, czy w Polsce robi się albo nie R&D albo nawet samo D, ale o to, jak to
    się robi. Można sobie wyobrazić samo D na wysokim poziomie i bez R
    (przynajmniej pojmowanego w taki sposób, jak tu pisano), ale firma musi
    być tym zainteresowana. A nie jest to wcale takie oczywiste. Oddziały, czy
    raczej oddziałki zachodnich firm nie są, bo mają to u siebie (a teraz w
    ogóle będzie masakra). Rodzime firmy też nie są, bo radzą sobie bez tego,
    tak jest taniej i taki umiejący nie za wiele inżynier jest w polskim
    pojęciu bardzo dobrą inwestycją. Poza tym, żeby w firmie robić jakieś
    fajne rzeczy, musi się zebrać pewna masa krytyczna rozumnych ludzi, żeby
    było kim to robić i robić to sensownie. Ale jak się ta masa ma zebrać,
    skoro w firmie się nic ciekawego nie dzieje. Zaklęte koło :)
    I to raczej z tego powodu nie ma u nas R&D a nie przez brak R&D jest to i
    tamto.

    e.

  • 37. Data: 2009-07-21 04:47:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:h42h9e$20p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > ogóle będzie masakra). Rodzime firmy też nie są, bo radzą sobie bez tego,
    > tak jest taniej i taki umiejący nie za wiele inżynier jest w polskim

    Wez jeszcze pod uwage, ze R&D na takim poziomie jak tu wymieniano to robota
    badziej dla doktorow, nie inzynierow.

  • 38. Data: 2009-07-21 13:26:28
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Wez jeszcze pod uwage, ze R&D na takim poziomie jak tu wymieniano to
    robota
    > badziej dla doktorow, nie inzynierow.

    prawda, ale IMHO wcale nie musimy być potęgą R&D właśnie w takim
    znaczeniu, żeby inżynier czy nawet dr inż. mógł się rozwijać. Przykładem
    mogą być małe firemki, założone przez różnych dr inż., pasożytujące na
    uczelnianym sprzęcie. Nie prowadzono tam żadnego wielkiego R ale raczej
    solidny D i dobry dr inż. miał tam sporo ciekawej pracy. Pomysł polegał po
    prostu na (de facto lewym) ścięciu kosztów przez wykorzystanie
    uczelnianego sprzętu wielkiej wartości, ktory to sprzęt bardzo często stał
    i się kurzył. Co bardziej bezczelni zlecali swoje próbne projekty
    studentom na zaliczenia :) Pewien zakład mikrofal był w tym zakresie
    bardzo prężny :) Tak więc ciekawa praca była tyle że nie było chętnych na
    zakup potrzebnego sprzętu za własne pieniądze (przynajmniej na początku
    działalności, bo znam kilka firm o takim uczelnianym rodowodzie, które
    teraz są już samodzielne i dobrze sobie radzą).

    e.

  • 39. Data: 2009-07-21 17:27:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:h44g4i$1tt$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > działalności, bo znam kilka firm o takim uczelnianym rodowodzie, które
    > teraz są już samodzielne i dobrze sobie radzą).

    Wszyscy znamy - Microsoft Corporation.

  • 40. Data: 2009-07-21 21:00:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Echh" <E...@S...pl> napisał w wiadomości

    > No i wielki ch... z twojego gadani Ghost wyszedl. Wygladasz mi na
    > oszolomionego wyborce PO. Wiele gadania a na koniec i tak nie wiadomo o
    > czym i jaki byl temat przewodni.

    ADHD?