PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmuszanie pracownika do urlopu

  • 1. Data: 2003-10-03 15:45:39
    Temat: zmuszanie pracownika do urlopu
    Od: "Basia" <t...@W...pl>

    Szanowni Państwo,
    uprzejmie proszę o informację czy można zmusić pracownika do wykorzystania
    urlopu wypoczynkowego.Jestem zatrudniona na czas nieorkreślony (wymiar 26
    dni).Moja szefowa jest w 4 miesiący ciąży i planuje pracować do końca
    października. Chce abym wykorzystała pozostałe 18 dni urlopu zanim przestanie
    uczęszczać do pracy. Oświadczyła, że potem " nie będę miała okazji tego
    zrobić". W podobnej sytuacji jest mój kolega z działu. Uważamy, że Jej stan nie
    ma wpływu na nasze urlopy. Nadmieniam, że w tym roku przebywałam na
    dwutygodniowym zaplanowanym wcześniej urlopie oraz na życzenie kierownictwa
    Firmy w okresie tzw. " długich weekendów". Corocznie również jesteśmy wysyłani
    na urlopy w okresie Świąt Bożego Narodzenia , więc prawdopodobnie urlop będzie
    nam jeszcze potrzebny.Pracownicy biurowi do tej pory nie byli zmuszani do
    wykorzystywania zaległych urlopów do końca I kwartału następnego roku.Będę
    wdzięczna za poradę.

  • 2. Data: 2003-10-03 16:39:43
    Temat: Re: zmuszanie pracownika do urlopu
    Od: "Dagomar" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Basia" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystywania zaległych urlopów do końca I kwartału następnego roku.Będę

    Witam

    Może piszę trochę nie na temat. Basiu! Przetrzyj oczy i spójrz szerzej na
    świat, bo chyba trochę rzeczy Ci umyka.
    Wygląda na to że pracujesz w firmie państwowej. Dobrze żebyś wiedziała jak
    wygląda rzeczywistość w większości firm.
    Pracownicy aż proszą się o urlop, nawe zaległy. W firmach prywatnych urlop
    niestety jest luksusem. Na porządku dziennym są sytuacje że podpisuje się
    kartę urlopową i pracuje się dalej. Znam ludzi którzy od pięciu lat nie
    mieli dnia urlopu!
    Dlatego proponuję Ci, idź na urlop i korzystaj z wupoczynku.

    Pozdrawiam
    Dagomar

  • 3. Data: 2003-10-03 16:59:12
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Mozna. Pracodawca ma takie prawo. Jezeli jest to urlop zalegly, to tez ma
    takie prawo (zamiast wyplacac ekwiwalent)

  • 4. Data: 2003-10-04 13:38:29
    Od: "" <t...@W...pl>

    Mylisz się nie pracuję w firmir państwowej i znam realia rynku pracy.
> [...]
    > kartę urlopową i pracuje się dalej. Znam ludzi którzy od pięciu lat nie
    Nie interesują mnie perypetie urlopowe Twoich Kolegów tylko podstawa prawna
    dotycząca opisanej sytuacji.

  • 5. Data: 2003-10-04 14:08:23
    Od: "frustrat" <f...@i...pl>

    Użytkownik <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dobrze żebyś wiedziała jak
    > Nie interesują mnie perypetie urlopowe Twoich Kolegów tylko podstawa

    Co za ton!!!!!!

  • 6. Data: 2003-10-04 14:29:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Nie interesują mnie perypetie urlopowe Twoich Kolegów tylko podstawa
    > prawna dotycząca opisanej sytuacji.

    Tzw. prawo Kaduka.....
    W jakim Ty swiecie zyjesz?

  • 7. Data: 2003-10-04 14:52:47
    Od: Tyfusek <t...@o...pl>

    Użytkownik frustrat napisał:

    > prawna

    > Co za ton!!!!!!
    Prosiłam o poradę, a nie o opowieści z cyklu o Maryni i ułanach...
    Pozdrawiam Basia

  • 8. Data: 2003-10-04 14:59:15
    Od: "" <t...@W...pl>

    > Tzw. prawo Kaduka.....
    > W jakim Ty swiecie zyjesz?
    W realnym, gdzie obowiazki i prawa pracowników określa zbiór przepisów zwany
    Kodeksem Pracy. warto go znać i mieć odwagę by walczyc o jego egzekwowanie.
    Przykro mi jeżeli w Waszych firmach KP jest nieprzestrzegany, ale jeżeli tak
    jest, to po części jest to Waszą winą :(
    Pozdrawiam Basia

  • 9. Data: 2003-10-04 15:49:46
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > wykorzystywania zaległych urlopów do końca I kwartału następnego roku.Będę

    Witam
    Proponuje zapoznać się z art. 164 kp par.2 który dopuszcza przesunięcie terminu
    urlopu przez pracodawcę z powodu szczególnych potrzeb.Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2003-10-04 16:40:33
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik <t...@W...pl> napisał
> [...]
    tak
    > jest, to po części jest to Waszą winą :(
    To sama sobie go poczytaj - jest dostępny w wielu serwisach internetowych.
    Najlepiej pójść na rękę ciężarnej koleżance i firmie, w której pracujesz.
    Czyli iść na urlop w takim terminie, że firma mogła bezkolizyjnie pracować.
    Poza tym twój pracodawca może wyznaczyć Ci termin urlopu.

    mangha