PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na zwolnieniu

  • 1. Data: 2003-10-03 14:17:23
    Temat: praca na zwolnieniu
    Od: nutcracker <n...@o...pl >

    Pracownik , podczas zwolnienia lekarskiego / 7 dni / pracował
    zarobkowo w innym miejscu - w innym mieście. W tym czasie nie było
    żadnej kontroli pracownika podczas zwolnienia ani ze strony ZUS-u ani
    pracodawcy. Nie istnieje więc żaden protokół kontroli prawidłowości
    wykorzystania zwolnienia lekarskiego. O fakcie pracy w innym miejscu
    pracodawca dowiedział się miesiąc po fakcie a po trzech / 3 /
    miesiącach uznał to za powód do zwolnienia z pracy.
    Czy jest to wystarczający powód do zwolnienia z pracy oraz czy dla
    Sądu Pracy też sprawa będzie tak oczywista ?

    TIA

    nutcracker

  • 2. Data: 2003-10-03 23:38:55
    Temat: Re: praca na zwolnieniu
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 03 Oct 2003 16:17:23 +0200, nutcracker <n...@o...pl > wrote:

    >Czy jest to wystarczający powód do zwolnienia z pracy oraz czy dla
    >Sądu Pracy też sprawa będzie tak oczywista ?

    Wiesz co, nawet nie wiem co napisac bo tak mi rece opadly. To jest kur... jak
    najbardziej podstawa do zwolnienia dyscyplinarnego. Nie wiem czy pytasz bo
    jestes w takiej sytuacji czy dla kogos ale tupetu Ci nie brak w obu przypadkach.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 3. Data: 2003-10-04 00:41:08
    Od: nutcracker <n...@o...pl >

    On Sat, 04 Oct 2003 01:38:55 +0200, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

> [...]
    >jestes w takiej sytuacji czy dla kogos ale tupetu Ci nie brak w obu przypadkach.

    Widzę, że powinieneś zajmować się filozofią bo o rzeczywistości to
    raczej nie masz pojęcia. A jeżeli wiesz tyle ile napisałeś to tupetu
    raczej Tobie nie brak a napewno nie masz pojęcia o procedurach w
    takich wypadkach.

    pozdrawiam
    / aby znowu Ci ręce nie opadły /

    nutcracker

  • 4. Data: 2003-10-04 22:29:47
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 04 Oct 2003 02:41:08 +0200, nutcracker <n...@o...pl > wrote:

> [...]
    >raczej nie masz pojęcia. A jeżeli wiesz tyle ile napisałeś to tupetu
    >raczej Tobie nie brak a napewno nie masz pojęcia o procedurach w

    Zapewne dalsza czesc mojej wypowiedzi Ci sie nie spodoba, ale jesli po pierwszym
    akapicie bedziesz mial ochote czytac dalej - prosze bardzo.

    Abys nie myslal ze jestem maszyna, cyborgiem, bezdusznym automatem napisze zaraz
    na poczatku ze doskonale zdaje sobie sprawe ze swiat nie jest czarno-bialy, ze
    jest cala gama odcieni szarosci, ze nie ma prostych odpowiedzi i decyzji. Wiem
    jak trudno o prace i pieniadze niezbedne by sie utrzymac. Jednak trzeba brac
    odpowiedzialnosc za swoje dzialania i trzeba byc ich swiadomym, takze
    konsekwencji jakie za soba niosa. Skoro sprawa sie wydala, trzeba poniesc
    konsekwencje dokonanego wyboru, z pokora przyjac wypowiedzenie i dodac
    przepraszam - niewiele ono zmieni ale tego wymaga honor. Natomiast pozywac
    pracodawce do sadu pracy, skoro samemu dokonalo sie takiego czynu, ktory w
    swietle prawa jest przestepstwem, to juz zakrawa na kpine.

    Uwaga. Przemysl raz jeszcze czy chcesz czytac dalej bo bedzie nieprzyjemnie.

    No to jedziemy, ktos albo wyludzil, albo wprowadzil lekarza w blad, albo dal
    lapowke by uzyskac zwolnienie. Kazda z tych rzeczy, w kolejnosci narastajacej
    jest godna potepienia, a lapowka lub swiadome wprowadzenie lekarza w blad
    (symulacja choroby) celem osiagniecia korzysci majatkowej to przestepstwa.

    Sprawa druga, wprowadzenie w blad zarowno pracodawcy jak i ZUS'u celem
    osiagniecia korzysci majatkowej - bo co prawda pieniadze wyplacil pracodawca (za
    pierwsze 35 dni choroby), ale odliczyl sobie te wyplate w DRA zmniejszajac kwote
    odprowadzona do ZUS - w ten sposob ZUS zostal oszukany (czy ZUS oszukuje nas to
    nie ta dyskusja).

    Zatem po pierwsze zwolnienie bylo jak najbardziej sluszne - umyslne wprowadzenie
    w blad pracodawcy, uchylanie sie od pracy, rozmyslne narazenie pracodawcy na
    straty poniesione z braku pracownika (jakas praca nie zostala wykonana) lub
    dodatkowe koszty (ktos po godzinach musial wykonac prace tej osoby), .... .

    Po drugie zlamane zostaly przepisy o systemie ubezpieczen spolecznych - skoro
    zostala podjeta praca, pracownik nie byl na tyle chory by nie pojsc do pracy - a
    to juz smierdzi.

    Jesli sprawa skonczy sie tylko w sadzie pracy to bym sie na miejscu tej osoby
    cieszyl ze nie dopadly jej ciezsze konsekwencje i ze ZUS nie zainteresowal sie
    ta sprawa. Pod lupe zostalby takze zapewne wziety lekarz ktory wystawil
    zwolnienie i dokladnie by sprawdzono czy nie za duzo tych zwolnien wystawia.

    Wniosek - osoba o ktorej piszesz jest oszustem, przestepca, a w kazdym badz
    razie osoba pozbawiona honoru i nie potrafiaca zaakceptowac, ze czas poniesc
    konsekwencje swojego zachowania.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 5. Data: 2003-10-05 03:41:11
    Od: nutcracker <n...@o...pl >

    On Sun, 05 Oct 2003 00:29:47 +0200, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

    >Zapewne dalsza czesc mojej wypowiedzi Ci sie nie spodoba, ale jesli po pierwszym
    >akapicie bedziesz mial ochote czytac dalej - prosze bardzo.

    wprost przeciwnie, logicznie i sensownie pokazujesz kilka spraw z
    tematem związanych

> [...]
    >jest cala gama odcieni szarosci, ze nie ma prostych odpowiedzi i decyzji.

    juz tak nie myślę... :))))

    dlatego też ja tej sprawy nie uważam za tak prostą i oczywistą, bo
    wczytując się w przepisy mogą pojawić się wątpliwości

    >przepraszam - niewiele ono zmieni ale tego wymaga honor. Natomiast pozywac
    >pracodawce do sadu pracy, skoro samemu dokonalo sie takiego czynu, ktory w
    >swietle prawa jest przestepstwem, to juz zakrawa na kpine.

    chciałbym ,żeby tak było jak o tym piszesz / o honorze /

    >Wniosek - osoba o ktorej piszesz jest oszustem, przestepca, a w kazdym badz

    teraz to chyba trochę się zagalopowałeś...

    >razie osoba pozbawiona honoru i nie potrafiaca zaakceptowac, ze czas poniesc
    >konsekwencje swojego zachowania.

    nic dodać nic ująć.

    Dziękuję za odpowiedź,
    pozdrawiam

    nutcracker

  • 6. Data: 2003-10-06 10:32:15
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    nutcracker wrote:

> [...]
    > Czy jest to wystarczający powód do zwolnienia z pracy oraz czy dla
    > Sądu Pracy też sprawa będzie tak oczywista ?

    Mysle, ze pracodawca zapomnial o jednej waznej sprawie.

    Tego pracownika powinien dodatkowo kopnac mocno w dupe.

    ..:: fabio

  • 7. Data: 2003-10-06 11:09:39
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    nutcracker <n...@o...pl > napisał(a):

> [...]
    > Czy jest to wystarczający powód do zwolnienia z pracy oraz czy dla
    > Sądu Pracy też sprawa będzie tak oczywista ?

    Obawiam się, że dla Sądu Pracy (i dla każdego) sprawa oczywista i
    bezdyskusyjna.

    Oddział 5
    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia
    Art. 52.

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:

    ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    Natomiast dalej masz. Czyli stąd wynika, ze nie może zwolnić z tego powodu.

    2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

  • 8. Data: 2003-10-06 21:12:44
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 6 Oct 2003 11:09:39 +0000 (UTC), " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    > 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    >nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    >okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    Ale taka okolicznosc nie zachodzi. Doczytaj dokladniej. Nie miesiac od
    zaistnienia okolicznosci tylko miesiac od uzyskania przez pracodawce wiadomosci
    o zjasciu okolicznosci.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 9. Data: 2003-10-07 05:39:38
    Od: nutcracker <n...@o...pl >

    On Mon, 06 Oct 2003 23:12:44 +0200, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

    >Ale taka okolicznosc nie zachodzi. Doczytaj dokladniej. Nie miesiac od
    >zaistnienia okolicznosci tylko miesiac od uzyskania przez pracodawce wiadomosci
    >o zjasciu okolicznosci.

    no wreszcie doszliśmy do sedna sprawy

    dzięki

    nutcracker