PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd slozbowy › Re: wyjazd slozbowy
  • Data: 2006-10-13 12:36:57
    Temat: Re: wyjazd slozbowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:egnn2b$n3d$1@news.onet.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > Ależ może. Wydaje Ci po prostu polecenie wyjazdu służbowego.
    Nie całkiem tak. Są wyjątki, kiedy nie może.

    > Możesz to polecenie olać, a szef może Cię zwolnić.
    Szef nie może. Może pracodawca - druga strona umowy. Oczywiście z wyjątkiem
    jakichśtam mikrofiremek, gdzie szef to jednocześnie właściciel-pracodawca.

    > W takim przypadku jeśli komuś dany system pracy nie odpowiada, po prostu
    > zmienia firmę.
    Hmm, fajna dwuznaczność Ci wyszła...
    Zmienia firmę w której pracuje na inną firmę, czy zmienia tę firme w której
    pracuje? ;))

    > Wątpię
    > jednak, by jakikolwiek pracownik mógł z powodu własnego widzimisię
    > kwestionować zasadność wydanego przez szefa polecenia wyjazdu służbowego,
    > który wiązałby się z obowiązkami na danym stanowisku.
    Pracownik zawsze może mieć wątpliwości co do polecenia służbowego i w wyniku
    tych wątpliwości zażądać wydania go na piśmie.

    > Wydanie polecenia wyjazdu na szkolenie, które widocznie jest wymagane na
    > danym stanowisku, nie jest mieszaniem się pracodawcy do życia prywatnego
    > pracownika.
    Mieszaniem nie, ale z pewnością działaniem mającym na to prywatne życie
    wpływ. Jeśli pracownik uważa to działanie za zbyt daleko idące lub
    nieuzasadnione, to może i powinien podjąć czynności zmierzające do jego
    ograniczenia.

    Jotte