PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyjazd slozbowy

  • 1. Data: 2006-10-13 07:08:08
    Temat: Re: wyjazd slozbowy
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > pracuje w firmie 7 miesiecy, zarabiam nie duzo. Kierownik powiedział ze
    > musze jechac na szkolenie (bez sensowne - prezentacja) na drugi koniec
    > Polski - ja generalnie nie chce jechac nie moge - mam taka a nie inan
    > sytacje rodzinna kierownik mi 'rozkazuje" czy musze wykonac polecenie/ mam
    > umowe o prace zwyczajna na 2 lata

    Wiesz, nie wiem, jak to jest z punktu widzenia prawa, ale u mnie byś nie
    musiał.

    No chyba, że byś chciał dalej pracować, to tylko wtedy ewentualnie...

  • 3. Data: 2006-10-13 07:23:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    news napisał(a):

    > pracuje w firmie 7 miesiecy, zarabiam nie duzo. Kierownik powiedział ze
    > musze jechac na szkolenie (bez sensowne - prezentacja) na drugi koniec
    > Polski

    Ciekawe podejście - z góry zakładasz bezsens podnoszenia własnych
    kwalifikacji... Planujesz karierę w Sejmie?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 4. Data: 2006-10-13 07:59:44
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes
    "news" <n...@n...pl> napisał

> [...]
    > Polski - ja generalnie nie chce jechac nie moge - mam taka a nie inan
    > sytacje rodzinna kierownik mi 'rozkazuje" czy musze wykonac polecenie/ mam

    Nic nie musisz. Nie zdziw się jednak, gdy pracodawca rozwiąże z Tobą umowę z
    powodu nie wypełniania poleceń służbowych. I wybacz, to nie Ty decydujesz o
    tym, czy szkolenie jest sensowne czy nie. Ty jedynie możesz zdecydować czy
    dalej chcesz tam pracować czy odejść.

    N.

  • 5. Data: 2006-10-13 08:31:56
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes
    Użytkownik "news" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > No oczywiscie ze chetnie sie szkole. Nie moge jednak w tym terminie
    jechac -
    > mam chorą zone ktorej tak naprawde nie moge zostawic samej. Wyjazd jest
    > wykluczony - mam zostawic zone i jechac na szkolenie bo szef sobie tego
    > zyczy? nie rozumiem juz nic wtedy

    A gdybyś był serwisantem i musiałbyś jechać w trybie nagłym na drugi koniec
    Polski czy Europy rozwiązać problem to też byś nic nie rozumiał? A gdybyś
    był lekarzem i miał 24 godzinny dyżur, to też dziwiłbyś się takiej sytuacji?
    Ile Ty masz lat?
    Pogadaj z szefem jak człowiek z człowiekiem. Jeśli jest w porządku, to z
    pewnością zrozumie Twoją sytuację i przesunie szkolenie na inny termin.
    Jeśli jednak uprze się, to nie będziesz miał nic do gadania. Twoje rodzinne
    problemy naprawdę nie muszą nikogo obchodzić. Taki lajf.

    N.

  • 7. Data: 2006-10-13 08:33:52
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "news" <n...@n...pl> wrote in message news:egniml$egj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > mam chorą zone ktorej tak naprawde nie moge zostawic samej. Wyjazd jest
    > wykluczony - mam zostawic zone i jechac na szkolenie bo szef sobie tego

    1. Idź na urlop.
    2. Zwolnij się, skoro szef takich rzeczy nie rozumie.

    Stach

  • 8. Data: 2006-10-13 08:39:39
    Temat: Re: Odp: wyjazd slozbowy
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Oct 2006 10:32:14 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > mam chorą zone ktorej tak naprawde nie moge zostawic samej. Wyjazd jest
    > wykluczony - mam zostawic zone i jechac na szkolenie bo szef sobie tego

    Rozmawiales z nim o tym? Przedstawiles argumenty ktore tu opisujesz? Jesli
    go to nie ruszylo w zaden sposob, to chyba powinines zaczac szukac nowej
    pracy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2006-10-13 08:44:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egne0d$10j$1@nemesis.news.tpi.pl news <n...@n...pl>
    pisze:

> [...]
    > Polski - ja generalnie nie chce jechac nie moge - mam taka a nie inan
    > sytacje rodzinna kierownik mi 'rozkazuje" czy musze wykonac polecenie/ mam
    Generalnie pracodawca ma prawo delegować pracownika do zadań służbowych poza
    stałe miejsce pracy.
    KP przewiduje jednak wyjątki, kiedy mu tego zrobić nie wolno. Może się na
    któryś łapiesz.
    Niewykonanie zgodnie z prawem wydanego polecenia służbowego (tu: wyjazdu na
    szkolenie) może wprawdzie pociągnąć za sobą rozwiązanie umowy o pracę bez
    wypowiedzenia (dyscyplinarnie), ale nie wchodzi to w grę w przypadku np.
    nagłej choroby nieszczęśliwie pokrywającej się z terminem podróży służbowej.
    Ponieważ twoja umowa o pracę zawarta jest na okres powyżej 6 m-cy, więc
    jeśli nie ma w niej klauzuli dopuszczającej 2 tyg. wypowiedzenie to
    pracodawca nie ma możliwości jednostronnego jej rozwiązania w sposób inny
    niż dyscyplinarnie.
    Resztę sobie dośpiewaj.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-10-13 08:50:07
    Temat: Odp: Odp: wyjazd slozbowy
    Od: "news" <n...@n...pl>

    Tłumaczylem mu że mam sprawy rodzinne i pracuje od 8-16 i naprawde nie moge
    jechac. Na drugi dzien powiedział mi ze szkolenie będzie w tym i tym
    terminie i mam jechac. Nic nie dały tłumaczenia że nie moge. W sumie praca
    nie jest zła, lubie wykonywac ją. Ale nie rozumiem dlaczego szkolenia maja
    odbijac sie na mojej rodzinie - niestety rodzina wazniejsza. Będe musiał
    szukac nowej pracy.

    ps
    dla kolegi ktory napisał ze gdybym był lekarzem czy też serwisantem - uważam
    ze lekarz to co innego to powołanie, serwisant taki ktory jezdzi na 2 koniec
    europy ma odpowiednie wynagrodzenie - ja niestety nie mam odpowiedniego i
    dlatego poszukuje nowej pracy

    pozdr