PracaGrupypl.praca.dyskusje › kp art. 161

  • 1. Data: 2003-10-03 09:49:45
    Temat: kp art. 161
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Mam pytanie odnosnie niewykorzystanego urlopu w danym roku. Art. 161 mowi
    tylko o tym, ze Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w
    tym roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo. A co sie
    dzieje jezeli pracownik nie wykorzystal tego urlopu? Czyli co sie dzieje z
    urlopami zaleglymi?

    Bede wdzieczny za podpowiedz ( najchetniej poparta odnosnikiem do zrodla)

    --
    Krzysztof
    krz_s(@)interia.pl

    begin 666 Krzysztof.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GIY<WIT;V8
    -"D9..DMR
    E<&P-"E)%5CHR,# S,3 P,U0P.30Y-#5:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2003-10-03 13:12:40
    Temat: Re: kp art. 161
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urlopami zaleglymi?
    > Bede wdzieczny za podpowiedz ( najchetniej poparta odnosnikiem do zrodla)

    Wg art. 168 KP niewykorzystanego urlopu należy pracownikowi udzielić
    najpóźniej do końca I kwartału następnego roku kalendarzowego.

    ...Ale jak nie to...

    Przedawnianie roszczeń ze stosunku pracy określają przepisy art. 291 i
    kolejne KP.
    Moja broszurka służbowa wspomaga się ponadto orzecznictwem SN. Tak w
    skrócie:
    1. Bieg przedawnienia roszczenia pracownika o urlop wypoczynkowy ozpoczyna
    się ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym pracownik uzyskał prawo do
    urlopu
    2. Jeśli termin urlopu przesunięto na inny, uzgodniony z pracownikiem, to
    bieg pzredawnienia zaczyna się od nowego terminu.
    2. Roszczenie przedawnia się takze w trakcie trwania danego stosunku pracy
    3. Skutkiem przedawnienia jest niemożność jego dochodzenia przed sądem,
    chyba że ten przeciwko komu roszcenie przysługuje zrzeka się korzystania z
    przedawnienia.
    4. Pracodawca może udzielić pracownikowi urlopu, który się przedawnił,
    natomiast pracownik nie może dochodzić przedawnionego urlopu w postępowaniu
    przed sądem pracy.

    M.St.

  • 3. Data: 2003-10-03 13:32:34
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Dzieki - w sumie wychodzi na to ze niedoczytalem....
    a jakos tak slyszalem, ze ma przepadac zaraz po 1 kwartale natepnego roku...