PracaGrupypl.praca.dyskusje › wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"

  • 21. Data: 2010-07-24 17:37:37
    Temat: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2f73t$is8$1@mx1.internetia.pl identifikator: 20040501
    <N...@g...pl> pisze:

    > przepraszam, ale sam jestem na wylocie,
    Z PO? :)

    > bardzo mnie to interesuje.
    Ale co konkretnie?

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-07-24 17:57:06
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    >> bardzo mnie to interesuje.
    > Ale co konkretnie?

    jakiś Ty mało domyślny, zasiłek ;o)))

  • 23. Data: 2010-07-24 18:15:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2f9n3$der$1@mx1.internetia.pl identifikator: 20040501
    <N...@g...pl> pisze:

    >>> bardzo mnie to interesuje.
    >> Ale co konkretnie?
    > jakiś Ty mało domyślny, zasiłek ;o)))
    Bądź więc bardziej domyślny i wylatując domyślaj się dalej na zdrowie.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-07-24 20:46:39
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > a co powiecie na fzhut ? :)

    Apsolutnie bez sęsu.

  • 25. Data: 2010-07-25 13:59:05
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Bądź więc bardziej domyślny i wylatując domyślaj się dalej na zdrowie.

    ach te PO...

  • 26. Data: 2010-07-25 14:07:17
    Od: z <z...@g...pl>

    Gemellus Logicus pisze:
    > Instytucja państwowa, niespodziewanie przyszła do mnie kadrowa i bez
    > świadków wręczyła mi do podpisania rozwiązanie umowy o pracę za
    > porozumieniem stron.

    To ja się podepnę :-)
    Mam taki sam wybór tylko z tą różnicą że to ja chcę odejść do lepszej
    roboty.
    Na mój rozum też powinienem olać "porozumienie stron"
    Miesięczny czas wypowiedzenia mi odpowiada.
    Podejrzewam że obecny pracodawca będzie chciał mnie zatrzymać (niestety
    podwyżka już nic nie da) Jak go znam w drugim kroku będzie chciał żebym
    znalazł mu następcę (rekrutacja) przyuczył go do pracy i przekazał
    maksymalną ilość wiedzy.
    Na co mogę-muszę się zgodzić a na co w żadnym wypadku?
    Przyuczyć do stanowiska oczywiście ale jest mnóstwo wiedzy którą
    zdobywałem sam albo w innych firmach.
    Może jeszcze są jakieś nie znane mi haczyki przy takim odchodzeniu z pracy?

    PS. Operator DTP (trochę grafik) w drukarni.

  • 27. Data: 2010-07-25 14:20:14
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 16:07:17 +0200, z napisał(a):
    /.../
    > Jak go znam w
    > drugim kroku będzie chciał żebym znalazł mu następcę (rekrutacja)

    Rekrutację masz wpisaną w umowę?
    Jak nie masz to niech aneksuje błyskawicznie za 5000

> [...]
    > stanowiska oczywiście ale jest mnóstwo wiedzy którą zdobywałem sam albo
    > w innych firmach. Może jeszcze są jakieś nie znane mi haczyki przy takim

    Do niczego nie przyuczasz jak nie masz przeprowadzania szkoleń w umowie.
    Przekazujesz obowiązki czyli zwięźle mówisz co i jak.

    Chyba że masz gest/z sentymentu/dobre serce i zrobisz coś więcej. Albo
    nowy to jakiś Twój znajomy.

  • 28. Data: 2010-07-25 14:56:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2hgeo$2c0$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > To ja się podepnę :-)
    > Mam taki sam wybór tylko z tą różnicą że to ja chcę odejść do lepszej
    > roboty.
    To znaczna różnica.

    > Na mój rozum też powinienem olać "porozumienie stron"
    > Miesięczny czas wypowiedzenia mi odpowiada.
    No to wypowiadaj. Pamiętaj tylko o sposobie biegu wypowiedzenia, żebyś się
    nie zdziwił, jak to będą prawie 2 miesiące

> [...]
    > maksymalną ilość wiedzy.
    > Na co mogę-muszę się zgodzić a na co w żadnym wypadku?
    Podczas biegu okresu wypowiedzenia jesteś takim samym pracownikiem jak
    poprzednio.
    Musisz zatem wykonywać polecenia służbowe dotyczące realizacji stosunku
    pracy określonego umową oraz sprecyzowane regulaminem pracy i zakresem
    obowiązków (zakres obowiązków może być częścią umowy).
    Ale możesz także zachorować...

    > Przyuczyć do stanowiska oczywiście
    Niekoniecznie.
    Co masz na myśli pisząc "przyuczyć do stanowiska"?
    Powiedzieć, że siedzi się twarzą do monitora, to z przodu to klawiatura
    itp.? ;)

    > ale jest mnóstwo wiedzy którą zdobywałem sam albo w innych firmach.
    Wcale nie musisz jej nikomu podawać na tacy.

    > Może jeszcze są jakieś nie znane mi haczyki przy takim odchodzeniu z
    > pracy?
    I to sporo. Okres wypowiedzenia może być naprawdę nieprzyjemny.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2010-07-25 16:43:34
    Od: z <z...@g...pl>

    Jotte pisze:
    > Niekoniecznie.
    > Co masz na myśli pisząc "przyuczyć do stanowiska"?

    Hm... pracodawca pewnie będzie chciał żeby nowego nauczyć Corela i
    różnych układów impozycji.:-)

    Rozumiem, że mam pokazać gdzie ma potrzebne pliki, Jak odpalić kompa i
    jak drukować na poszczególnych drukarkach, jakie ma hasła i konta.
    Wszystko ponad to już moja dobra wola???

    > I to sporo. Okres wypowiedzenia może być naprawdę nieprzyjemny.
    \
    No właśnie. Mam jeszcze 11 dni urlopu. Czy muszę go wykorzystać?

  • 30. Data: 2010-07-25 17:10:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2hpjr$28p$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Hm... pracodawca pewnie będzie chciał żeby nowego nauczyć Corela i różnych
    > układów impozycji.:-)
    Niech sobie chce.
    Z grafiką niewiele mam wspólnego więc nie wiem dokładnie na czym polega
    impozycja w elektronicznym składzie drukarskim (i czemu Corel, a nie
    Illustrator) ale wiem, że to łatwiocha nie jest bynajmniej.
    Chcesz się mordować?
    Masz takie szkolenie w obowiązkach pracowniczych?
    No i pamiętaj, że zawsze możesz żądać wydania polecenia służbowego na
    piśmie.
    To bardzo dobrze działa, sam przetestowałem - bardzo szybko po takim żądaniu
    polecenie jakoś dziwnie znika.
    Niektórzy tchórze boją się tego żądać, bo się obawiają, że razem z
    poleceniem na piśmie dostaną wypowiedzenie.
    Ale tobie to przecież nie grozi.

    > Mam jeszcze 11 dni urlopu. Czy muszę go wykorzystać?
    Jeżeli masz na myśli urlop wypoczynkowy, to o tym zdecyduje pracodawca. Może
    cię urlopować przymusowo, może wypłacić ekwiwalent, może uwzględnić twój
    wniosek jeśli go złożysz.

    --
    Jotte