PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd slozbowy › Re: wyjazd slozbowy
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wyjazd slozbowy
    Date: Fri, 13 Oct 2006 11:42:17 +0200

    X-No-Archive:yes
    Użytkownik "kantor" <k...@a...com.pl> napisał w
    wiadomości news:egnkv9$kkr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak mniemam nikt nie wykupił czasu ponad te 8h/dziennie - wiec nikt nie
    > może wymagać aby w tym czasie pracownik pracował na rzecz firmy

    Może. To się nazywa - jak trafnie zauważyłeś - nadgodziny.

    > Reasumując - żaden szef nie może odemnie żądać bym czas od 16 do 21
    > spędzał w pociągu czy hotelu

    Ależ może. Wydaje Ci po prostu polecenie wyjazdu służbowego.
    Możesz to polecenie olać, a szef może Cię zwolnić.

    > bo to mój czas - a ja zwykle w tym czasie przykładowo dymam panny :-/ i
    > nie mam zwyczaju zmieniać planów popołudniowych :)

    W takim przypadku jeśli komuś dany system pracy nie odpowiada, po prostu
    zmienia firmę.
    A przede wszystkim ustala warunki jeszcze przed pospisaniem umowy. Wątpię
    jednak, by jakikolwiek pracownik mógł z powodu własnego widzimisię
    kwestionować zasadność wydanego przez szefa polecenia wyjazdu służbowego,
    który wiązałby się z obowiązkami na danym stanowisku.

    > Praca to praca - a życie prywatne to życie prywatne.
    > Sygeruje tego nie mieszać - i niepozwalać mieszać przełożonym.

    Wydanie polecenia wyjazdu na szkolenie, które widocznie jest wymagane na
    danym stanowisku, nie jest mieszaniem się pracodawcy do życia prywatnego
    pracownika.

    N.