PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a porozumienie stron

  • 1. Data: 2007-05-10 18:19:36
    Temat: wypowiedzenie a porozumienie stron
    Od: "Anakin" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Proszę o udzielenie mi odpowiedzi w kwestii jak mam postąpić. Prośba do tych
    co znają troszkę kodeks pracy.
    Otóż mam możliwość podjęcia pracy od 15 czerwca w nowej firmie, obecnie mam
    umowę na czas nieokreślony w obecnej.
    Problem w tym, że firma jest w stanie likwidacji i mogę liczyć się nawet z
    tym że pod koniec miesiąca otrzymam wypowiedzenie
    (obowiązuje mnie 3 miesieczne). Dotychczasowy Dyrektor w mojej firmie
    zgodziłby się na porozumienie stron w krótkim
    terminie. Obecnie rolę Dyrektora (od 2 dni) pełni Likwidator i nie wiem, czy
    mam jak najszybciej złożyć wypowiedzenie w firmie, czy czekać do końca
    miesiąca i tym samym liczyć na ew. odprawę. Lecz cóż jeśli pozostanie mi 2
    tygodnie później na rozwiązanie stosunku pracy i Likwidator nie wyrazi zgody
    ?
    Jak postąpić w tej sytuacji ?

    Pozdrawiam
    Anakin

  • 2. Data: 2007-05-11 12:27:48
    Temat: Re: wypowiedzenie a porozumienie stron
    Od: "Anakin" <w...@p...onet.pl>

    Jeśli nikt nie chce mi udzielić odpowiedzi, to mam pytanie czy jeśli
    otrzymam wypowiedzenie, mogę odejść za porozumieniem stron ?

    Pozdrawia
    Anakin

  • 3. Data: 2007-05-11 12:46:04
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Spróbuj na pl.soc.prawo

  • 4. Data: 2007-05-11 13:08:38
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-11 14:27 [Anakin] napisał(a):
    > Jeśli nikt nie chce mi udzielić odpowiedzi, to mam pytanie czy jeśli
    > otrzymam wypowiedzenie, mogę odejść za porozumieniem stron ?

    Jak sama nazwa wskazuje żeby rozwiązać umowę za porozumieniem stron
    musisz się porozumieć z drugą stroną. To pytanie raczej do likwidatora a
    nie do grupy dyskusyjnej. Teoretycznie nie ma przeciwwskazań żeby
    pracodawca wycofał wypowiedzenie i przystał na porozumienie stron.
    Zawsze to dla niego mniejsze koszty. Ale...

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-05-11 16:14:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f21nh0$n51$1@news.onet.pl Anakin
    <w...@p...onet.pl> pisze:

    > Jeśli nikt nie chce mi udzielić odpowiedzi,
    Po prostu nikt nie chciał przyjąć na siebie roli wróżbity. ;)

    > to mam pytanie czy jeśli
    > otrzymam wypowiedzenie, mogę odejść za porozumieniem stron ?
    O ile pracodawca zgodzi się wycofać wypowiedzenie i przystać na zmianę
    sposobu rozwiązania stosunku pracy.

    --
    Jotte