PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie-pytania

  • 1. Data: 2005-11-20 10:06:12
    Temat: wypowiedzenie-pytania
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Witam,

    wlasnie otrzymalem wypowiedzenie umowy na czas nieokreslony z bzdurnym
    uzasadnieniem .
    Otrzymalem tez propozycje mozliwosci zlozenia samemu wypowiedzenia.

    Co jest lepsze i co ewentualnie moge uzyskac zaskarzajac wypowiedzenie dane
    przez pracodawce do SP?

    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2005-11-20 10:39:42
    Temat: Re: wypowiedzenie-pytania
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    hej,
    Ja sam zlozysz wypowiedzenie to zdaje mi sie, ze to bedzie rozwiazanie umowy
    za porozumieniem stron. Chyba nie przysluguje wtedy odprawa itd., Poza tym
    nie piszesz, czy otrzymales wypowiedzenie i musisz dalej przez te 3 miesiace
    pracowac?
    pozdr/ap

  • 3. Data: 2005-11-20 11:29:57
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym nie piszesz, czy otrzymales wypowiedzenie i musisz dalej przez te

    Wypowiedzenie jest z 1 miesiecznym okresem wypowiedzenia bez zwolnienia z
    obowiazku swiadczenia pracy.
    Co do propozycji to moge zlowyc wypowiedzenie umowy o prace w trybie
    ustawowym ( 1 miesiac).

    propozycja padla jak podejrzewam bo firma wie,ze uzasadnienie wypowiedzenia
    przez firme jest do podwazenia...dlatego sie boja.

    pozdrawiam
    exit

  • 4. Data: 2005-11-20 15:22:48
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    konsekwencje:
    - powód rozwiązania umowy (odpowiedni paragraf z KP bez szczegółów) masz
    zawsze wpisany do świadectwa
    - od rodzaju rozwiązania zalezy przyznanie np. zasiłku dla bezrobotnych (jak
    będziesz miał np. porozumienie stron to zasiłek po trzech miesiącach na
    trzy miesiące)
    - kolejny pracodawca może, ale nie musi patrzeć na ten punkt (zwykle
    świadectwa przynosi się już dla formalności przy przyjęciu, tak że nie ma
    to już więlszego znaczenia)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2005-11-20 16:40:53
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > konsekwencje:
    > - powód rozwiązania umowy (odpowiedni paragraf z KP bez szczegółów) masz
    > zawsze wpisany do świadectwa

    powod bedzie zwyczajny,rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem .

    > - od rodzaju rozwiązania zalezy przyznanie np. zasiłku dla bezrobotnych
    > (jak
    > będziesz miał np. porozumienie stron to zasiłek po trzech miesiącach na
    > trzy miesiące)

    niegdy nie bylem na zasilku i jakos nie zamierzam byc...:-)

    > - kolejny pracodawca może, ale nie musi patrzeć na ten punkt (zwykle
    > świadectwa przynosi się już dla formalności przy przyjęciu, tak że nie ma
    > to już więlszego znaczenia)

    i tu masz racje ja tylko pytam czy w trybie postepowanie sadowego jesli
    uzasadnienie nie bedzie mialo zadnych podstaw mozna ubiegac sie o :

    1.odszkodowanie
    2.przywrocenie do pracy

    pozdrawiam
    exit

  • 6. Data: 2005-11-21 04:25:05
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl> wrote in

    > hej,

    czesc;

    > Ja sam zlozysz wypowiedzenie to zdaje mi sie, ze to bedzie rozwiazanie
    > umowy za porozumieniem stron. Chyba nie przysluguje wtedy odprawa

    nie, nie bedzie; porozumienie stron jest dwustronnym ukladem, zas
    wypowiedzenie jest jednostronna deklaracja;

    > itd., Poza tym nie piszesz, czy otrzymales wypowiedzenie i musisz
    > dalej przez te 3 miesiace pracowac?

    a jak sobie to inaczej wyobrazasz?? zwolnienie z obowiazku pracy?

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2005-11-21 07:47:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > 1.odszkodowanie
    > 2.przywrocenie do pracy

    mozna uzyskac obydwie te rzeczy, wiec uwazam ze nie ma tu miejsca na zadne
    sentymenty, tylko po rpsotu złóż pozew da Sądu Pracy, bo jeśli jest jak
    piszesz to masz szanse na wyciągnięcie po prostu jakiejś kasy. Gdybym byl na
    twym miejscu, tak bym zrobił- nie wiem czemu tak jest ale coraz częściej
    odnoszę wrazenie że ludzie boją się egzekwowac tego co im przysługuje z
    conajmniej dziwnych powodów: sentymentów, nieśmiałości, co ludzie powiedzą,
    a tam nie będę się ciągał po sądach itd.
    Zapewniam że w większości przypadków nikt "po drugiej stronie" takich
    sentymentów nie ma. więc do dzieła i szable w dłoń.....

  • 8. Data: 2005-11-21 12:15:28
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zapewniam że w większości przypadków nikt "po drugiej stronie" takich
    > sentymentów nie ma. więc do dzieła i szable w dłoń.....

    1.Firma mnie namawia abym zlozyl samemu wypowiedzenie
    2.Zaproponowalem ugode ( odszkodowanie za 2 miesiace)zastanawiaja sie
    3.Obiecuja ze jak zrobie jeden kontrakt to cofna mi wypowiedzenie ale tylko
    te ktore sam zloze bo podobno nie moga cofnac tego od firmy ( zazyczylem
    sobie tego na pismie)
    3.W PIP-ie po przejrzeniu dokumentow i przesluchaniu twierdza za mam sprawe
    wygrana
    4.Adwokat twierdzi,ze mozna uzyskac 1 miesieczna odprawe +3 miesieczne
    odszkodowanie.

    pozdrawiam
    exit

  • 9. Data: 2005-11-21 13:55:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > 1.Firma mnie namawia abym zlozyl samemu wypowiedzenie
    Niczego nie składaj (jeżeli sam nie chcesz,) bo będzie po wszystkim-
    postaraj się nagrać jak cie namawiają lub może szantażuja

> [...]

    tylko
    > te ktore sam zloze bo podobno nie moga cofnac tego od firmy ( zazyczylem
    Mogą cofnąć wypowiedzenie- formalnie bodajże do połowy okresu wypowiedzenia,
    niepformalnie zawsze- gadają głupoty abyć sam złożył wypowiedzenie- będą cię
    mieli w garści. Poza tym z formalnego punktu widzenia jeżeli dali ci
    wypowiedzenie możesz przychodzić do pracy i w zasadzie nic nie robić. jeśli
    jesteś na okresie wypowiedzenia nie moga ci nic zrobić, chyba ze zrobisz cos
    co podpada pod zwolnienie dyscyplinarne (pijaństwo, bumelki itd) Jeżeli nie
    zrealizujesz przydzielonych zadań zawsze możesz uzasadniać że nie nadążasz,
    udawać głuchego iść na L4, na urlop itd. To fajnie działa na pracodawce bo
    ma swiadomość że placić musi "za darmo".
    Sugerowałbym więc nic nie robić- po prostu przychodzić do pracy- jesteś na
    wypowiedzeniu. Jeżeli oni cofną wypowiedzeni ty zacznij robić kontrakt.

    > 3.W PIP-ie po przejrzeniu dokumentow i przesluchaniu twierdza za mam
    sprawe
    > wygrana
    I mają rację

    > 4.Adwokat twierdzi,ze mozna uzyskac 1 miesieczna odprawe +3 miesieczne
    > odszkodowanie.
    Pewnie wie co mówi. Nie wiem jak z odprawą, ale o odszkodowanie warto
    powalczyć, tylko nie składaj sam żadnych papierów które stawierdzają że sie
    zwalniasz na własne zyczenie i nie podpisuj oświadczeń że nie będziesz
    rościł pretensji finansowych bo zamkniesz sobie drogę do jakichkolwiek
    możliwości uzyskania odszkodowania.

  • 10. Data: 2005-11-21 17:58:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 20 Nov 2005 12:29:57 +0100, "exit" <j...@w...pl>
    zakodował:

    >propozycja padla jak podejrzewam bo firma wie,ze uzasadnienie wypowiedzenia
    >przez firme jest do podwazenia...dlatego sie boja.

    Więc odwołaj się do sądu pracy - musi być o takiej możliwości
    pouczenie na wypowiedzeniu.

    To co tracisz, składając swoje wypowiedzenie:
    1. Możliwość walki z nielegalnym zwolnieniem (pracodawca odetchnie z
    ulgą)
    2. Trzy miesiące zasiłku (tak samo przy porozumieniu stron).
    3. Jeżeli firma zatrudnia powyżej 20 pracowników _i_ likwidują
    stanowisko - odprawę i pierwszeństwo przy zatrudnianiu w ciągu
    najbliższego roku w tej samej grupie zawodowej.
    4. Satysfakcję.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded