PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana umowy na czas okreslony

  • 11. Data: 2005-11-20 23:45:44
    Temat: Re: zmiana umowy na czas okreslony
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    news:dlr1dj$fsj$1@inews.gazeta.pl...
    > Umowy na czas określony nie można zerwać/zmienić/przerwać przed
    upływem 6
    > miesięcy - to ci jeszcze raz podkreślam (nie wiem czy już minęło ponad
    6
    > miesięcy)

    To trzeba doprecyzować. Jeżeli umowa była podpisana na np. rok z
    klauzulą wypowiedzenia 2 tyg (musi być klauzula), wtedy umowę taką można
    wypowiedzieć nawet po miesiącu, dwóch, trzech itd... nie ma znaczenia
    kiedy, ważne aby cała umowa była podpisana na okres dłuższy niż 6
    miesięcy.

    A zmienić za porozumieniem stron to można _każdą_ umowę, nawet tą
    zawartą na 1 miesiąc.

    > a dla banku liczy się łączny czas pracy u danego pracodawcy.

    Dla banku podaje się przeważnie okres trwania stosunku pracy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2005-11-21 05:40:02
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > a dla banku liczy się łączny czas pracy u danego pracodawcy.

    Czytam wątek skrupulatnie, a ty z krzaków wyskakuje bank. Co on ma do rzeczy w ogóle?
    Prosze o wyjasnienie.
    Wojtek

  • 13. Data: 2005-11-21 09:58:44
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    to przeczytaj jeszcze raz
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 14. Data: 2005-11-21 11:24:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    umowę o pracę na czas określony można zmienić na umowę o pracę na czas
    nieokreślony za porozumieniem stron.
    Dla pracodawcy wygodniej jest, gdy pracownik złoży pisemny wniosek o
    przekształcenie umowy na czas określony w umowę na czas nieokreślony.
    Nie trzeba rozwiązywać umowy dotychczasowej, również nie można
    wystawić świadectwa pracy, bo umowy się nie rozwiązuje, tylko zmienia
    z czasu określonego na nieokreślony.

    Życzę powodzenia

    --
    wa

  • 15. Data: 2005-11-21 18:09:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 20 Nov 2005 22:58:55 +0100, gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> zakodował:

    >Świadectwo pracy pracodawca jest zobowiazany wystawić w ciągu bodajże 7 dni
    >od daty rozwiązania umowy (nie pamiętam czy jest to 3, 7 a może 14).

    Nie do końca

    Art. 97.
    [...]
    § 11. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z
    pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną
    umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej
    umowy o pracę, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi
    świadectwo pracy, tylko na jego żądanie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 16. Data: 2005-11-21 18:13:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 21 Nov 2005 00:35:52 +0100, gromax
> [...]

    >miesięcy - to ci jeszcze raz podkreślam (nie wiem czy już minęło ponad 6

    Możesz podać podstawę prawną?

    NIGDZIE w KP nie ma uzależnienia możliwości wypowiedzenia umowy od
    tego, ile minęło od jej zawarcie (tylko od czasu na jaki została
    zawarta).

    Tłumaczenie łopatologiczne - zwarta została umowa na czas określony 1
    rok. Zgodnie z KP MOŻNA w niej zawrzeć klauzulę o możliwości jej
    wypowiedzenia za 2 tygodniowym wypowiedzeniem (IMVHO 1 miesięczne jest
    lepsze w momencie zawarcia - więc ten zapis jest ważny).
    Pracownik może równie dobrze wypowiedzieć ją pierwszego dnia pracy, po
    miesiącu jak i po 9 miesiącach - i takie wypowiedzenie jest ważne.

    Zmienić aneksem i rozwiązać za porozumieniem stron można każdy rodzaj
    umowy o pracę w każdej chwili (nawet miesięczną).

  • 17. Data: 2005-11-22 15:42:03
    Od: "Jan " <i...@N...gazeta.pl>

    wektor <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nie trzeba rozwiązywać umowy dotychczasowej, również nie można
    > wystawić świadectwa pracy, bo umowy się nie rozwiązuje, tylko zmienia

    Dziekuję wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Jan